Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
08-12-05, 12:58
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaLina
Japp jag är med....det vet man ju själv att när man sett en person på bild en gång så kan man ju haja till när man ser den 2 år senare gå förbi på gatan....Fast man inte minns att man tittat på ett foto 2 år tidigare....utan man kommer på det DÅ!

Ja precis. Och om det nu slog henne där den kvällen, vem det var hon släppte in. Då kanske det kan finnas en rimlig chans att det minnet satt sig lite hårdare där någonstans i hjärnbalken.
08-12-05, 12:59
Medlem
BallaLinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag har lyssnat på SOS-samtalet igen i dag med ljudet HÖGT påskruvat och jag har verkligen ansträngt mig för att höra om det går att uppfatta ord. Dessvärre för E, så är det enda jag hör stön och "oklara" ljud - inga ord.

Jag känner så för E Och jag tycker att om det är så att hon är övertygad om att hon hör M säga "Mamma", så ska hon få ha den tron (kanske har hon rätt, vem vet...). Det kanske kan hjälpa henne i sin sorg.

M ska ju vid det laget ha varit djupt medvetslös och knappt ha haft riktig andning eller hjärtljud och då är det svårt att tänka sig - även om man vill tro det - att han skulle ha kunnat säga något, allra minst ett ord.

Men nu kan det vara så att rätten har bättre kvalitet osv än vad vi har.
Jag hör barn-jämmer väldigt väl!

Och hade det varit min son så hade jag vetat exakt hur han betonar o "låter" när han säger/viskar/jämrar "mamma"!
08-12-05, 12:59
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Samtalet pågår betydligt längre än den snutt expressen har, dessutom är den versionen som spelas upp i HR digital ombearbetad för att ta bort brus så att röster och bakgrunden ska höras bättre.
Hur stor skillnad det är vet jag inte, men den är betydligt bättre nu än den var första gången den spelades upp i TR. Den del av samtalet där de säger sig höra Max är inte med på expressens sida och jag tror inte den finns på nätet heller.

...o jag hoppas att allmänheten besparas den biten, den kan få vara Emmas hur fruktansvärt den än måste vara...
Senast redigerad av miapetter 08-12-05 kl. 13:10.
08-12-05, 13:01
Bannlyst
Varför envisas Emma med att säga att hon bara sett ett kort på CS? Det ska vara det där kortet från Kreta.

På sidan 903 i FUP svarar Emma såhär när hon ska beskriva CS: Emma.. ombeds beskriva henne som hon såg henne på kortet.
-" Kanske min längd, ganska mullig, hon ser inte svensk ut, inte mörk eller nå´t sån´t där men det syns att hon
inte är svensk, ganska högt hårfäste. Hon såg inte så glad ut på bilderna" uppgav Emma.

Ser inte glad ut på BILDERNA? På Kretakortet skrattar CS med hela ansiktet och ser otroligt glad ut. Vad har Emma sett för bilder?
08-12-05, 13:02
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Jag kan börja med att upplysa dig om att jag inte har någon som helst relation till E eller någon annan av de inblandade.

Däremot så förstår jag inte hur hennes trovärdighet blir drabbad över vad hon uppfattar under en uppspelning i rättsalen. Du får gärna förklara för mig hur du menar.
Först tack till MP

Vad jag menar är att det hon sa kan nog göra att flera börjar undra, faktiskt. Vill det sig riktigt illa kan det kanske t.o.m. ligga henne i fatet. Det finns fler bland mina bekanta som har reagerat på detta, och tyvärr på ett negativt sätt. Kort sagt: det var nog dumt av henne att gå ut publikt med det.
08-12-05, 13:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
E, enligt Expressen från rättegången:

- Mörk som att hon hade legat i solarium tre fyra gånger.

Personligen tyckte jag att (om det är CS på bilderna från någon vänthall (?) som publicerats i samband med hennes hemresa till Tyskland) att hon såg blek ut.

E:

- Håret var utsläppt så att det hängde över axlarna, men mer än så vet jag inte. Men hur långt eller kort det var minns jag inte.
Du ser håret över axlarna. Ser du att det är uppsatt eller är det en slutsats du drar?
- Det är en slutsats jag drar.

Har inte E sagt tidigare att håret var axellångt? (Konstig fråga från FG: "Du ser håret över axlarna. Ser du att det är uppsatt eller är det en slutsats du drar?" E säger ju att det hängde över axlarna...)

En slutsats är inte detsamma som ett minne...

Fundera på detta (Wikipedias definition av "slutsats" och "premiss"):
Slutsatsen är det som bevisas i ett bevis. Slutsatsens sanning är beroende av premissernas sanning samt argumentets giltighet. I en argumentation med flera led och slutledningar är slutsatsen den avslutande delen, det som hela argumentet leder till.

Premisserna är de antaganden som man utgår från i ett bevis eller härledning. Premisserna måste vara sanna för att slutsatser som bygger på dem, ska vara giltiga.

För att E ska ha kommit fram till en slutsats om håret, har hon utgått från vissa premisser. Vilka? Om det är något hon "pusslat" ihop och kommit fram till, så är det inget minne...

Det här är ju löjligt.
Gummesson : "Vad ser du Emma säg vad du ser"
Emma med kristallkula och zigenarsjal på huvudet : "Jag ser en kvinna med hår och en platt mage , en mage som inte har fött barn"
Senast redigerad av majrim 08-12-05 kl. 13:06.
08-12-05, 13:04
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Först tack till MP

Vad jag menar är att det hon sa kan nog göra att flera börjar undra, faktiskt. Vill det sig riktigt illa kan det kanske t.o.m. ligga henne i fatet. Det finns fler bland mina bekanta som har reagerat på detta, och tyvärr på ett negativt sätt. Kort sagt: det var nog dumt av henne att gå ut publikt med det.

Jag förstår fortfarande inte hur det kan ligga henne i fatet. Men det är min uppfattning och du har din, så kan det ju fungera. Vidare så nämns det ju att det som spelats upp i rättsalen förmodligen är av bättre kvalité och en längre variant av det vi har fått tagit del av.
08-12-05, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
VLT: (Emma)
"- Jag ville inte träffa Christiansson ensam."

Nej, tacka fan för det....klok tjej!

Undra på det när det är klart som dagen att hon inte har nåt minne av det som hänt och han sa det i klarspråk förra gången!
08-12-05, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av majrim
Det här är ju löjligt.
Gummesson : "Vad ser du Emma säg vad du ser"
Emma med kristallkula och zigenarsjal på huvudet : "Jag ser en kvinna med hår och en platt mage , en mage som inte har fött barn"

Va?!?!

du ska inte förlita dig på ordföljden utifrån ett direktreferat i en tidning, dessutom tappar du helt vilken betoning som används. Det är inte så rättvisande att bara läsa referat ur ett förhör om man inte hör hur de ställer frågan.
08-12-05, 13:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av majrim
Undra på det när det är klart som dagen att hon inte har nåt minne av det som hänt och han sa det i klarspråk förra gången!

Nu är det så här att det var på det skyddade boendet hon inte ville vara ensam med en helt för henne främmande man, då hade hon ingen som helst jävla aning om vad som hade hänt henne. Jävla pucko
08-12-05, 13:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Du är ett tvättäkta stolpskott! Snacka om brutalt påhopp på ett brottsoffer. Ljugeri? Du tror (VET?) att hon ljuger? Stora ord från en liten, liten patetisk individ som dig.

Påminnelse

Från T's blogg:

Men det ÄR ju lögn, E HAR sett bilder av CS! Det har hon ju berättat själv! Lägg ner.
08-12-05, 13:10
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
E är ute och cyklar på djupt vatten nu, nu berättar hon en helt annan berättelse för Hovrätten om mordkvällen än den hon gjorde i Tingsrätten. Detta kommer fälla hennes vittnesmål av minnesexperterna. Fan vad korkad tjej.

"– Jag tittade ned mot hennes mage och minns att jag tänkte: ”Hon kan inte ha fött barn”, säger Emma Jangestig. "

Hur fan kan man se på någon om den fött barn eller inte ? Speciellt när personen har en stor tjock jacka på sig?

Vad syftar du på när du skriver att E har en helt annan berättelse? Om du syftar på detta med magen så är det inte nytt, utan E har för länge sedan vittnat om att hon reflekterade över att magen var så platt att kvinnan inte kan ha fött barn.

Att E vittnar om denna reflektion är på inget sätt förvånande, eftersom den påstådda graviditeten och adoptionen tidigare varit mycket i Es tankar. Detta har diskuterats många gånger förut i forumet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in