2008-12-04, 16:29
Medlem
Min laptops fläkt har pajat, så jag ska lämna in den på service. Problemet är att jag måste kopiera över en del viktiga filer från den datorn till min andra dator innan jag lämnar in den. Så jag måste ha den igång ca 10 min, men den stänger av sig själv efter någon minut p g a överhettning. Jag undrar om det finns något smart alternativt sätt att kyla datorn så jag åtminstone kan ha den igång 10-15 min så jag kan föra över mina viktiga filer innan jag lämnar in den?
Citera
2008-12-04, 16:57
Medlem
slicemenice1s avatar
varför måste du kopiera?
att laga fläktar och därtill påverkar väl inte din HDD
isåfall borde servicen fixa det

annars hade jag använt fantasin:
*lagt datorn i frysen/kylen en timme och sedan starta den där i
*använda damsugaren i kylfläktshålen utomhus
Citera
2008-12-04, 19:10
Medlem
flukkes avatar
Att sätta sig utomhus i dessa tider borde räcka ?
Citera
2008-12-04, 19:27
Medlem
Nate Blacks avatar
Dammsugare i utblåset med lite silvertejp för att hålla tätt är en klassiker. Alternativt tryckluft i insuget.
Citera
2008-12-08, 03:56
Medlem
hmm, det går inte att få igång den hur jag än gör. Jag vill ta bort grejer från hårddisken innan jag skickar in den på service, av integritetsskäl. Är det komplicerat att plocka ut hårddisken ur en bärbar?
Citera
2008-12-08, 12:57
Medlem
Kolla upp vilken sorts fläkt det är och köp --> montera!
Citera
2008-12-08, 17:55
Medlem
Inte alltid så simpelt att själv byta fläkt i en bärbar och kanske inget man gör om man ändå har garanti.

Annars simpelt... plocka ur hårddisken ur den bärbara och anslut den med nån slags konverter kabel till en annan dator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in