• 1
  • 2
2008-12-04, 02:02
Medlem
septictanks avatar
Jag har ngra frgor ang. utorrent som jag inte riktigt ftt klarhet i;

1: Vad hnder nr jag hgerklickar p en fil och stller dennas BREDBANDSALLOKERING p hg? laddar det upp/ner snabbare?
2: Seeds vet jag vad det r, men vad r PEERS?

vore tacksam om ngon kunde svara p ett begripligt stt utan att hnvisa till utorrents faq (Jag frstr inte facksprk, definitivt inte p engelska)
Citera
2008-12-04, 02:18
Medlem
r inte helt sker p ettan men det borde vara s att om vi sger att du laddar ner tv grejer, och du stter bredbandsallokering hg p den ena s kommer den liksom ligga i frsta hand. Om vi sger att du har 8Mbit/s s kommer du d att tanka den grejen med hg allokering p i t.ex 600KB/s medans den andra kommer ligga p ungefr 200KB/s. Den filen fr mer av anslutningen helt enkelt. Men som sagt s r jag dock inte helt sker.

Peers = Leechers, dvs s mnga som sitter och laddar ned filen. Du r en "Peer" nr du sitter och tankar och vergr sedan till "Seed" nr du r klar och delar med dig ist =)

Hoppas du fattar
Citera
2008-12-04, 10:52
Medlem
septictanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WERRE-
r inte helt sker p ettan men det borde vara s att om vi sger att du laddar ner tv grejer, och du stter bredbandsallokering hg p den ena s kommer den liksom ligga i frsta hand. Om vi sger att du har 8Mbit/s s kommer du d att tanka den grejen med hg allokering p i t.ex 600KB/s medans den andra kommer ligga p ungefr 200KB/s. Den filen fr mer av anslutningen helt enkelt. Men som sagt s r jag dock inte helt sker.

Peers = Leechers, dvs s mnga som sitter och laddar ned filen. Du r en "Peer" nr du sitter och tankar och vergr sedan till "Seed" nr du r klar och delar med dig ist =)

Hoppas du fattar

det klargjorde lite grann
s man vill helst ha s mnga seeds som mjligt och s lite peers?
Citera
2008-12-04, 11:20
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av septictank
det klargjorde lite grann
s man vill helst ha s mnga seeds som mjligt och s lite peers?
Nej, mnga peers r ocks bra. Man delar med sig samtidigt som man laddar ner.
Citera
2008-12-07, 22:49
Medlem
tyses avatar
finns en liten hjlp inbyggd i torrent. Du hittar den nog om du ppnar gonen
Citera
2008-12-08, 12:37
Medlem
septictanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tyse
finns en liten hjlp inbyggd i torrent. Du hittar den nog om du ppnar gonen
.
Citat:
...p ett begripligt stt utan att hnvisa till utorrents faq (Jag frstr inte facksprk, definitivt inte p engelska
Citera
2008-12-08, 13:14
Medlem
Lennarth Swahns avatar
Jag lnar denna trd med en frga:

Hur ser man hur mnga timmar man har laddat upp en torrent?
Har kollat efter lsning men utan resultat...
Citera
2008-12-08, 16:07
Medlem
peers r inte de som laddar ner torrenten. De som tankar r leech.

Peers r seeders+leechers.
Citera
2008-12-09, 14:44
Medlem
septictanks avatar
en till frga:

Varfr hittar jag bara ungefr hlften av alla seedare som finns? i min Seeds-rad str det 15 (44) och liknande siffror hela tiden. ska man ndra nt eller hittar den helt enkelt inte?
Citera
2008-12-09, 14:55
Medlem
Pallevantes avatar
Citat:
en till frga:

Varfr hittar jag bara ungefr hlften av alla seedare som finns? i min Seeds-rad str det 15 (44) och liknande siffror hela tiden. ska man ndra nt eller hittar den helt enkelt inte?
Ja du kan stlla in hur mnga du ska tanka ifrn. Om du har kass internet kan det vara en bra id att inte tanka frn s mnga samtidigt, d kan det krascha. Ett exempel p det hr r 3 mobil bredband. Nr jag satte ner siffran vart det mycket mer stabilt.
Citera
2008-12-09, 16:00
Medlem
jockegws avatar
Citat:
Jag har ngra frgor ang. utorrent som jag inte riktigt ftt klarhet i;

1: Vad hnder nr jag hgerklickar p en fil och stller dennas BREDBANDSALLOKERING p hg? laddar det upp/ner snabbare?

Jag hade samma frga fr ett tag sen och d orkade jag faktiskt slpa mig igenom FAQ och fick reda p att det bara gller uppladdningar, fattar inte vad de ska vara bra fr men s var det tydligen.

/GW
Citera
2008-12-10, 15:34
Medlem
septictanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
Ja du kan stlla in hur mnga du ska tanka ifrn. Om du har kass internet kan det vara en bra id att inte tanka frn s mnga samtidigt, d kan det krascha. Ett exempel p det hr r 3 mobil bredband. Nr jag satte ner siffran vart det mycket mer stabilt.

men jag har 24 mbit hr (upp/ner = ingen aning). hur br jag stlla in fr bsta resultat?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in