• 1
  • 2
2008-12-04, 02:02
Medlem
septictanks avatar
Jag har några frågor ang. utorrent som jag inte riktigt fått klarhet i;

1: Vad händer när jag högerklickar på en fil och ställer dennas BREDBANDSALLOKERING på hög? laddar det upp/ner snabbare?
2: Seeds vet jag vad det är, men vad är PEERS?

vore tacksam om någon kunde svara på ett begripligt sätt utan att hänvisa till utorrents faq (Jag förstår inte fackspråk, definitivt inte på engelska)
Citera
2008-12-04, 02:18
Medlem
Är inte helt säker på ettan men det borde vara så att om vi säger att du laddar ner två grejer, och du sätter bredbandsallokering hög på den ena så kommer den liksom ligga i första hand. Om vi säger att du har 8Mbit/s så kommer du då att tanka den grejen med hög allokering på i t.ex 600KB/s medans den andra kommer ligga på ungefär 200KB/s. Den filen får mer av anslutningen helt enkelt. Men som sagt så är jag dock inte helt säker.

Peers = Leechers, dvs så många som sitter och laddar ned filen. Du är en "Peer" när du sitter och tankar och övergår sedan till "Seed" när du är klar och delar med dig ist =)

Hoppas du fattar
Citera
2008-12-04, 10:52
Medlem
septictanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WERRE-
Är inte helt säker på ettan men det borde vara så att om vi säger att du laddar ner två grejer, och du sätter bredbandsallokering hög på den ena så kommer den liksom ligga i första hand. Om vi säger att du har 8Mbit/s så kommer du då att tanka den grejen med hög allokering på i t.ex 600KB/s medans den andra kommer ligga på ungefär 200KB/s. Den filen får mer av anslutningen helt enkelt. Men som sagt så är jag dock inte helt säker.

Peers = Leechers, dvs så många som sitter och laddar ned filen. Du är en "Peer" när du sitter och tankar och övergår sedan till "Seed" när du är klar och delar med dig ist =)

Hoppas du fattar

det klargjorde lite grann
så man vill helst ha så många seeds som möjligt och så lite peers?
Citera
2008-12-04, 11:20
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av septictank
det klargjorde lite grann
så man vill helst ha så många seeds som möjligt och så lite peers?
Nej, många peers är också bra. Man delar med sig samtidigt som man laddar ner.
Citera
2008-12-07, 22:49
Medlem
tyses avatar
finns en liten hjälp inbyggd i µtorrent. Du hittar den nog om du öppnar ögonen
Citera
2008-12-08, 12:37
Medlem
septictanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tyse
finns en liten hjälp inbyggd i µtorrent. Du hittar den nog om du öppnar ögonen
.
Citat:
...på ett begripligt sätt utan att hänvisa till utorrents faq (Jag förstår inte fackspråk, definitivt inte på engelska
Citera
2008-12-08, 13:14
Medlem
Lennarth Swahns avatar
Jag lånar denna tråd med en fråga:

Hur ser man hur många timmar man har laddat upp en torrent?
Har kollat efter lösning men utan resultat...
Citera
2008-12-08, 16:07
Medlem
peers är inte de som laddar ner torrenten. De som tankar är leech.

Peers är seeders+leechers.
Citera
2008-12-09, 14:44
Medlem
septictanks avatar
en till fråga:

Varför hittar jag bara ungefär hälften av alla seedare som finns? i min Seeds-rad står det 15 (44) och liknande siffror hela tiden. ska man ändra nåt eller hittar den helt enkelt inte?
Citera
2008-12-09, 14:55
Medlem
Pallevantes avatar
Citat:
en till fråga:

Varför hittar jag bara ungefär hälften av alla seedare som finns? i min Seeds-rad står det 15 (44) och liknande siffror hela tiden. ska man ändra nåt eller hittar den helt enkelt inte?
Ja du kan ställa in hur många du ska tanka ifrån. Om du har kass internet kan det vara en bra idé att inte tanka från så många samtidigt, då kan det krascha. Ett exempel på det här är 3 mobil bredband. När jag satte ner siffran vart det mycket mer stabilt.
Citera
2008-12-09, 16:00
Medlem
jockegws avatar
Citat:
Jag har några frågor ang. utorrent som jag inte riktigt fått klarhet i;

1: Vad händer när jag högerklickar på en fil och ställer dennas BREDBANDSALLOKERING på hög? laddar det upp/ner snabbare?

Jag hade samma fråga för ett tag sen och då orkade jag faktiskt släpa mig igenom FAQ och fick reda på att det bara gäller uppladdningar, fattar inte vad de ska vara bra för men så var det tydligen.

/GW
Citera
2008-12-10, 15:34
Medlem
septictanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
Ja du kan ställa in hur många du ska tanka ifrån. Om du har kass internet kan det vara en bra idé att inte tanka från så många samtidigt, då kan det krascha. Ett exempel på det här är 3 mobil bredband. När jag satte ner siffran vart det mycket mer stabilt.

men jag har 24 mbit här (upp/ner = ingen aning). hur bör jag ställa in för bästa resultat?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in