• 2
  • 3
2013-03-14, 08:49
Medlem
02-02-2012s avatar
Ett tips jag kan komma med är att man kastar ner kycklingen i 2 literspåsar man häller ner sin marinad i och sedan kastar in i kylskåpet en halv dag eller över natten. Se till att det ligger trångt och att kycklingen är helt täckt av marinaden. Om du kan är det bra om du masserar påsen lite så det rör på sig i den. Sedan sticker du hål på påsen och låter marinaden rinna ut, därefter river du upp hålet/hålen och häller ner allt i en form eller stekpannan och lagar till.
Citera
2013-03-14, 18:05
Medlem
KickAss-1337s avatar
Att säga att någon marianad är bäst känns minst sagt omöjligt, men ska dra till med en jag gillar:

Rapsolja, ca 1,5 dl
Honung
Soya
Färsk hackad chili (ev någon form av chilisås om man vill ta vara på större delar av marinaden)
Chipotle-flakes (har kommit mer och mer i butikerna, håll utkik!)
Salt
Peppar

Precis som många redan konstaterat så blir det godare ju längre köttet ligger i marinaden. Är en riktig sucker för chipotle, har det typ i alla mina marinader på sommaren, det är inget som det ska snålas med! Blir riktigt nice rökig ton på det hela
Citera
2013-03-14, 19:26
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Att säga att någon marianad är bäst känns minst sagt omöjligt, men ska dra till med en jag gillar:

Rapsolja, ca 1,5 dl
Honung
Soya
Färsk hackad chili (ev någon form av chilisås om man vill ta vara på större delar av marinaden)
Chipotle-flakes (har kommit mer och mer i butikerna, håll utkik!)
Salt
Peppar

Precis som många redan konstaterat så blir det godare ju längre köttet ligger i marinaden. Är en riktig sucker för chipotle, har det typ i alla mina marinader på sommaren, det är inget som det ska snålas med! Blir riktigt nice rökig ton på det hela
Dock måste vi tillägga detta är ingen bra marinad.
Utan en bra smakgivare.
Olja och marinera kött, är inte nått som funkar.
Dock så är ju inte kyckling i direkt behov att marineras.
Citera
2013-03-16, 07:08
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Dock måste vi tillägga detta är ingen bra marinad.
Utan en bra smakgivare.
Olja och marinera kött, är inte nått som funkar.
Dock så är ju inte kyckling i direkt behov att marineras.

Vilka vi? Det där får dessutom stå för dig, blir jättegott när jag gör det så vet inte vad du gör för fel
Citera
2013-03-16, 15:28
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Vilka vi? Det där får dessutom stå för dig, blir jättegott när jag gör det så vet inte vad du gör för fel
Tack för språklektionen, kändes som vi behövde detta.

Sen om du inte orkar läsa mer än det du fetstilade, så är inte det mitt problem.
Vet du ens vad marinera är, med tanken på svaret?
Och jag diskutera inte ens att det inte skulle smaka gott, utan jag tom sa ".....Utan en bra smakgivare".

Nästa gång ta och läs vad folk skriver, och fråga om det är nått som är otydligt eller du inte förstår.
Citera
2014-09-17, 21:08
Medlem
Önskar bra recept på marinad till Kycklingben. Givetvis hela recept på de godaste kycklingbenen.
Citera
2014-09-17, 22:23
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jabra
Önskar bra recept på marinad till Kycklingben. Givetvis hela recept på de godaste kycklingbenen.
Tigersås är en återkommande favorit.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in