Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-06, 09:05
  #169
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det är helt sant, men det var ändå fråga om ett försök från min sida att sätta fingret på vad det är som stör mig med Motpol, och då låg det högstämt svärmiska tramset i kommentatorsfältet nära till hands.

Det ska f.ö. sägas att vissa skribenter också trampar i den där "andens aristokrati"-fällan emellanåt och att t.o.m. Oskorei har blivit mer ojämn med åren, vilket i.o.f.s. är förklarligt med tanke på den svindlande hastighet varmed han spottar ur sig texter.
Men ser man på. Vem är det som är pretto, egentligen? Va? Tur att människor utvecklas med tiden.
Citat:
Motpol bjuder trots allt fortfarande på intressant läsning som utgör ett lysande komplement till skriverierna på andra nationella sidor. Jag gillar dessutom skarpt Motpols tonvikt vid kulturkamp och metapolitik, vilket är en arbetsmetod som jag tror på.
Håller visserligen med om detta.
Citera
2019-06-08, 15:54
  #170
Medlem
Problemet för Motpol är väl att det inte riktigt finns någon brygga mellan den intellektuella och metapolitiska diskussion som förs på sidan, och en konkret rörelse som kan göra praktik av det abstrakta idéstoff som presenteras på sidan. Många läsare och även en del skribenter tycks stå nära AFS, men fram till idag har ju det partiet varit ett dödfött projekt.
Citera
2022-12-05, 02:47
  #171
Medlem
Någon som läser Motpol fortfarande?

Hur är kvalitén numera?

Låt oss väcka liv i tråden!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback