Jak plir fansinnik!
Mitt mobo är ett Intel DP35DP. Har försökt på alla sätt att "disabla" detta i mitt tycke djävulens påfund
Intel Quiet System Technology. Vill kunna styra fläktarna själv med Zalman Fanmate's, men jag kan inte stänga av skiten (IQS). Har letat i BIOS men hittar inget sätt att stänga av det där. Om jag byter plats på BIOS jumpern får jag fram en extra meny. "Maintanence". Till min lycka fanns det där möjlighet att "Unlock Quiet System". Innebär att man ska kunna styra fläktarna manuellt via fläktkontroller, eller via applikation. Jo. Visst. Fungerar inte alls. Kan ej dra upp fläktarna i högre hastighet med Zalman Fanmate ändå. Utblåsfläkten exempelvis (1200 rpm max) ligger och tuggar på 800 rpm med eller utan Fanmate (max pådrag).
Finns det någon här som har samma (eller liknande) mobo som har lyckats med konststycket att få detta att fungera?
Enda sättet jag hittat att få bort möget är att ej ha någon minnesmodul i Channel-A DIMM-0 platsen. Men det måste väl för guds skull finnas något annat sätt, eller hur?
Hjälp. Snälla.
Och ja. Jag har googlat. Och googlat. Och googlat.