2008-12-03, 15:49
Medlem
Jeafs avatar
Gigabyten bara rinner iväg från enhet C,jag har knappt något installerat där,jag har gjort virus sökningar och spyware men inget verkar funka.
Citera
2008-12-03, 16:09
Medlem
N.E.R.Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeaf
Gigabyten bara rinner iväg från enhet C,jag har knappt något installerat där,jag har gjort virus sökningar och spyware men inget verkar funka.
Det låter ju inte kul
Citera
2008-12-03, 16:20
Medlem
Det kan vara dina systemåterställningspunkter som spökar, jag hade 40 gig som endast var systemåterställningar, man behöver max 1 eller 2. DOCK: VIKTIGT SOM FAN: håller du på med advancerade grejer som behöver systemåterställningar ska du nog inte ta bort någon.

Testa att ladda ner *uneUp U*ili*ies ersätt * med T. Dessa kan öka datorns prestanda ganska enormt... Om dem nu används på rätt sätt.
Citera
2008-12-03, 16:28
Medlem
Pee-ka-boos avatar
Du kan ju testa att gå in på Kontrollpanelen -> Energialternativ, fliken Viloläge och kolla att "Aktivera stöd för viloläge" INTE är ibockat (själv brukar jag inte anv. viloläge på min stationära dator).

Om den är det så har du en osynlig .hib fil liggande på C:\ som förmodligen tar upp några gigabyte.

Är det nånting annat som gör att utrymmet minskar fort över kortare tid så kan ju ett prog. som t.ex. "Ccleaner" ge förslag på skräpfiler som kan tas bort.
Citera
2008-12-03, 16:31
Medlem
ivanrebroffs avatar
Kolla C:\WINDOWS\Prefetch om det kommer nya och väldigt stora filer där hela tiden. Om det gör det, Starta i felsäkert läge -> kör alla anti-virus/spyware program du kan hitta -> kör något liknande programmet regcleaner. Det bör ta bort eventuellt virus.

En hijackthis log skulle aldrig skada att dela mig sig av här heller
Citera
2008-12-03, 16:59
Medlem
Deamon113s avatar
hade samma problem på min gamla dator, kommer dock inte ihåg hur jag löste det
Citera
2008-12-03, 18:04
Medlem
slängde den genom fönstret kanske eftersom det va din gamla dator o nu har du en ny?
Citera
2008-12-03, 19:19
Medlem
N.E.R.Ds avatar
Ladda ner http://www.sixty-five.cc/sm/v1x.php
och kolla vilka filer som äter upp disken.
Citera
2008-12-03, 23:00
Medlem
Kaustis avatar
Start/sök

Välj att du vill söka i C:

Skriv in *.*

Välj att sortera efter "senast ändrad".

Sen letar du rätt på alla stora filer som tillkommit nyligen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera