• 1
  • 2
2008-12-03, 15:41
Bannlyst
Under måndagskvällen utsattes ett par och deras två-åriga dotter för mordbrand i familjens lägenhet i Högdalen söder om Stockholm. Polisen misstänker att högerextremister ligger bakom attacken och kopplar samman den med mordbranden mot ungdomshuset Cyklopen.

Läs mer:
http://www.expo.se/2008/48_2381.html

Vad vet vi om händelsen i övrigt?
2008-12-03, 15:44
Medlem
Lantbruks avatar
Läs mer här: https://www.flashback.org/showthread.php?t=797001

Mvh
2008-12-03, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Läs mer här: https://www.flashback.org/showthread.php?t=797001

Mvh
Tack, missade den tråden. Är ny här på Flashback.
2008-12-03, 15:47
Medlem
Stockholmskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 36thChamber
Under måndagskvällen utsattes ett par och deras två-åriga dotter för mordbrand i familjens lägenhet i Högdalen söder om Stockholm. Polisen misstänker att högerextremister ligger bakom attacken och kopplar samman den med mordbranden mot ungdomshuset Cyklopen.

Läs mer:
http://www.expo.se/2008/48_2381.html

Vad vet vi om händelsen i övrigt?

Kan ju lika gärna vara en intern uppgörelse bland träskvänstern, den politiskt korrekta median är dock snabba med att köra på nazistspåret. Såg att detta skulle tas upp på Efterlyst, det kanske vore en idé att även ta upp attacken mot lägenheten i Huddinge som tillhör en i SMR.
2008-12-03, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskille
Kan ju lika gärna vara en intern uppgörelse bland träskvänstern, den politiskt korrekta median är dock snabba med att köra på nazistspåret. Såg att detta skulle tas upp på Efterlyst, det kanske vore en idé att även ta upp attacken mot lägenheten i Huddinge som tillhör en i SMR.

Det låter föga troligt.
2008-12-03, 15:51
Medlem
Stockholmskilles avatar
Citat:
Det låter föga troligt.

Kan mycket väl vara så, polisen borde hur som helst undersöka hur det ligger till i vänstersekterna. Tragiskt att ett barn var i lägenheten.
2008-12-03, 15:55
Bannlyst
Citat:
Kan mycket väl vara så, polisen borde hur som helst undersöka hur det ligger till i vänstersekterna. Tragiskt att ett barn var i lägenheten.

Tror du på allvar att någon skulle hälla bensin in genom ett brevinkast samtidigt som man hör ett barn skrika bara för att någon "vänstersekt" har bråkat med en annan? Låter det verkligt?
2008-12-03, 16:04
Medlem
Stockholmskilles avatar
Citat:
Tror du på allvar att någon skulle hälla bensin in genom ett brevinkast samtidigt som man hör ett barn skrika bara för att någon "vänstersekt" har bråkat med en annan? Låter det verkligt?

Hur vet du att de som gjorde detta hörde barnskrik? Så du menar att vänstersekter inte kan vara så elaka? Jag vidhåller att polisen bör kolla upp alla tänkbara spår då det gäller det här och inte stirra sig blind på att det skulle vara nationella. Interna bråk kan vara lika blodiga som bråk mellan olika organisationer.
Senast redigerad av Stockholmskille 2008-12-03 kl. 16:09.
2008-12-03, 16:13
Bannlyst
Citat:
Hur vet du att de som gjorde detta hörde barnskrik? Så du menar att vänstersekter inte kan vara så elaka? Jag vidhåller att polisen bör kolla upp alla tänkbara spår då det gäller det här och inte stirra sig blind på att det skulle vara nationella. Interna bråk kan vara lika blodiga som bråk mellan olika organisationer.

Du lever i en värld som inte är verklig. Du brukar förmodligen droger eller har ovanlig otur när du tänker.
2008-12-03, 16:22
Medlem
Stockholmskilles avatar
Citat:
Du lever i en värld som inte är verklig. Du brukar förmodligen droger eller har ovanlig otur när du tänker.

Så du anser inte att polisen ska kolla upp alla tänkbara spår? Om man ska göra ett bra polisarbete så måste man se på saken ur flera synvinklar. Men visst, som du resonerar är det bara för polisen att köra hem till närmaste nationell och låsa inte personen i fråga på livstid. Personen som bor i lägenheten kan lika gärna ha varit i bråk med någon som man inte ska bråka med, så det behöver ju inte ens vara relaterat till dennes politiska åsikter.

Nä, nu ska jag ta och röka en banan och sedan ska jag ta en stesolid så att jag kan tänka lite klarare.
2008-12-03, 16:31
Bannlyst
Citat:

Varför loggar du inte ut från FB och fortsätter den där diskussionen med dina egna röster så länge? Tills du kryar på dej menar jag.
2008-12-03, 16:41
Medlem
Stockholmskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majrim
Varför loggar du inte ut från FB och fortsätter den där diskussionen med dina egna röster så länge? Tills du kryar på dej menar jag.

Sådär, då har jag rökt en banan och tagit en Stesolid. Men kära nån, du anser inte heller att polisen ska kolla upp saken ur flera olika synvinklar? Det behöver ju faktiskt inte vara så att det är nationella som utfört detta, eller hur? Man får hoppas att ni två inte är poliser.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in