Flashback bygger pepparkakshus!
2018-04-30, 18:42
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
Har bröderna någonsin försökt göra nåt själva för att frias från misstankar innan media tog upp fallet?

NEJ! Dom accepterade det. Fullt ut. Dom "minns" ju inte om dom gjort det. Men DÅ -98 mindes dom en hel del som framgår av förhöret i länken. Jag frågar bröderna igen: Är förhöret en lögn? Var ni hjärntvättade. Ni hade nog fått sanningsserum tror jag.
Citera
2018-04-30, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
NEJ! Dom accepterade det. Fullt ut. Dom "minns" ju inte om dom gjort det. Men DÅ -98 mindes dom en hel del som framgår av förhöret i länken. Jag frågar bröderna igen: Är förhöret en lögn? Var ni hjärntvättade. Ni hade nog fått sanningsserum tror jag.
Kanske ska du kolla på dokumentären "Fallet Kevin" innan den tas bort på SVT Play? (Den ligger kvar till 6 maj men vi kanske ska begära förlängning om du inte hinner med )

Jag tror att du hittar svaren på många av dina frågor och undringar där.
Citera
2018-04-30, 19:08
Medlem
Darkwinds avatar
http://almsjuridik.se/onewebmedia/Uppsats%20Fredrik%20Alm.pdf

Bara att googla Fredrik Alm så kommer detta upp. Det gjorde jag nu. Så sluta svamla att det är borttaget. Tror ni att ni är så viktiga personer att Alm går in på helgen för att göra er till viljes. Herregud...
Citera
2018-04-30, 19:20
Medlem
Citat:
http://almsjuridik.se/onewebmedia/Uppsats%20Fredrik%20Alm.pdf

Bara att googla Fredrik Alm så kommer detta upp. Det gjorde jag nu. Så sluta svamla att det är borttaget. Tror ni att ni är så viktiga personer att Alm går in på helgen för att göra er till viljes. Herregud...
Ja inte vet jag. Häromdagen när någon påstod att länken inte fungerade och du påstod att den gjorde det så hade du faktiskt rätt. Som jag nämnde tidigare så var den andra länken fel. Nu efter att jag rensat cachen så funkar inte din länk heller, inte hos mig åtminstone och det är jag inte ledsen för, snarare tvärtom. Det är flera här i tråden som noterat samma sak så allt talar för att den nu är borttagen på servern. Testa att rensa cachade filer, webbhistorik så ska vi se att du också blir av med den ... men nog om det här ... det går inte att bevisa vad du ser ... eller inte ser

PS. Som jag skrev tidigare kommer länken upp när man googlar men när man sedan klickar på den får man
"The requested URL /onewebmedia/Uppsats Fredrik Alm.pdf was not found on this server."
... det är det som är själva grejen, den finns inte på servern ... längre.
Senast redigerad av MisterJones 2018-04-30 kl. 19:37.
Citera
2018-04-30, 20:20
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterJones
Ja inte vet jag. Häromdagen när någon påstod att länken inte fungerade och du påstod att den gjorde det så hade du faktiskt rätt. Som jag nämnde tidigare så var den andra länken fel. Nu efter att jag rensat cachen så funkar inte din länk heller, inte hos mig åtminstone och det är jag inte ledsen för, snarare tvärtom. Det är flera här i tråden som noterat samma sak så allt talar för att den nu är borttagen på servern. Testa att rensa cachade filer, webbhistorik så ska vi se att du också blir av med den ... men nog om det här ... det går inte att bevisa vad du ser ... eller inte ser

PS. Som jag skrev tidigare kommer länken upp när man googlar men när man sedan klickar på den får man
"The requested URL /onewebmedia/Uppsats Fredrik Alm.pdf was not found on this server."
... det är det som är själva grejen, den finns inte på servern ... längre.

Det var hemskt vad du jobbar för att folk inte ska läsa vad som framkom i gamla utredningen. Liiite fööör intresserad av det. Vad gör det dej om den är borta eller ej? Du vet väl inte hur nåt gick till mer än vi andra. Eller var du kanske med vid mordet som en osynlig fluga.
Utredningen kvarstår i samma skick som Alm hämtat info om. Du kan sudda bort så mycket du orkar om det känns bättre. Faktum kvarstår. Bröderna mördade Kevin. Sen kan du fundera lite på vem jag är...
JAG VET. Fler än JAG vet..
Senast redigerad av Darkwind 2018-04-30 kl. 20:29.
Citera
2018-04-30, 20:43
Medlem
Citat:
Eller var du kanske med vid mordet som en osynlig fluga.

JAG VET. Fler än JAG vet..

Aj jävlar, nu börjar det brännas och jag som inte har något alibi ... till skillnad mot bröderna ...

Skämtåsido, grejen är att Alm inte vill att ett troll refererar till hans uppsats, därför tog han bort den. Få se om vi kan få Hjelmgren att åtgärda sitt dokument som är fylld av falsarier etc.
Senast redigerad av MisterJones 2018-04-30 kl. 20:50.
Citera
2018-04-30, 21:33
Medlem
habets avatar
Citat:
Aj jävlar, nu börjar det brännas och jag som inte har något alibi ... till skillnad mot bröderna ...

Skämtåsido, grejen är att Alm inte vill att ett troll refererar till hans uppsats, därför tog han bort den. Få se om vi kan få Hjelmgren att åtgärda sitt dokument som är fylld av falsarier etc.

Det verkar svårare det.
Jag har funderat på det där, varför envisas hon med att ha det kvar? Lojalitet mot RS? Tror hon på skiten, eller vad är det som gör att hon envisas med att inte ta bort det från sin hemsida trots allt som kommit fram?
Nina, du lär läsa det här, ge oss en hint.

Vad gör Nina idag förresten, driver hon eget eller är hon anställd?
Citera
2018-04-30, 21:49
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Det kan vara så att han inte ljuger medvetet angående Alms uppsats, däremot allt annat. Åtminstone på en dator jag kör Chrome på var jag tvungen att rensa cachade filer. Om jag sedan googlar och klickar på länken som pekar på uppsatsen så får jag "The requested URL /onewebmedia/Uppsats Fredrik Alm.pdf was not found on this server." Så ja, den är nog raderad på servern.

Aha... Nu förstod jag plötsligt varför du prompt vill tysta Alm.
Han är den ende som läckt informationen om pinnen i anus på Kevin. Åhejåhå..
Ja, det kan ju bli lite extra kämpigt för er om det kommer ut. Väldigt brutalt s.a.s.. Onödig brutalitet efter Kevin var död. Innebär att ni njöt av det.
Senast redigerad av Darkwind 2018-04-30 kl. 21:54.
Citera
2018-04-30, 21:56
Medlem
habets avatar
Lite mer om Nina.

Skriver (t.o.m.) mer än gärna rapporter men verkar ha fått ihop 5 st. sedan -99 (åtminstone som hon publicerar på sin hemsida), varav två handlar om Kevin. Inte många verkar mer än gärna anlita henne vad jag kan förstå.

Apropå rapporten om Kevin-fallet, skriver hon:
”Ambitionen …är att…öka rättsväsendets kompetens och beredskap inför nya händelser.”

Lider hon av samma storhetsvansinne som Sandberg själv tro?

Men frågan kvarstår, varför inser hon inte att hon var fel ute och sanningen har kommit ikapp och tar sin Mats ur skolan (d.v.s. tar bort rapporten från sin hemsida)?
Citera
2018-04-30, 22:11
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jaså, Yrsa Stenius dyker upp här också. Känd försvarare av justitiemord:
Stenius, Yrsa,(f.1945) kolumnist på Aftonbladet under rättegångarna, lutar starkt åt att läkarna är skyldiga men gör senare en helomvändning och ångrar sig.
https://dacostarkivet.wordpress.com/vem-ar-vem/
Att Sture Bergwall (”seriemördaren Thomas Quick”) dömdes för åtta mord är inte den egentliga skandalen. Det skandalösa är att han senare frikändes på grund av lögnaktig drevjournalistik, hävdar Yrsa Stenius och förhörsledaren Seppo Penttinen i ett gediget bokmanuskript som hittills fått svenska förlag att vrida sig av obehag.
https://demokraatti.fi/yrsa-stenius-arhundradets-rattsskandal-ar-en-helt-omvand-sadan/

Ja, visst är det märkligt (eller kanske inte egentligen) att det är samma dårar dom samlas kring de här fallen där rättsrötan fullkomligt väller fram.
SÅC (ofta orsaken dem), Lambertz, Borgnäs, Diesen, Stenius, Borgström.
Det är tragiskt att se dessa knäppskallar, men som ändå har sådant utrymme i press, in absurdum försvara eller ibland t.o.m. driva kampanjer mot oskyldiga privatpersoner. Tragiskt, för att ett land med anspråk på att ha ett samhälle med hög rättssäkerhet tillåter det!
Citera
2018-04-30, 22:13
Medlem
Darkwinds avatar
"Gärningsmännen har för polisens utredare beskrivit hur de hört hur luften gick ut ur Kevin
Hjalmarsson och att han lät ”konstigt” innan han slutade andas. De båda gärningsmännen har
inför utredarna talat om att de varit medvetna om vad deras handlande skulle leda till. Frågan
är om gärningsmännen verkligen var detta? Efter det att Kevin Hjalmarsson avlidit tog de
båda pojkarna av hans byxor och stack en pinne in i hans anus.26
Efter att ha orsakat skadorna på Kevin Hjalmarssons anus flyttade de båda gärningsmännen
kroppen cirka 40 meter ned till det närliggande vattnet där de sedan lämnade Kevin med
ansiktet nedåt, i syftet att det skulle se ut som en olycka.".

Kopierat från Alms uppsats. Den ligger på internet bara man googlar.
Citera
2018-04-30, 22:25
Medlem
Darkwinds avatar
Alltså TROR ni på allvar att Alm och Nina,som det kommer ifrån, skulle ostraffat få lägga ut sånt på internet? Skärp er. Det skulle vara grovt förtal. Alm har Nina som källa. Ninas skrift har censurerats av någon anledning. Allmänheten ska inte veta alla hemska detaljer. Därför raderades det i Ninas rapport. Men dom glömde Fredrik Alm... Snopet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in