2008-12-03, 01:45
Medlem
Bytingens avatar
Undrar om det är samma problem för er? Satt med en vän och prövade iChat, efter en kvart-tjugo minuter gick fläktarna igång förfullt! inte fasen slutade dem med det heller.. vi chattade ett bra tag, men fläktarna var på berzerk-mode deluxe.... fattade inte riktigt varför, är det så pass krävande?

Samma sak om jag sitter på flashsidor.. Visst, ibland har jag datorn i knät! men flashsidor såsom aftonbladet, youtube... gör så att datorn går igång som iniiihelvete. blir kokhet! stänger jag av sidorna så går fläktarna till vanliga antal varv.

Har ni samma problem?
köpte min macbook i mitten av september! 2.1 varianten, 1 gig ram.
Citera
2008-12-03, 01:47
Medlem
tältpinnes avatar
Så är det hos mig också, har dessutom samma burk som du, fast med 4gb ram. Märkligt att en youtuberulle ska dra igång ett helvete, men att tanka i flera mb/s är inga problem, tyst som en mus. Ej heller CAD-program eller annat tungt.
Citera
2008-12-03, 01:56
Medlem
Bytingens avatar
Skönt att jag inte är ensam om det iallafall. Trodde bara att det gällde G4 macar när de gick in på flashsidor!

Hmm.. Men det är inte så jäääätte ofta jag har datorn i använding. Oftast på knät, måste undersöka mer när jag har den på bordet eller liknande. Undrar hur MBP är, om det är samma grej för er med MBP?
Citera
2008-12-03, 06:24
Medlem
Pallemans avatar
Edit:Nevermind..
Citera
2008-12-03, 10:08
Medlem
Samma sak här, eller var det i alla fall fram tills att jag blockerade allt som hade med flash att göra
Citera
2008-12-03, 10:30
Medlem
smurfehs avatar
Reseta SMC.
Citera
2008-12-03, 18:09
Medlem
SNIFF2s avatar
Lite OffT: Flashapplikationer var ett enormt problem på min vita macbook tills det kom en uppdatering från adobe/macromedia. även i releasenotes fanns det då en kommentar om att man hade fixat en bugg som sög CPU till månen.

Min dator drog igång till 180% när man bl.a gick in på Aftonhoran.se eller andra sidor med flashapplikationer på.

Så på flash.sidan är du inte ensam. Fläktarna gick igång ordentligt!
Citera
2008-12-03, 19:22
Medlem
Nemans avatar
Hade samma problem som är med min gamla MacBook. Spelar ingen roll hur mycket RAM-minne ni har. MacBooken har inget grafikkort, och tvingas därför ta CPU-kraft. Detta leder till att CPUn blir varm och måste kylas.

Så ladda film samtidigt som man tittar på den (YouTube) är ingen höjdare.
Citera
2008-12-03, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neman
Hade samma problem som är med min gamla MacBook. Spelar ingen roll hur mycket RAM-minne ni har. MacBooken har inget grafikkort, och tvingas därför ta CPU-kraft. Detta leder till att CPUn blir varm och måste kylas.

Så ladda film samtidigt som man tittar på den (YouTube) är ingen höjdare.

Har varken haft problem med det på mina gamla eller nya macbook, 2gb ram på båda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in