• 1
  • 2
2008-12-02, 22:13
Medlem
Verkar vara en cool kille, bra journalist osv.
Har han några spöken värda att nämna i garderoben?

tänkte mest på vad han gjorde i amsterdam 93?
http://www.cyrilhellman.se/
Citera
2008-12-02, 22:15
Medlem
dirk_digglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScriptTroll
Verkar vara en cool kille, bra journalist osv.
Har han några spöken värda att nämna i garderoben?

tänkte mest på vad han gjorde i amsterdam 93?
http://www.cyrilhellman.se/

Han var en mobbad tönt i grundskolan som gjorde allt för att få hänga med "de coola"...som också de var töntar....
Citera
2008-12-03, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirk_diggler
Han var en mobbad tönt i grundskolan som gjorde allt för att få hänga med "de coola"...som också de var töntar....

Du har inget saftigare?
Citera
2008-12-03, 10:41
Medlem
skumrasks avatar
Är det en påhittad persona?
Citera
2008-12-03, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skumrask
Är det en påhittad persona?

?
Citera
2008-12-03, 10:55
Bannlyst
han var med fredrik virtanen och slogs mot hardcore superstar.
han ska visst vara en rätt hyfsad fighter
Citera
2008-12-03, 13:44
Medlem
skumrasks avatar
Han sodomerade en trädgårdstomte på mina kusiners lantställe och lagade den bästa kålpudding jag någonsin smakat.
Citera
2008-12-03, 14:08
Medlem
Julius Moscas avatar
Han känns väldigt homosexuell.
Citera
2024-09-23, 19:24
Medlem
truly.adolphines avatar
Cyril verkar ju vara en "karaktär" om man läser tråden om hans pod med Stig Larsson.

Nu outas han som "gränslös vettvilling".

I DN publicerades nämligen häromdagen ett uppror mot trackasserier och hot mot journalister. Cyril är en av undertecknarna.

Kristofer Andersson, krönikör på Aftonbladet och operativ chef på förlaget Modernista, beklagar sig på X över en av upprorets undertecknare.

Citat:
Man känner sig sällan så inkluderad i den publicistiska gemenskapen som när en gränslös vettvilling jag, i likhet med flera andra, har personliga erfarenheter av skriver under ett upprop mot hat och hot.

Detta delas av Sebastian Mattsson, reporter på Svensk Damtidning, som kommenterar:
Citat:
Det finns bara en Cyril Hellman.

Se skärmbild.

Någon som vet på vilket sätt han varit gränslös och vettvilling?
Citera
2024-09-24, 00:35
Citat:
Ursprungligen postat av truly.adolphine
Cyril verkar ju vara en "karaktär" om man läser tråden om hans pod med Stig Larsson.

Nu outas han som "gränslös vettvilling".

I DN publicerades nämligen häromdagen ett uppror mot trackasserier och hot mot journalister. Cyril är en av undertecknarna.

Kristofer Andersson, krönikör på Aftonbladet och operativ chef på förlaget Modernista, beklagar sig på X över en av upprorets undertecknare.

Detta delas av Sebastian Mattsson, reporter på Svensk Damtidning, som kommenterar:

Se skärmbild.

Någon som vet på vilket sätt han varit gränslös och vettvilling?

Vet ej men han är med i senaste avsnittet av Stoopendaal och Sundfelt podcast och pratar om underskriften. Det blir nog mycket egocentriskt om hur farliga de som hotat Cyril är, gissar jag.

https://poddtoppen.se/podcast/110973...yril-hellman-4

Andrés & Karl Oskar för ett samtal med författaren, poeten och journalisten Cyril Hellman om uppropet i DN om “hat” och “hot” mot journalister och forskare som Cyril skrivit under

I förhållande till Modernista skulle jag kunna tänka mig att han tokat sig lite angående hans avlidne far Arne Häggqvists översättningar.
Senast redigerad av Trollkarlshatt 2024-09-24 kl. 00:40.
Citera
2024-09-25, 14:27
Medlem
truly.adolphines avatar
Ja, angående Modernista förtjänar de säkert varandra.

Orkade inte lyssna på hela poddavsnittet, men det handlade som jag förstår det främst om 20-30 mordhot som han fick i kommentarerna efter att ha skrivit en krönika om Jimmie Åkesson där 99% var från samma IP-adress och han var säker på att de kom från SDs trollfabrik. Men han har även fått hot från vänstern, islamister och kriminella, tillade han.

Ska inte säga något mer om Cyril och podden men av det jag lyssnade på är det en tid av mitt liv jag tyvärr aldrig får tillbaka.
Senast redigerad av truly.adolphine 2024-09-25 kl. 14:31.
Citera
2024-09-25, 15:34
Medlem
Feedback66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av truly.adolphine
Ja, angående Modernista förtjänar de säkert varandra.

Orkade inte lyssna på hela poddavsnittet, men det handlade som jag förstår det främst om 20-30 mordhot som han fick i kommentarerna efter att ha skrivit en krönika om Jimmie Åkesson där 99% var från samma IP-adress och han var säker på att de kom från SDs trollfabrik. Men han har även fått hot från vänstern, islamister och kriminella, tillade han.

Ska inte säga något mer om Cyril och podden men av det jag lyssnade på är det en tid av mitt liv jag tyvärr aldrig får tillbaka.

Tack för att du tog en kula för laget och lyssnade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in