2008-12-02, 20:11
Medlem
Har fått utskrivet 7.5 Zopiklon av min läkare för sömnen.
Jag somnar inte på den. Testade idag på dagtid att ta två stycken, men inget hände.. nog sedan två till och sen två till. Alltså sammanlagt 6 st zopiklon 7.5mg. Men jag känner inte ett skit...

För något år sen räckte det att jag tog två i "flummsyfte" och blev go och mysig.

Varför känner jag ingenting nu?
Citera
2008-12-02, 20:19
Medlem
toluens avatar
Bra fråga, jag brukar bli nockad av bara en men det är väl individuellt.
Citera
2008-12-02, 20:20
Medlem
b0gfettos avatar
Har du tagit dom i sovsyfte eller för att flumma på? Då du skriver "Jag somnar inte på den" och också att du tar dom dagtid?

Det är inga tabletter du faller ner sovande på, utan underlättar insomningen.
Citera
2008-12-02, 20:24
Medlem
brunstigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Har du tagit dom i sovsyfte eller för att flumma på? Då du skriver "Jag somnar inte på den" och också att du tar dom dagtid?

Instämmer, jag expereminterade med dem ett tag. De funkade inte för 5 öre att flumma till på, tog mängder men hände inte ett smack. När jag väl tog dem när jag skulle lägga mig och slappnade av så gick det bättre. Det var inte så att jag blev tvärdäck men själva insomnandet gick betydligt bättre.
Citera
2008-12-02, 20:29
Medlem
UZIdoesITs avatar
Jag tycker helt klart att det finns ett "lätt flum-potential" på zopiklon/imovane.

Efter 30 mg+ så mår man bra mycket bättre än man gjorde innan man tog dom.

Sen så funkar dom ju utmärkt att "somna in på" också, vilket ju också är syftet med dom.
Citera
2008-12-02, 20:40
Medlem
spamfilters avatar
Du somnar ju inte på stående fot. Meningen var väl att du ska ta pillret/pillrena och sen gå och lägga dig annars blir man bara lite flummig. Och funkar inte denna på dig så får du fixa andra, precis som med vanlig medicin.
Citera
2008-12-02, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto

Egentligen ska jag ta dom i sömnsyfte, men eftersom att de inte fungerade för mig att sömna så testade jag på dagen eftersom att jag har flummat rätt rejält på dessa tabletter innan på dagtid, och då räckte det bara med två.
Därför tycker jag nu att det är konstigt att jag varken reagerar flummigt eller blir sömnig på 6 st...
Citera
2008-12-02, 20:47
Medlem
spamfilters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niiile
Egentligen ska jag ta dom i sömnsyfte, men eftersom att de inte fungerade för mig att sömna så testade jag på dagen eftersom att jag har flummat rätt rejält på dessa tabletter innan på dagtid, och då räckte det bara med två.
Därför tycker jag nu att det är konstigt att jag varken reagerar flummigt eller blir sömnig på 6 st...

Ju längre du käkat dom desto högre dos kräver din kropp ju.

Men råd nr 1 är att du ska ta dom ca 10 min innan du LÄGGER DIG...
Citera
2008-12-02, 22:40
Medlem
Dess-s avatar
Godkväll!

kan svara enkelt på din fråga!

hade precis samma grej som dej, fick ut imovane för att sova på, första gången ja tog, överdoserade jag ju självfallet, tog 1 istället för en halv 7.5mg...
Blev hur skön som helst i kroppen och de va som jag svävade och mådde sjukt bra, ångesten släppte etc.. gjorde likadant dag 2, fast då tog ja 2 st, och herregud, då blev ja ännu mer mjuk...

MEN!sen är de riktigt roliga över tyvärr, och så är de för alla.. du bygger upp en resistans emot Zopiklonet och det spelar ingen roll om du så tar 10 st, så kommer du aldrig att få samma sköna effekt igen, för de fungerar nämligen så att har du en gång flummat på Bensenderivat eller riktiga benso, så kommer du inte tillbaka till 0 igen, utan även om håller upp i 3 månader me dina bensos, så ska du se att de tar inte många dagar inte kroppen behöver just den höga dos man låg på förut...

ska tillägga att de som ja har skrivit ovan är egna erfarenheter och en del snack med läkare, men i dagens läge skulle ja nog fan lita mer på en pundare än va ja skulle lita på en överläkare!!

De allt för mig

mvh / DeSs
Citera
2008-12-07, 04:08
Medlem
bloodredpouts avatar
Zopiklon har totalt slutat fungera för mig. I början gick det bra, jag tog en och gick och la mig och somnade snabbt och sov gott hela nätterna. Men numera är det aldrig så. Jag ligger bara vaken och vrider och vänder mig och till slut börjar jag känna mig flummig och skön och vill ha munchies, så numera tar jag dem bara för att bli väck. Sen efter några timmar kan jag börja känna mig trött, men då sover jag som en död och försover mig hela tiden. Lite läskigt att jag oftast inte kommer ihåg så mycket av vad jag har gjort under de här timmarna efter att jag tagit Zopiklon fram till jag somnar, men det är väl för att kroppen går in i nåt slags drömtillstånd ändå fast man inte sover...
Citera
2008-12-07, 13:22
Bannlyst
Sen är det så att du ibland inte ens märker att du är bäng.. Ibland när jag kört i mig 10st och blivit lite lugn.. tänker man, hm händer det inger mer?

Men sen dagen efter frågar folk vad fan det var med mig igår typ. Du va ju helt borta.. Tittar man bland kartorna och en jävla massa mer är borta.

Så har det vart för mig många ggr iaf.. Jag har alltså inte känt mig beng, men gått runt och vart helt mongo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in