2008-12-02, 19:17
Medlem
Sanctuss avatar
Har Windows Vista och dom senaste två gångerna jag startat om datorn så startar datorn i något som liklnar felsäkert läge med följande text "C:/Windows/System32/Config/Systemprofile/Desktop är inte tillgänglig". Enda jag kunde göra var att lägga i Windowsdiscen och göra en systemåterställning, men det håller ju inte att göra det hela tiden.
Misstänker att det har något att göra med att jag har piratversion av Vista och installerat någon uppdatering men vet inte. Något tips?
Sen kan man väl alltid installera om Windows men då försvinner väl alla filer jag har på hårddisken?
Citera
2008-12-02, 19:30
Bannlyst
Tillgång till en extern hårddisk? I fall du är tvungen att formatera om och installera om Windows kan det vara bra att göra en backup av alla dina bilder/låtar/filmer, vad du nu vill ha kvar.

Alltid bra att göra backup någon gång ibland ifall någonting sånt här skulle hända. Tyvärr vet jag ingenting om ditt problem, så jag har inte mycket att komma med här.
Citera
2008-12-02, 19:40
Medlem
Sanctuss avatar
Nej, dom tre externa är tyvärr fulla... Men om man har två interna formateras båda om då man installerar om Windows?
Citera
2008-12-02, 19:55
Medlem
nej bara den du väljer eller rättare sagt den partition du väljer att formatera
Citera
2008-12-02, 20:44
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Har Windows Vista och dom senaste två gångerna jag startat om datorn så startar datorn i något som liklnar felsäkert läge med följande text "C:/Windows/System32/Config/Systemprofile/Desktop är inte tillgänglig". Enda jag kunde göra var att lägga i Windowsdiscen och göra en systemåterställning, men det håller ju inte att göra det hela tiden.
Misstänker att det har något att göra med att jag har piratversion av Vista och installerat någon uppdatering men vet inte. Något tips?
Sen kan man väl alltid installera om Windows men då försvinner väl alla filer jag har på hårddisken?

Har du provat avinstallera uppdateringar?
Sen finns väl funktionen att ominstallera windows via skivan även på vista, dvs den skriver över windows filerna utan att formatera.
Citera
2008-12-03, 01:51
Medlem
Sanctuss avatar
Startade precis om datorn.. och nu verkar det funka. Jag avinstallerade Windows-uppdateringarna Targenor rekommenderade. Dessutom så ångrade jag en sökning på regcure och kopplade bort UAC. Något hjälpte tydligen.
Gjorde bara en omstart, stängde inte av datorn helt.. men det skall väl inte göra nån skillnad?
Citera
2008-12-03, 02:08
Medlem
Maniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Gjorde bara en omstart, stängde inte av datorn helt.. men det skall väl inte göra nån skillnad?

Nån jävla skillnad bör det vara då jag personligen kan starta om datorn bäst jag vill, men stänger jag ner den så får jag blue-screen 6-10 gånger innan den startar igen.

Jag har dock inte samma problem som du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in