Hej, skulle bränna lite bilder från familjens semester(har dessa på hårddisken) men kan inte öppna dem. Har testat att öppna i diverse program som förhandsgranskning, men då går det ej. Försöker jag öppna i Photoshop står det
"Could not complete your request because an unknown or invalid JPEG marker type is found."
I quicktime står det " det går inte att visa filen - eftersom rätt grafikimporteringsverktyg inte kunde hittas."
Testade ett program som heter JPEG recovery men det funkade inte tyvärr.
Hej, skulle bränna lite bilder från familjens semester(har dessa på hårddisken) men kan inte öppna dem. Har testat att öppna i diverse program som förhandsgranskning, men då går det ej. Försöker jag öppna i Photoshop står det
"Could not complete your request because an unknown or invalid JPEG marker type is found."
I quicktime står det " det går inte att visa filen - eftersom rätt grafikimporteringsverktyg inte kunde hittas."
Testade ett program som heter JPEG recovery men det funkade inte tyvärr.
har tankat detta program som han skriver om, en Hex editor.
Jag har öppnat filen med detta och försökt att göra som det står men kan ej lokalisera "ff da", någon som är lite expert på detta som kan hjälpa mig?
Sitter lite i skiten så skulle vara kul om någon visste något konkret!
Jag har visserligen inte haft någon anledning att prova den själv, men den lär i vart fall vara riktigt bra. Som alltid så bör du väl kanske skanna filen innan du extraherar för att vara på den säkra sidan.
-------------------------------------------------------------------
Digital PhotoRescue Professional
recovers lost data from a whole host of multimedia devices - from digital cameras to PDAs and mobile phones. PhotoRescue Pro supports CompactFlash cards (type I/II), IBM Microdrives, SmartMedia cards, MultiMedia cards (MMCs), Secure Digital (SD) cards, Memory Sticks, and any other storage devices (of course, "normal" Hard Disks and Floppy Disks too).
features
- Recovers deleted and corrupted files
- Recovers data from formatted media
- Recovers data from corrupted media
- Supports all image file formats
- Supports all formats of media used by digital cameras
- Works with all Digital Still Cameras and card readers
- Easy to use, intuitive wizard-driven interface
- Supports all Windows versions, including Windows® 95/98/ME and Windows® NT/2000/XP/2003
- and many more!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!