2008-12-02, 15:40
Bannlyst
Hej, som rubriken säger tänkte jag köpa en kamera till min flickvän i julklapp. Förra året fick hon en Canon EOS 350D av mig och har nu börjat intressera sig för foto.
Saken är den att jag skulle vilja köpa en analog systemkamera till henne och då ingen sprillans ny utan hellre en gammal och pålitlig.

Typ den här http://www.tradera.com/auction/aucti...x?aid=77684844

Hoppas på tips om märken, modeller m.m.

Vill att det ska vara lätt att hitta film till kameran också (har ingen aning om svårigheterna i detta när det gäller äldre kameror).

Jag vet att det är rätt tråkigt att köpa kamera till henne denna jul också men jag tänkte komplettera med andra saker också.

Kameran får gärna kosta lite. Upp mot en 500:- om man får något för det.

tack tack tack
Citera
2008-12-02, 15:48
Medlem
machtons avatar
Bara en fråga, varför en analog kamera? Filmen kostar jätte mycket och då vågar man inte gå runt och ta blajj bilder:P
Citera
2008-12-02, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av machton
Bara en fråga, varför en analog kamera? Filmen kostar jätte mycket och då vågar man inte gå runt och ta blajj bilder:P

Jag tror hon gillar det helt enkelt. Har inget bra svar.
Citera
2008-12-02, 16:04
Medlem
machtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsonic
Jag tror hon gillar det helt enkelt. Har inget bra svar.
övertala henne! Om hon gillar att hålla bilderna i handen, de går att skriva ut dom också! om hon gillar hur det klickar, så får du stå bredvid henne och göra ett klick ljud! fråga henne varför hon vill ha en analog och skriv sedan till mej!
Citera
2008-12-02, 17:32
Bannlyst
Citat:
övertala henne! Om hon gillar att hålla bilderna i handen, de går att skriva ut dom också! om hon gillar hur det klickar, så får du stå bredvid henne och göra ett klick ljud! fråga henne varför hon vill ha en analog och skriv sedan till mej!

haha, done deal
Citera
2008-12-02, 17:44
Medlem
miklons avatar
Citat:

En digital systemkamera gör "klickljud" den också, så ts slipper stå bredvid och klicka.
Citera
2008-12-02, 18:30
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Köp en med EOS-fattning så hon kan använda sina objektiv - om hon nu inte bara har EF-S-objektiv för små digitala sensorer..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in