Citat:
Ursprungligen postat av Omar Santana
Okej, frågan kvarstår dock varför det inte är tillåtet i PM. Att moderatorerna och admin ska hålla en jämn linje och inte kan se mellan fingrarna fungerar ju inte som förklaring då det i det här fallet är användarna som ska se genom fingrarna. Att det inte är tillåtet i det öppna forumet finns ju en rad anledningar såsom att det man inte vill att forumet skall bli ett tillhåll för drogförsäljning med allt vad det innebär. Men detsamma gäller ju knappast genom PM, som är långt ifrån ett stort problem (har endast fått 1 erbjudande om att köpa narkotika trots att jag till och från varit en flitig skribent i drogforumen). Tycker nog att PM skall användas och skötas av medlemmarna själva, utan inblandning av moderatorer och admin.
Eftersom PM är en funktion tillhörande forumet så omfattas detta naturligtvis inom strävan mot att forumet inte ska bli en narkotikamarknad.
Eftersom flashback tidigare varit föremål för juridiska 'dispyter' och eftersom det finns folk som inte vill att forumet ska få finnas kvar, så finns det naturligtvis en risk att narkotikahandel via forumet (och PM) är ett argument som kan användas mot forumet.
Hur stor risken är vet jag inte, men jag vet i alla fall att jag (och förmodligen många fler med mig) uppskattar forumet för mycket för att vilja riskera att få det nedstängt, bara för att några egoister vill köpa och sälja knark till varandra.
Alternativet att helt och hållet skrota PM-funktionen är naturligtvis inte heller bra, så regeln som den lyder idag (och gjort tidigare) känns som den bästa lösningen enligt mig.
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Det vet jag men frågan var väll snarare om det skulle kunna ske? Fast det krävs väll i vilket fall 2 års straff på brott om man ska få kräva ip om jag inte minns fel? Antar att flashback inte kan göra annat än att ge ut ip ifall man kommer i en sådan situation.
Som jag uppfattat det så kommer det inte bli aktuellt, nej.
Men admin är rätt person att ge dig ett mer definitivt och utförligt svar angående detta.
Citat:
Ursprungligen postat av Omar Santana
Det låter som ni har råkat ut för påtryckningar och att valen är att låta användare använda PM till drogförsäljning eller ha kvar forumet?
Nej, det har ingenting med FMG att göra, det var bara mitt personliga antagande.
Användare har inte varit tillåtna att bedriva narkotikahandel via PM tidigare.
Det är, som sagt, inget nytt.