2008-12-02, 18:30
Medlem
Omar Santanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 503
Det har inte varit tillåtet att bedriva narkotikahandel via PM tidigare heller.
Just det är med andra ord inget nytt, utan bara ett förtydligande.
Okej, frågan kvarstår dock varför det inte är tillåtet i PM. Att moderatorerna och admin ska hålla en jämn linje och inte kan se mellan fingrarna fungerar ju inte som förklaring då det i det här fallet är användarna som ska se genom fingrarna. Att det inte är tillåtet i det öppna forumet finns ju en rad anledningar såsom att det man inte vill att forumet skall bli ett tillhåll för drogförsäljning med allt vad det innebär. Men detsamma gäller ju knappast genom PM, som är långt ifrån ett stort problem (har endast fått 1 erbjudande om att köpa narkotika trots att jag till och från varit en flitig skribent i drogforumen). Tycker nog att PM skall användas och skötas av medlemmarna själva, utan inblandning av moderatorer och admin.
Citera
2008-12-02, 18:31
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Utifrån vad admin skrivit tidigare så har det aldrig skett.

Det vet jag men frågan var väll snarare om det skulle kunna ske? Fast det krävs väll i vilket fall 2 års straff på brott om man ska få kräva ip om jag inte minns fel? Antar att flashback inte kan göra annat än att ge ut ip ifall man kommer i en sådan situation.
Citera
2008-12-02, 18:34
Medlem
Omar Santanas avatar
Citat:
Personligen ser jag hellre att vi bannlyser de medlemmar som använder forumet för narkotikahandel, än att vi riskerar att få forumet nedstängt pga. desamma.

Det låter som ni har råkat ut för påtryckningar och att valen är att låta användare använda PM till drogförsäljning eller ha kvar forumet?
Citera
2008-12-02, 18:36
Medlem
BePositives avatar
Härligt nu ska jag anmäla alla som skickar PM om försäljning till en
Citera
2008-12-02, 18:39
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omar Santana
Okej, frågan kvarstår dock varför det inte är tillåtet i PM. Att moderatorerna och admin ska hålla en jämn linje och inte kan se mellan fingrarna fungerar ju inte som förklaring då det i det här fallet är användarna som ska se genom fingrarna. Att det inte är tillåtet i det öppna forumet finns ju en rad anledningar såsom att det man inte vill att forumet skall bli ett tillhåll för drogförsäljning med allt vad det innebär. Men detsamma gäller ju knappast genom PM, som är långt ifrån ett stort problem (har endast fått 1 erbjudande om att köpa narkotika trots att jag till och från varit en flitig skribent i drogforumen). Tycker nog att PM skall användas och skötas av medlemmarna själva, utan inblandning av moderatorer och admin.

Eftersom PM är en funktion tillhörande forumet så omfattas detta naturligtvis inom strävan mot att forumet inte ska bli en narkotikamarknad.
Eftersom flashback tidigare varit föremål för juridiska 'dispyter' och eftersom det finns folk som inte vill att forumet ska få finnas kvar, så finns det naturligtvis en risk att narkotikahandel via forumet (och PM) är ett argument som kan användas mot forumet.
Hur stor risken är vet jag inte, men jag vet i alla fall att jag (och förmodligen många fler med mig) uppskattar forumet för mycket för att vilja riskera att få det nedstängt, bara för att några egoister vill köpa och sälja knark till varandra.

Alternativet att helt och hållet skrota PM-funktionen är naturligtvis inte heller bra, så regeln som den lyder idag (och gjort tidigare) känns som den bästa lösningen enligt mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Det vet jag men frågan var väll snarare om det skulle kunna ske? Fast det krävs väll i vilket fall 2 års straff på brott om man ska få kräva ip om jag inte minns fel? Antar att flashback inte kan göra annat än att ge ut ip ifall man kommer i en sådan situation.

Som jag uppfattat det så kommer det inte bli aktuellt, nej.
Men admin är rätt person att ge dig ett mer definitivt och utförligt svar angående detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Omar Santana
Det låter som ni har råkat ut för påtryckningar och att valen är att låta användare använda PM till drogförsäljning eller ha kvar forumet?

Nej, det har ingenting med FMG att göra, det var bara mitt personliga antagande.

Användare har inte varit tillåtna att bedriva narkotikahandel via PM tidigare.
Det är, som sagt, inget nytt.
Senast redigerad av 503 2008-12-02 kl. 18:43.
Citera
2008-12-02, 18:50
Medlem
Vilsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Bestämmer du vad användarna som grupp vill och inte vill ha? Med tanke på hur många som klagar av hot och trakasserier över PM (ibland med fog och ibland utan) så tror jag det är många som skulle uppskatta möjligheten att rapportera detta utan att behöva lämna över sina kontouppgifter.

Om verktyget väl finns där så är det upp till den enskilda användaren att välja om han eller hon vill nyttja det eller ej men oavsett så blir det ju ingen skillnad mot hur saker behandlas idag bortsett från att det skulle vara smidigare för samtliga inblandade.

Det kan så vara att det finns de som är rädda för anonyma hot på internet, men det här handlar inte om hot utan om droger.
När jag sa att RP inte är bra för användarna menar jag ur integritetssynpunkt och inget annat, jag trodde det var självklart att det var det jag menade.
Citera
2008-12-02, 18:51
Bannlyst
Vidrigt!

Vidrigt.. vad som skrivs via pm ska ni skita i (Den här jävla uppdateringen e ju värre en FRA lagen) och de golbögar som anmäler andra för att de t.ex. har sådan ångest att de söker benzo. ni e veka, fega och äckliga. FB e inte vad det en gång var... Utan e numera rövslickare och moralister.. beror väl på att ni börjar bli gamla och sorgliga... naturligtvis förstår jag att konkret öppen narkotika handel ej får förekomma på forumet. Men i subtila termer eller pm.. herregud det om något skall väl ni skita i jävla stalinister..
Har själv ej bedrivit någon form av narkotika handel.. men att ni bannar kids som kränger eller vill köpa subtilt via pm e så vidrigt.. Det e en principfråga

Fritt forum?? Ha Ha dra åt helvete!!

Jävla feg patetisk dubbelmoral.. Skit i lagar och moraliska riktlinjer och låt folk tala.
Detta mina herrar e yttrandefrihet.

Och nu blir jag väl bannad för att jag kritiserar FB. säkert av någon fjant moderator som lekar polis och bannar eller varnar hit och dit godtyckligt.. Har inte bedrivit och kommer inte bedriva och jag rekommenderar ej heller någon att bedriva någon form av narkotikahandel.. min poäng är att yttrandefrihet e något ni uppenbarligen förstår innebörden av..

Men e det de regler som gäller så får ni väl rätta er efter detta kids..
Jag rek. således ingen att bryta mot era regler och jag kommer följa dem till punkt och pricka.. jag framför bara min åsikt.

Kontentan:

Ni e fega och äckliga fascister.
Senast redigerad av popochknark 2008-12-02 kl. 19:10.
Citera
2008-12-02, 18:52
Medlem
Omar Santanas avatar
Citat:
Eftersom PM är en funktion tillhörande forumet så omfattas detta naturligtvis inom strävan mot att forumet inte ska bli en narkotikamarknad.
Eftersom flashback tidigare varit föremål för juridiska 'dispyter' och eftersom det finns folk som inte vill att forumet ska få finnas kvar, så finns det naturligtvis en risk att narkotikahandel via forumet (och PM) är ett argument som kan användas mot forumet.
Hur stor risken är vet jag inte, men jag vet i alla fall att jag (och förmodligen många fler med mig) uppskattar forumet för mycket för att vilja riskera att få det nedstängt, bara för att några egoister vill köpa och sälja knark till varandra.
Ja, det finns säkert mycket som kan användas mot forumet men ändå får stå kvar, det argumentet håller inte.

Citat:
Alternativet att helt och hållet skrota PM-funktionen är naturligtvis inte heller bra, så regeln som den lyder idag (och gjort tidigare) känns som den bästa lösningen enligt mig.
Alternativet är väl att inte kalla det för privat meddelande. Säg att jag skickar ett högst känsligt meddelande till en användare, han får sedan ett erbjudande om att köpa narkotika och anmäler det till en moderator med lösenord och moderatorn går in och ser detta högst känsliga meddelande och läser då detta. Kanske inte ett troligt scenario som kan hända men det sätter ändock PM-funktionen i rubbning. Det bästa vore väl att kunna RPa PM men då blir dom inte heller särskilt privata.
Senast redigerad av Omar Santana 2008-12-02 kl. 18:54.
Citera
2008-12-02, 18:54
Medlem
Vilsens avatar
Citat:
Användare har inte varit tillåtna att bedriva narkotikahandel via PM tidigare.
Det är, som sagt, inget nytt.

dåligt argument, jag vill också veta den riktiga anledningen.
oskyldiga som drabbas formulerar sig admin, kan man få en förklaring?
Citera
2008-12-02, 18:54
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilsen
Det kan så vara att det finns de som är rädda för anonyma hot på internet, men det här handlar inte om hot utan om droger.
När jag sa att RP inte är bra för användarna menar jag ur integritetssynpunkt och inget annat, jag trodde det var självklart att det var det jag menade.
Den här regeluppdateringen gäller droger men ett eventuellt införande av en RP-funktion skulle gälla samtliga regler. Droger, hot, barnporr osv.

Integriteten skulle vara den samma som idag eftersom moderatorer redan nu tar del av PM som innehåller regelbrott.
Citera
2008-12-02, 18:57
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popochknark
Vidrigt.. vad som skrivs via pm ska ni skita i (Den här jävla uppdateringen e ju värre en FRA lagen) och de golbögar som anmäler andra för att de t.ex. har sådan ångest att de söker benzo. ni e veka, fega och äckliga. FB e inte vad det en gång var... Utan e numera rövslickare och moralister.. beror väl på att ni börjar bli gamla och sorgliga... naturligtvis förstår jag att konkret öppen narkotika handel ej får förekomma på forumet. Men i subtila termer eller pm.. herregud det om något skall väl ni skita i jävla stalinister..
Har själv ej bedrivit någon form av narkotika handel.. men att ni bannar kids som kränger eller vill köpa subtilt via pm e så vidrigt.. Det e en principfråga

Fritt forum?? Ha Ha dra åt helvete!!

Jävla feg patetisk dubbelmoral.. Skit i lagar och moraliska riktlinjer och låt folk tala.
Detta mina herrar e yttrandefrihet.

Och nu blir jag väl bannad för att jag kritiserar FB. säkert av någon fjant moderator som lekar polis och bannar eller varnar hit och dit godtyckligt.. Har inte bedrivit och kommer inte bedriva och jag rekommenderar ej heller någon att kränga droger.. min poäng är att yttrandefrihet e något ni uppenbarligen förstår innebörden av..

Men e det de regler som gäller så får ni väl rätta er efter detta kids..
Jag rek. således ingen att bryta mot era regler och jag kommer följa dem till punkt och pricka.. jag framför bara min åsikt.

Kontentan:

Ni e fega och äckliga fascister.
Varför startar du inte ditt eget forum så kan vi sälja knark där då istället? Du är ju uppenbarligen inte feg och har inga problem med att hamna i klammeri med myndigheter så det skulle ju alla vinna på.
Citera
2008-12-02, 18:59
Medlem
Omar Santanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Varför startar du inte ditt eget forum så kan vi sälja knark där då istället? Du är ju uppenbarligen inte feg och har inga problem med att hamna i klammeri med myndigheter så det skulle ju alla vinna på.

Än en gång har man tydligen inte hamnat i klammeri med myndigheter för att folk har sålt narkotika genom PM så varför drar du ens upp det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in