2020-01-06, 14:05
Medlem
15minFames avatar
Har än så länge bara provat gratis vpn och hastigheten är förstås dålig.
Jag vill veta vilken som har högst hastighet eftersom jag streamar filmer på nätet. Jag har 500Mbit och vill inte förlora allt för mycket.
Citera
2020-01-06, 14:12
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Har än så länge bara provat gratis vpn och hastigheten är förstås dålig.
Jag vill veta vilken som har högst hastighet eftersom jag streamar filmer på nätet. Jag har 500Mbit och vill inte förlora allt för mycket.

Har själv 500/500 och använder Mullvad. Jag får ut full bandbredd. Kan varmt rekommenderar denna aktör.
Citera
2020-01-06, 14:16
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SchackMatt
Inte alla VPN-servrar använder PPTP. OpenVPN till exempel använder TLS/SSL.

Nord VPN använder enbart Open VPN på gott och ont. Säkrare men fungerar inte med routrar som inte stödjer open VPN som VPN i Routern. (ex Huawei's routrar.
Citera
2020-01-06, 14:37
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har själv 500/500 och använder Mullvad. Jag får ut full bandbredd. Kan varmt rekommenderar denna aktör.
Vad bra, tack så mycket
Citera
2020-01-29, 12:05
Medlem
Hej, tänkte bara fråga er som använt OVPN ett tag nu, hur upplever ni den? är den värd pengarna? är det mer värt att köra på Nordvpn eller expressvpn som båda har appar till telefoner och är mkt mer användar vänliga.

undrar samt vilken router som passar bäst för att kunna köra VPN i routern utan att hastighet stryps till 10mbit
Mitt krav på vpn är att inga loggar sparas inte för dyrt men samtidigt smidigt att använda i router såväl som mobil pc laptop...
Citera
2020-02-05, 13:09
Medlem
Kollar runt lite på vilken VPN man bör skaffa.. Flera sidor påpekar att NordVPN är den bästa men har även läst att de fått en breach på deras server där okända kommit åt kunders information, utan att NordVPN ens informerade sina kunder om detta... Känns därför inte som ett så säkert val när själva syftet med VPN är säkerhet.. Vilken rekommenderas för torrenting?
Citera
2020-02-05, 14:21
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten1
Kollar runt lite på vilken VPN man bör skaffa.. Flera sidor påpekar att NordVPN är den bästa men har även läst att de fått en breach på deras server där okända kommit åt kunders information, utan att NordVPN ens informerade sina kunder om detta... Känns därför inte som ett så säkert val när själva syftet med VPN är säkerhet.. Vilken rekommenderas för torrenting?

Som en stor fildelare så kan jag rekommendera Mullvad. Oavsett om man har tjänsten igång eller inte så snittar man sin bandbredd. 500/500 Mbit/s har man och man märker ingen skillnad om man har Mullvad igång.
Citera
2020-02-05, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Som en stor fildelare så kan jag rekommendera Mullvad. Oavsett om man har tjänsten igång eller inte så snittar man sin bandbredd. 500/500 Mbit/s har man och man märker ingen skillnad om man har Mullvad igång.
Intressant. Ska läsa mer på deras hemsida! Gillar att man inte behöver prenumerera som hos andra Vilket betalningssätt rekommenderas för VPN-tjänster?

Edit: Märkte även nu att man endast får en kod som man använder för att logga in i Mullvad. Hur fungerar detta mer specifikt egentligen? Tänker om man reggar med mail kan man ju alltid återställa sitt lösenord osv...
Senast redigerad av Mineralvatten1 2020-02-05 kl. 14:48.
Citera
2020-02-05, 14:51
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten1
Intressant. Ska läsa mer på deras hemsida! Gillar att man inte behöver prenumerera som hos andra Vilket betalningssätt rekommenderas för VPN-tjänster?

Jag använde PayPal som betalsätt.
Citera
2020-02-07, 17:27
Avslutad
Bara för mig som Mullvad börjat strula nu i eftermiddag? Står "anslutningen blockerad" och "Denna enhet är frånkopplad, inga tunnlar kan skapas" oavsett vilken plats jag väljer. Testat starta om datorn samt programmet, men med samma resultat.
Senast redigerad av Sinlo89 2020-02-07 kl. 17:37.
Citera
2020-02-07, 20:00
Medlem
Hur är Ghost VPN, använder mest Netflix och laddar ner lite torrents emellanåt. Dom har vad jag sett det billigaste priset om man binder sig på 3 år. 2.45 euro i månaden är ju jävligt billigt.
Citera
2020-02-09, 01:14
Medlem
HejaFinlands avatar
Jag har VPN från avast som jag betalar för men jag ser att google sökmotor håller reda på hur många gånger jag besökt olika sidor, hur kan de göra det?

Sedan läste jag att avast säljer användarinformation, kan de ta betalt för att göra en anonym och sedan sälja uppgifterna? Då är det ju helt meningslöst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in