2012-06-05, 14:10
Bannlyst
Anonine
Deras kryperingsmetod är lika bra som det amerikanska försvaret
Jag kan gå långt som att man kan tanka ner barnporr utan att farbror blå inte misstänker nåt.
Det säger väl allt hur deras säkerhet ligger till.

Hade man dolt.se som VPN-Tjänst så tar det inte lång stund innan polisen griper dig.

Notera att jag INTE tankar ner barnporr, får jag reda på att nån tankar ner sånt, så skulle jag personligen spårat upp jäveln och cuttat honom..

Barnporr exemplet var bara ett sätt att visa hur anonine är säkert
Citera
2012-06-05, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stolt-Somalier
Anonine
Deras kryperingsmetod är lika bra som det amerikanska försvaret
Jag kan gå långt som att man kan tanka ner barnporr utan att farbror blå inte misstänker nåt.
Det säger väl allt hur deras säkerhet ligger till.

Hade man dolt.se som VPN-Tjänst så tar det inte lång stund innan polisen griper dig.

Notera att jag INTE tankar ner barnporr, får jag reda på att nån tankar ner sånt, så skulle jag personligen spårat upp jäveln och cuttat honom..

Barnporr exemplet var bara ett sätt att visa hur anonine är säkert

Hur säker är tjänsten jämför med "Mullvad"? Trodde att det var den absolut säkraste.
Citera
2012-06-05, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Janne6304
Hur säker är tjänsten jämför med "Mullvad"? Trodde att det var den absolut säkraste.
När man går kollar på adresslänken hos "Mullvad", så har dem inte HTTPS krypterad sida.
Det har Anonine.

Dessutom så kostar anonine 25 kr/mån. Du betalar ockerpris i mina ögon med 50kr/mån.

Du kan alltid gå in på den sidan för att se vad dem erbjuder
https://www.anonine.com/sv
Citera
2012-06-07, 15:00
Bannlyst
Citat:
När man går kollar på adresslänken hos "Mullvad", så har dem inte HTTPS krypterad sida.
Det har Anonine.

Dessutom så kostar anonine 25 kr/mån. Du betalar ockerpris i mina ögon med 50kr/mån.

Trafiken är ju ändå krypterad med Mullvad. 50 spänn tycker jag inte är så farligt. Vad är hastigheten med Anonine?
Citera
2012-06-09, 02:19
Medlem
kroems avatar
Så... lite frågor.

Har kollat runt på Anonine och antar att det är OpenVPN man ska använda?

Kan jag tunnla trafik i mitt privata nätverk så endast specifika portar använder sig av VPN-uppkopplingen? Dvs. portarna som använder fildelning då - medans annat, strömning, vnc-access etc går utanför? Jag har en dd-wrt konfad router just nu.
Citera
2012-06-09, 03:51
Medlem
Vi kör med skarp VPN, men kan man lita på det till 100 %?
Sitter 40 st under samma tak, även trådlöst.
Var kan i så fall riskerna finnas?

Och vem äger Anonine?
Citera
2012-06-22, 13:48
Medlem
Citat:
Det har Anonine.

Du verkar väldigt rolig...

' Mullvad har bättre betalningssätt än Anonine (du kan betala med BitCoin eller brev till exempel).
' Anonine kan du endast välja ett svenskt IP däremot med Mullvad kan du välja NL & SV.
' Säkerhetstänkande eftersom ingen e-post är registrerad där man endast kör med kundnummer.

Ta till dig information innan du börjar "cutta" folk...
Senast redigerad av Got-r00t 2012-06-22 kl. 13:56.
Citera
2012-06-22, 15:08
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroem
Så... lite frågor.

Har kollat runt på Anonine och antar att det är OpenVPN man ska använda?

Kan jag tunnla trafik i mitt privata nätverk så endast specifika portar använder sig av VPN-uppkopplingen? Dvs. portarna som använder fildelning då - medans annat, strömning, vnc-access etc går utanför? Jag har en dd-wrt konfad router just nu.

Jag har också anonine, men jag använder endast då jag tankar ner med torrent.
I KTorrent kan du ställa in vilken device den skall använda för utgående trafik (tap).
Om tjänsten går ner utav någon anledning, då stoppas min torrenttrafik också.

Jag har inga problem att accessa något i mitt nätverk när jag kör anonine-openvpn.
Citera
2012-06-25, 21:54
Medlem
kroems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
I KTorrent kan du ställa in vilken device den skall använda för utgående trafik (tap).

Jag har inga problem att accessa något i mitt nätverk när jag kör anonine-openvpn.
Ok, tack! Det finns den funktionen på uTorrent med (force network device)
Citera
2012-07-03, 01:57
Medlem
En dum fråga från en obildad:
Är det tillräckligt säkert att använda PPTP vid besök på file hosting services såsom RS och dylikt, eller krävs det OpenVPN även här?
Citera
2012-07-03, 21:46
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosse57
En dum fråga från en obildad:
Är det tillräckligt säkert att använda PPTP vid besök på file hosting services såsom RS och dylikt, eller krävs det OpenVPN även här?

Ja, det anses tillräckligt säkert. Dock inte av mig som är en mycket försiktig och misstänksam person. Jag använder därför openvpn. Litar inte ens helt på det.
Citera
2012-07-03, 23:44
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash

Var mer exakt finns den inställningen?

Testar Mullvad just nu och är än så länge nöjd. Dock så har jag bekymmer med att min anslutning till internet stannar helt efter en tid med vpn. Jag måste bryta anslutningen och upprätta en ny tunnel för att öht komma åt något på nätet. Någon som har en aning om vad detta kan bero på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in