Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceAsk
Svar på fetmarkerat: Fast exakt det har vi ju redan diskuterat. Jag har redan skrivit att Ryssland inte har något datalagringsdirektiv ö.h.t. och de "tuffare" tag man diskuterat i Ryssland berör ISP's och inhemsk befolkning och inte VPN-leverantörer. Nederländerna har ett datalagringsdirektiv men som klart och tydligt inte gäller VPN-leverantörer. Det är intressant att du nämner Schweiz som ett "bra" alternativ då swissvpn visat sig logga en jävla massa och Wilders Security Forums tar bl.a. upp swissvpn som kandidat för en svartlistning.
Angående din lista där så går det att betala även anonymt med Paypal, jag brukar betala anonymt via Paypal med SpendOn som jag köper på Pressbyrån kontant. Lika enkelt som att betala med uKash.
Jag håller med dig till 110% när det kommer till att man skall vara jävligt noga med att läsa igenom loggningsvillkor och övriga villkor så man inte missar det där finstilta om att man loggar vissa saker ibland eller hela tiden.
Angående vilka operativsystem man stödjer beror det inte ö.h.t. på leverantören utan snarare vilket protokoll man använder och om huruvida det finns klienter till ens operativsystem. Dock skall tilläggas att samtliga stora operativsystem klarar att köra mot både PPTP och OpenVPN utan konstigheter. Även de mobila enheterna klarar PPTP som standard och OpenVPN med lite tweaking. Inga konstigheter där.
Angående stängda portar håller jag med dig även här. En VPN-leverantör som blockerar portar är en oseriös VPN-leverantör och skall såklart inte användas. Det brukar framgå rätt tydligt på leverantörens hemsida om huruvida man har portar blockerade eller inte.
Schweiz står utanför EU och därmed icke har bindande avtal eller politisk press som medlemmar inom EU därför är denna punkt berörande men inte essentiell.
Ett företags agerande är olika och alla företag har olika policies, du kan inte döma ut ett land efter ett företag samma sak att du kan inte döma att alla tyskar är långa, muskulösa och blonda till exempel.
Personligen föredrar jag inte PayPal där en smaksak är en stor sak. Jag väljer hellre alternativ som är beredda att stå för anonymitet och inte ett tillägg som i ditt fall med PayPal, stödjer inte heller PayPal som företag (#OP PayPal).
OpenVPN fungerar mycket väl för Linux och Windows och flyter väldigt bra, denna punkt togs främst upp för TS fastän vissa företag kräver någon viss applikation från företaget för att köra klienten, vilket är oseriöst i min mening. OpenVPN brukar vara problemfritt att köra från Smartphones för min del med Android v2.3.
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Bästa tjänsten som knappt eller inte alls stryper bandbredden för en? Har 100/100 bredband idag och får ut 3-5Mbit/S med Flashback/Relakks.
Kolla in Anonine & PrivatVPN, dessvärre får jag ut hälften av min NL oftast. Finns dessvärre inga alternativ där du kommer få ut hela kapaciteten beroende på krypteringen.