2025-02-16, 15:27
Medlem
wpgnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffe1919
Ni som byter från OVPN till proton. Hur funkar det med portforwardning i proton. Får man alltid samma portar öppet, kan man öppna flera?

Ändras varje gång man byter server,så inte som på OVPN där man körde på samma hela tiden.
Citera
2025-02-16, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snestang97
Åsikter om Proton VPN?

Kör Proton VPN och är oerhört nöjd med denna! Kostar några kronor om året men helt klart värt det!

Finns gratisversion men då kan du bara ha en uppkoppling samt att du inte kan välja server eller land.
Citera
2025-02-16, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffe1919
Ni som byter från OVPN till proton. Hur funkar det med portforwardning i proton. Får man alltid samma portar öppet, kan man öppna flera?

1 port bara.
Citera
2025-02-25, 17:01
Medlem
Elvira-Madigans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av segernisse
Om du vill ha foliehatt på dig kör du såklart med Mullvad eller annan FOSS leverantör. Vill du ha billigaste möjliga finns det alternativet med.

Ser bara ingen anledning att betala 60 kr i månaden för något som luktar amatörer.

Jag har nu övergett Anonine som jag använt i 5+ år. De höjde priset från 468 till 718 (ordinarie pris 1920 kronor) från 2024 till 2025. Med den prisökningen, utan förbättringar, kliver dom väl upp från amatörer till semiproffs om man skall döma tjänsten efter priset.

Nu skall jag använda Surfshark som kostar 740 för 27 månader. Det måste väl vara ett kvalitativt bottennapp med samma kriterier. 27 kronor i månaden.

Eftersom jag bor 850 mil sydost om Sverige använder jag bara VPN för att kunna titta på SVT och surfa svenskt utan att få en massa träffar på utrikiska. Om dom vill logga mitt surfande får dom göra det. Det måste vara dötråkig att analysera den datan. Som jag använder VPN är priset det som bestämmer.
Citera
2025-03-14, 10:18
Medlem
Jag kör på Azire och har gjort det i 2 månader nu och det funkar kanon! Ovpn stöder inte publika ip så det går inte att använda för te.x. dc
Citera
2025-03-14, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeeRuX
Jag kör på Azire och har gjort det i 2 månader nu och det funkar kanon! Ovpn stöder inte publika ip så det går inte att använda för te.x. dc
Azire är ju uppköpta.

https://www.securityweek.com/malware...ider-azirevpn/
Citera
2025-03-17, 21:30
Medlem
Och....?
Citera
2025-03-18, 13:35
Medlem
Citat:
Och....?
Haha ja vad fan tror du? Tilliten när de köps upp av ett antivirus-bolag är ju som bortblåst.

Lär dig citera i övrigt.
Citera
2025-03-21, 18:21
Medlem
Biomasss avatar
Mycket oinspirerad inkompetens här på sistone. Bästa VPN just nu är windscribe. Den här programvaran står i en liga för sig själv när det gäller de saker en användare behöver och anser vara viktiga.
Citera
2025-03-21, 21:08
Medlem
Citat:

varför pratar du om saker du inte vet ett skit om? portforward är såklart något ovpn har. tar dom bort det tappar dom merparten av sina användare.
Citera
2025-03-23, 07:04
Medlem
wpgnoks avatar
Nån mer än mig som har problem att komma in på Flashback med Proton med Svenska servrarna?
Kör jag med Finland så funkar det utan problem hela tiden.
Citera
2025-03-23, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wpgnok
Nån mer än mig som har problem att komma in på Flashback med Proton med Svenska servrarna?
Kör jag med Finland så funkar det utan problem hela tiden.
Ja, har tyvärr samma problem med de svenska servrar jag orkat testa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in