2024-02-10, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Bäst för vad?
Uppkoppling?
Annonymitet?

Tycker det redan är bevisat att mullvad är bland de allra bästa.
Dom är öppen med vad dom lämnar ut till polisen och vad dom loggar, samt dom är öppen med antal requests dom får av polisen.

Vad lämnar dom ut till polisen då?
Citera
2024-02-10, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gharris

Betaluppgifter är det enda dom kan och måste lämna ut vad jag vet.
Eftersom dom inte loggar något så har dom heller inget annat att ge ut.

Därför ska du inte köpa btc med swish och skicka btc till mullvad för då kan polisen spåra dig enkelt.
Monero och kontanter ska vara så säkert det bara går, dock ett frågetecken på monero eftersom det har förekommit att monero lyckats spårats men är inte helt insatt i hur monero spårning funkar så.
Citera
2024-02-10, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gharris
Inte ett piss.

Det de har om dig är:

Ditt ID
Hur du betalat

Eftersom de sparar noll loggar som kopplas till din IP kan de då inte ge ut något om dig. Du är bara ett ID i en databas.
Citera
2024-02-10, 19:22
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibutu
Vilken VPN gillar ni bäst för torrents?

Mullvad är inte bra för torrenting då de inte sedan ganska nyligen inte tillåter port-forwardning, vilket typ är ett måste för seriös torrenting?
Citera
2024-02-10, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Mullvad är inte bra för torrenting då de inte sedan ganska nyligen inte tillåter port-forwardning, vilket typ är ett måste för seriös torrenting?
För att ladda upp? Absolut.
För att ladda ner? Spelar ingen roll.
Citera
2024-02-10, 19:28
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warsmann
För att ladda upp? Absolut.
För att ladda ner? Spelar ingen roll.

Kräver inte de bättre sidorna att man har en bra kvot för nerladdning/uppladdning? Det är väl på de seriösa sidorna som man hittar bra torrents? Utan folk som bidrar med uppladdning så bli ju snabbt torrenting rätt dåligt då det inte finns något inticament för folk att ladda upp utan bara laddar ner som en igel.
Citera
2024-02-10, 19:30
Medlem
Citat:
Kräver inte de bättre sidorna att man har en bra kvot för nerladdning/uppladdning? Det är väl på de seriösa sidorna som man hittar bra torrents? Utan folk som bidrar med uppladdning så bli ju snabbt torrenting rätt dåligt då det inte finns något inticament för folk att ladda upp utan bara laddar ner som en igel.
Hur många tror du rent procentuellt använder något annat än typ The Pirate Bay? Så gott som ingen.

Oavsett vad, VPN för torrenter krävs i praktiken inte idag.
Citera
2024-02-10, 19:34
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Hur många tror du rent procentuellt använder något annat än typ The Pirate Bay? Så gott som ingen.

Oavsett vad, VPN för torrenter krävs i praktiken inte idag.

Piratebay skule jag inte klassa som seriös torrenting. Jag tänker på sidor som superbits och liknande.
Jag skulle påstå att typ inga seriösa torrentare använder sig av piratebay.

Ditt påstående att så gott som ingen använder sig av annat än piratebay skulle jag klassa som ett falskt påstående.
Citera
2024-02-10, 19:48
Medlem
Citat:
Piratebay skule jag inte klassa som seriös torrenting. Jag tänker på sidor som superbits och liknande.
Jag skulle påstå att typ inga seriösa torrentare använder sig av piratebay.

Ditt påstående att så gott som ingen använder sig av annat än piratebay skulle jag klassa som ett falskt påstående.
Definiera "seriösa torrentare"? Jag pratar nu om folk som tankar filmer och serier, inte de som laddar ner anime från 1976.
Citera
2024-02-10, 19:52
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Definiera "seriösa torrentare"? Jag pratar nu om folk som tankar filmer och serier, inte de som laddar ner anime från 1976.
Ja folk som vill ha de senaste torrentsen och kanske nån annat än de senaste storfilmerna. Folk får väl torrenta hur än de vill, men blir ju märkligt att rekomendera en VPN just för torrenting när den inte stödjer en bärande teknik till torrenting. Tycker inte du det?
Citera
2024-02-10, 21:03
Medlem
Citat:
Ja folk som vill ha de senaste torrentsen och kanske nån annat än de senaste storfilmerna. Folk får väl torrenta hur än de vill, men blir ju märkligt att rekomendera en VPN just för torrenting när den inte stödjer en bärande teknik till torrenting. Tycker inte du det?
Om du inte själv laddar upp sakerna till trackern behöver du i praktiken ingen VPN.
Citera
2024-02-11, 01:49
Bannlyst
Kolla här innan ni väljer och forska runt lite: https://offshore.cat/vpn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här