2010-09-02, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bönan
HAHA!!! Bästa bilden! Han ser ut från Mio Min Mio med svärdet http://www.mushroomjohn.org/bio/johnandleary1.jpg

hahahaha
Citera
2010-09-02, 00:49
Medlem
alternativt.s avatar
Jag har ett par frågor till,

Hur brukar ni trippa? Vad har ni för miljö och syfte?

Jag är faktiskt inte ute efter någon "omg man I'm trippin ballz"-upplevelse utan vill snarare sätta mig i mörkret, dyka in i mig själv osv. Vill få en mer spirituell upplevelse, ni som är bekanta med Terence Mckenna förstår nog hur jag menar.

Terence menar att detta bör ske under väldigt höga doser (inte jämfört med LD-50), men eftersom detta blir min första tripp kanske jag borde vara försiktig och ta nybörjardos istället?
Citera
2010-09-02, 00:50
Medlem
Hej hallå tjena!

Idag va jag ute o letade svamp och hittade en massa Brokling som i mitt omedvetna gjorde mig jätteglad

Nu undrar jag om Broklingen och Toppisarna växer på samma ställe och samma årstid? Är det stället jag letat på värt att åka tillbaka till?
Citera
2010-09-02, 01:16
Medlem
JointOfStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superfisk1
vi är skapligt benga här, kan ni ge oss grym musikP

jag brukar lyssna på shpongle
Citera
2010-09-02, 01:23
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alternativt.
Jag har ett par frågor till,

Hur brukar ni trippa? Vad har ni för miljö och syfte?

Jag är faktiskt inte ute efter någon "omg man I'm trippin ballz"-upplevelse utan vill snarare sätta mig i mörkret, dyka in i mig själv osv. Vill få en mer spirituell upplevelse, ni som är bekanta med Terence Mckenna förstår nog hur jag menar.

Terence menar att detta bör ske under väldigt höga doser (inte jämfört med LD-50), men eftersom detta blir min första tripp kanske jag borde vara försiktig och ta nybörjardos istället?

Det är alltid bra att vara försiktig.

Mina syften med svampen är att få en trevlig upplevelse och kanske lära mig något om mig själv och omvärlden. I lägre doser i en trygg och säker miljö så är inte ruset så kraftfullt. Jag har bara positiva erfarenheter av svampen, även om det ibland har blivit lite småläskigt ibland. För min del har jag aldrig fått någon ångest dock. Jag ser gärna dokumentärfilmer och lyssnar på musik när jag trippar.

EDIT: Jag har dock aldrig lärt mig någonting om omvärlden, det bara känns så under ruset. Och höga doser undviker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av KeepOnRockinn.

Hej hallå tjena!

Idag va jag ute o letade svamp och hittade en massa Brokling som i mitt omedvetna gjorde mig jätteglad

Nu undrar jag om Broklingen och Toppisarna växer på samma ställe och samma årstid? Är det stället jag letat på värt att åka tillbaka till?

Brokingar och toppisar växer i samma miljöer samma årstid. Men bara för att du hittar brokingar så betyder det inte att det finns toppisar på fältet/ängen/hagen.
Senast redigerad av singularitet 2010-09-02 kl. 01:26.
Citera
2010-09-02, 01:24
Medlem
fungerar benzo för att "avbryta" en tripp.. kommer man ner på marken då?
Citera
2010-09-02, 03:38
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feelip
fungerar benzo för att "avbryta" en tripp.. kommer man ner på marken å?
Med
Benzo tror jag nog har en induvidell verkan pgr av att opiater är en sån stor verkan på kroppen till person till person..Så mitt tycke är , om du är van med opiater så spelar det nog ingen roll, Men jag kan nog inte säga att du drar neråt med det...
Citera
2010-09-02, 09:38
Medlem
TurboBoosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bönan
Med
Benzo tror jag nog har en induvidell verkan pgr av att opiater är en sån stor verkan på kroppen till person till person..Så mitt tycke är , om du är van med opiater så spelar det nog ingen roll, Men jag kan nog inte säga att du drar neråt med det...

Är du på riktigt? Du underminerar din trovärdighet med dina oriktiga uttalanden. Bensodiazepiner är inte opiater.
Citera
2010-09-02, 09:59
Bannlyst
Ja, ni har rätt. Såg inte bröstvårtan och färgen samt hattformen på de mörka exemplaren bara skrek dyngslätskivling. Sorry, ska dra på mig brillorna nästa gång.
Citera
2010-09-02, 10:27
Medlem
kaptenjenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feelip
fungerar benzo för att "avbryta" en tripp.. kommer man ner på marken då?

Det skulle ju kunna hjälpa dig att slockna, i och med det avbryta trippen! Finns dock olika Bensodiazepiner. Någon annan med bättre koll kanske skulle kunna bekräfta detta.
Citera
2010-09-02, 10:44
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenjens
Det skulle ju kunna hjälpa dig att slockna, i och med det avbryta trippen! Finns dock olika Bensodiazepiner. Någon annan med bättre koll kanske skulle kunna bekräfta detta.

Benzo tar bort mycket av trippen och i 9 fall av 10 när man vill avbryta en tripp så handlar det om snedtrippar vilket benzo tar hand om alldeles utmärkt.
Fraktaler och diverse skumma tankegångar (samt enorma pupiller) blir du inte av med utan en god natts sömn.
Därför ska man heller inte äta benzo innan en svamptripp då svamptrippen blir försvagad.
Citera
2010-09-02, 11:26
Medlem
kaptenjenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbadobb
Benzo tar bort mycket av trippen och i 9 fall av 10 när man vill avbryta en tripp så handlar det om snedtrippar vilket benzo tar hand om alldeles utmärkt.
Fraktaler och diverse skumma tankegångar (samt enorma pupiller) blir du inte av med utan en god natts sömn.
Därför ska man heller inte äta benzo innan en svamptripp då svamptrippen blir försvagad.

Då var jag inte helt ute och cyklade då alltså!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in