Citat:
Ursprungligen postat av alternativt.
Jag har ett par frågor till,
Hur brukar ni trippa? Vad har ni för miljö och syfte?
Jag är faktiskt inte ute efter någon "omg man I'm trippin ballz"-upplevelse utan vill snarare sätta mig i mörkret, dyka in i mig själv osv. Vill få en mer spirituell upplevelse, ni som är bekanta med Terence Mckenna förstår nog hur jag menar.
Terence menar att detta bör ske under väldigt höga doser (inte jämfört med LD-50), men eftersom detta blir min första tripp kanske jag borde vara försiktig och ta nybörjardos istället?
Det är alltid bra att vara försiktig.
Mina syften med svampen är att få en trevlig upplevelse och kanske lära mig något om mig själv och omvärlden. I lägre doser i en trygg och säker miljö så är inte ruset så kraftfullt. Jag har bara positiva erfarenheter av svampen, även om det ibland har blivit lite småläskigt ibland. För min del har jag aldrig fått någon ångest dock. Jag ser gärna dokumentärfilmer och lyssnar på musik när jag trippar.
EDIT: Jag har dock aldrig lärt mig någonting om omvärlden, det bara känns så under ruset. Och höga doser undviker jag.
Citat:
Ursprungligen postat av KeepOnRockinn.
Hej hallå tjena!
Idag va jag ute o letade svamp och hittade en massa Brokling som i mitt omedvetna gjorde mig jätteglad
Nu undrar jag om Broklingen och Toppisarna växer på samma ställe och samma årstid? Är det stället jag letat på värt att åka tillbaka till?
Brokingar och toppisar växer i samma miljöer samma årstid. Men bara för att du hittar brokingar så betyder det inte att det finns toppisar på fältet/ängen/hagen.