Citat:
Ursprungligen postat av Abstrus
Tycker du har lite fel attityd. Många nybörjare vänder sig till denna tråden just för att få hjälp med att få svamparna identifierade. Eftersom detta är "officiell identifieringstråd" så bör man vara säker på sin sak innan man identifierar.
Jo, det är ju en av nackdelarna med att alla har möjlighet att skriva om det är rätt/fel svamp. Just därför bör man helt enkelt ha ganska bra koll på sin sak innan man går ut och letar: det är faktiskt inte så svårt att kolla på en drös bilder här, på Magiska molekyler eller The Shroomery (misstänker dock att jag talar lite för döva öron här

).
Sen förstår jag att man ändå väljer att vända sig till andra för att de ska kunna bekräfta ens fynd, men om man gör det så har man helt enkelt ett eget ansvar. Man är, enligt mig, ganska så korkad om man glatt äter upp sina svampar så fort någon okänd flashbackare skriker: "TOPPIS!" utan nån som helst motivering. Man väntar helt enkelt till dess att flera stycken har enats om att det verkligen är toppisar, och ännu bättre är det om någon av dem har många poster och skriver i tråden ofta (t.ex. TurboBoost, Noomy och singularitet).
Använd sunt förnuft helt enkelt!