2009-10-29, 14:30
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboBoost
Ja förmodligen blir det så.. Har använt för mycket lustgas i mina dagar så jag ska försöka fixa röka istället.. Men svamp+lustgas+cb vore rätt mysigt..
glöm inte citronsyra och svartvinbärssaft innan
Citera
2009-10-29, 16:49
Medlem
TurboBoosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entheogen
glöm inte citronsyra och svartvinbärssaft innan

Svartvinbärssaften är rätt ovärd. Mängden koncentrat som ska drickas gör det hela en smula drygt.. men citronsyra kan jag nog ta och testa. Frågan är om det går att uppnå en högre koncentration av citronsyra i någon vätska genom att utgå ifrån citronsyran man köper i affären (har iallafall för mig att det finns där..?)
Citera
2009-10-29, 16:50
Medlem
TurboBoosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klarkanin
Tänkte bara kolla, Kan man hitta toppisar så här dags i stockholms området? Fick för mig att säsongen var över.

Har det regnat och legat över nollan ett par dagar? Allt hänger på vädret..
Citera
2009-10-29, 18:13
Medlem
minilogos avatar
Citat:
Svartvinbärssaften är rätt ovärd. Mängden koncentrat som ska drickas gör det hela en smula drygt.. men citronsyra kan jag nog ta och testa. Frågan är om det går att uppnå en högre koncentration av citronsyra i någon vätska genom att utgå ifrån citronsyran man köper i affären (har iallafall för mig att det finns där..?)
Pröva de där plascitronerna som innehåller citronextrakt, billiga och jag tycker i alla fall att det slår på snabbare.
Citera
2009-10-29, 20:04
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
man kan ju i och för sig testa citronsyra i fast form och sedan lösa i vatten kanske?
Citera
2009-10-29, 22:03
Medlem
BagareBengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klarkanin
Tänkte bara kolla, Kan man hitta toppisar så här dags i stockholms området? Fick för mig att säsongen var över.
Min hage generar mer än någonsin. Nu när gräset börjat gulna och "vissna" också så dyker det upp en massa även i tuvorna med högt gräs som tidigare skymts. Helt underbart idag, hittade klungor som tog tiotals minuter att rensa. *Myser*
Citera
2009-10-30, 02:35
Medlem
Nooomys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entheogen
man kan ju i och för sig testa citronsyra i fast form och sedan lösa i vatten kanske?

frågan är om det är syran som omvandlar psilocybiner till psilocin? eller om det är något annat i citronen som gör det?
Citera
2009-10-30, 06:28
Medlem
TurboBoosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooomy
frågan är om det är syran som omvandlar psilocybiner till psilocin? eller om det är något annat i citronen som gör det?

Om nu allt inte är placebo borde så vara fallet. Det finns väl inte så mycket annat i en citron som kan tänkas vara potent nog att lösa upp ämnen? Är det bara pseudovetenskap när det kommer till "citronmetoden"?
Citera
2009-10-30, 13:56
Medlem
Kan någon snäll person dela med sig lite av ställen där det växer toppisar har letat överallt käns det som och inte hittat en ända toppis , har varit i kungsängen och letat, vid lövsta golfbana, viksjögolfbana och lite mer ställen. är jag försent ute? kan någon berätta vart det finns eller tipsa om bra ställen i stockholms området!
Senast redigerad av bakeandshake 2009-10-30 kl. 14:07.
Citera
2009-10-31, 01:58
Medlem
Nooomys avatar
Citat:
Om nu allt inte är placebo borde så vara fallet. Det finns väl inte så mycket annat i en citron som kan tänkas vara potent nog att lösa upp ämnen? Är det bara pseudovetenskap när det kommer till "citronmetoden"?

jag har inte testat så jag har ingen aning...

men bra fråga!

http://www.shroomery.org/6227/The-Metabolic-Pathway-of-Psilocybin-Production
Citat:
The pathway for the conversion of tryptamine to psilocybin and psilocin is still unclear, but it is proposed that there are many different steps, since the phosphorylated intermediates baeocystin and norbaeocystin are produced, in addition to psilocybin, which is most likely produced via one phosphorylase enzyme from psilocin. The experiments by Gartz et al. regarding an addition of tryptamine hcl to the substrate showed an increase in psilocin levels compared to psilocybin which suggests the downregulation of a phosphorylase enzyme at this step, and also provides some possible insight to the evolution of psilocybin in mushrooms.

förstår inte så mycket men metabolismen verkar VÄLDIGT kompliserad och lite citronsaft fungerar nog inte? men det är bara vad jag gissar
Citera
2009-10-31, 08:48
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooomy
jag har inte testat så jag har ingen aning...

men bra fråga!

http://www.shroomery.org/6227/The-Metabolic-Pathway-of-Psilocybin-Production

förstår inte så mycket men metabolismen verkar VÄLDIGT kompliserad och lite citronsaft fungerar nog inte? men det är bara vad jag gissar
Jo fy-fan vad det funkar.....

Lägg ett gram eller två i ett snapsglas och fyll upp med citronsaft och vänta ~10min, drick sen och märk hur fort och hårt det slår...
Citera
2009-10-31, 17:11
Medlem
Käkade igår först 15 toppisar, kände sen ingen effekt efter 90min, tog då 11 till, senare 2h 30min efter första intag tog jag 4 till. Kände seriöst inte av ett skit.

Är totalt 5 gången jag käkat toppisar men bara känt av 2 ggr utav dem. Första gången tog jag ca 16 st o fick en redig tripp, hälften var färska, kom strax in på nivå 3 på svamp. Nästan konstigt ja kom så högt, fick ett flertal OEV's, tappade tiden, (tiden gick väääldigt långsamt), tappade närtidsminnet, (var jag nyss på toa, hmm minns fan inte..), sen självklart en väldig skrattnoja.

Hur kan det komma sig att jag inte kände av nu när jag totalt käkade 30 st utspritt över två och en halv timme och första gången bara käkat 16 o kommit riktigt högt på så få.

Började också nojja litet inatt över att jag plockat fel svamp, men så är inte fallet, är säker. Dock så var dessa 30 inte ifrån samma ställe som första gången, samt att dem legat förvarat i plastpåse cirkus en månad och sedan hade dem uppe på torkning igen då jag var rädd dem skulle mögla.

Vad beror detta på, helt olika potens, förvarat dem dåligt samt gett dem öfr mycket syre, dem hade fått en rätt stark lukt kan jag tillägga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in