2009-10-27, 11:06
Medlem
Confusements avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamelpung
Går det att hitta några nu eller har jag fel?

Jag hittade några i förrgår (i småland), så här finns dom än iaf. Börjar dock sina verkar det som
Citera
2009-10-27, 17:32
Medlem
TurboBoosts avatar
Var ute en sista (?) gång och plockade på golfbanan idag.. den där jävla vintertiden ställer dock till det. Det är knappt man hinner sluta jobbet innan det mörknar.. nåväl, när jag var ute hittade jag inte speciellt många. Det fanns dock ovanligt mycket annan svamp tack vare regnet i dagarna.

Plockade 11 exemplar men ingen har egentligen den karaktäristiska toppen, stammarna har dessutom inslag av brunt. Detta gjorde så jag tvekade lite, men om man tittar på hattarna så kan man se strimmorna som är typiska för toppisar. Kan det udda utseendet ha att göra med kalla vädret? Jag brukar inte leta när det är så kallt..

För säkerhets skull tog jag en bild ändå, har hittat så få i år att jag känner mig lite ringrostig faktiskt..

http://img17.imageshack.us/img17/1826/dsc02331ks.jpg
Nå?
Citera
2009-10-27, 18:08
Medlem
Nooomys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboBoost
Var ute en sista (?) gång och plockade på golfbanan idag.. den där jävla vintertiden ställer dock till det. Det är knappt man hinner sluta jobbet innan det mörknar.. nåväl, när jag var ute hittade jag inte speciellt många. Det fanns dock ovanligt mycket annan svamp tack vare regnet i dagarna.

Plockade 11 exemplar men ingen har egentligen den karaktäristiska toppen, stammarna har dessutom inslag av brunt. Detta gjorde så jag tvekade lite, men om man tittar på hattarna så kan man se strimmorna som är typiska för toppisar. Kan det udda utseendet ha att göra med kalla vädret? Jag brukar inte leta när det är så kallt..

För säkerhets skull tog jag en bild ändå, har hittat så få i år att jag känner mig lite ringrostig faktiskt..

http://img17.imageshack.us/img17/1826/dsc02331ks.jpg
Nå?

100 % toppis grattis
Citera
2009-10-27, 18:14
Medlem
TurboBoosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooomy
100 % toppis grattis

Som jag misstänkte.. märkligt hur man kan känna sig såpass osäker på sin sak när man brukar vara tryggheten själv annars..

Detta fynd innebär att jag fått ihop precis 50 stycken denna säsong, inget att hänga i granen kanske. Blir väl en mediumtripp för mig, brukar köra 75 st, men jag kan inte trolla, hehe.
Citera
2009-10-27, 20:13
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboBoost
Som jag misstänkte.. märkligt hur man kan känna sig såpass osäker på sin sak när man brukar vara tryggheten själv annars..

Detta fynd innebär att jag fått ihop precis 50 stycken denna säsong, inget att hänga i granen kanske. Blir väl en mediumtripp för mig, brukar köra 75 st, men jag kan inte trolla, hehe.
boosta på med allt som funkar
Citera
2009-10-27, 23:44
Medlem
TurboBoosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entheogen
boosta på med allt som funkar

Ja förmodligen blir det så.. Har använt för mycket lustgas i mina dagar så jag ska försöka fixa röka istället.. Men svamp+lustgas+cb vore rätt mysigt..
Citera
2009-10-28, 01:43
Medlem
http://img408.imageshack.us/img408/9595/dsc00908rd.jpg
200 torkade

http://img688.imageshack.us/img688/825/dsc00957.jpg
30 stycken till imon,

edit; ursäktar kvaliten på sista bilden såg det nu.
Citera
2009-10-29, 12:26
Medlem
Hammys avatar
när jag var ute igår å hittade 105 st så hittade jag även ca 15 andra som jag var lite tveksam på.. de ser exakt ut som toppisar i form, men dom är lite gulare och har ljusa skivor.. dom växte i en klunga precis vid alla andra toppisar.. är det rätt endå eller är det nån väldigt nära släkting? den har verkligen den kariktaristiska toppishatten med en fin liten topp på.. men som sagt, ljusa skivor..

nån som vet vad det är? ska försöka fixa bild, men har ingen kmera här så risken är att dom hinner torka för mycket..
Citera
2009-10-29, 12:33
Medlem
MindYourOwns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammy
när jag var ute igår å hittade 105 st så hittade jag även ca 15 andra som jag var lite tveksam på.. de ser exakt ut som toppisar i form, men dom är lite gulare och har ljusa skivor.. dom växte i en klunga precis vid alla andra toppisar.. är det rätt endå eller är det nån väldigt nära släkting? den har verkligen den kariktaristiska toppishatten med en fin liten topp på.. men som sagt, ljusa skivor..
Jag har också stött på nämnda typ men jag har aldrig velat chansa och kastat dem till slut.. är också nyfiken.
Senast redigerad av MindYourOwn 2009-10-29 kl. 12:39.
Citera
2009-10-29, 13:17
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammy

nån som vet vad det är? ska försöka fixa bild, men har ingen kmera här så risken är att dom hinner torka för mycket..
Citat:
Ursprungligen postat av MindYourOwn
Jag har också stött på nämnda typ men jag har aldrig velat chansa och kastat dem till slut.. är också nyfiken.
Då är vi fyra.... Hittade också denna sort sist och min "kompanjon" tjatade som fan om vad det kunde vara för sort?
För egen del så kvittar det vad den heter (är ju inte rätt sort iaf) men den är väldigt lik på alla sätt utom just till färgen.
Citera
2009-10-29, 13:23
Medlem
TurboBoosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
Då är vi fyra.... Hittade också denna sort sist och min "kompanjon" tjatade som fan om vad det kunde vara för sort?
För egen del så kvittar det vad den heter (är ju inte rätt sort iaf) men den är väldigt lik på alla sätt utom just till färgen.

Såna hittade jag häromdagen också. Dom är rätt slemmiga märkte jag..
Citera
2009-10-29, 13:38
Medlem
Tänkte bara kolla, Kan man hitta toppisar så här dags i stockholms området? Fick för mig att säsongen var över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in