Var ute på en skogspromenad, fyy va man hitta amanita muscaria, fullt i dom här delarna.
Såg ingen toppslätskivling dock ute på gräsfälten så jag kanske ska testa på lite utav flugsvampen
Senast redigerad av UpMagiC 2009-08-09 kl. 02:13.
Plockade 3 st från åkgräsklipparen i trädgårn men hagarna runt verkar rätt tomma so far. Blir joggingdressen på o ut o "springa". Kanske hittar flugsvamp också om jag har tur.
Var ute på en skogspromenad, fyy va man hitta amanita muscaria, fullt i dom här delarna.
Såg ingen toppslätskivling dock ute på gräsfälten så jag kanske ska testa på lite utav flugsvampen
Härligt
Behöver man mycket flugsvamp för att få bra effekt?
Plockade 3 st från åkgräsklipparen i trädgårn men hagarna runt verkar rätt tomma so far. Blir joggingdressen på o ut o "springa". Kanske hittar flugsvamp också om jag har tur.
Behöver ett bra alibi för att gå ut i hagarna?
du letar efter ovanliga grodor
Edit: dem äter dem här svamparna (visa toppisarna)
ni som bor i luleå osv, har hittats på tuna i luleå, ca 60st identifierade och klara, dom blev blåa osv när man bröt av dom lite och vi har plockat förr i mängder så vi är säker på att det är toppisar
Behöver ett bra alibi för att gå ut i hagarna?
Skriver en bok, skolprojekt eller nåt annat projekt om naturen, beror på din ålder.
EDIT: läste i expressen att det ska vara varmt och fuktigt ända in i oktober