så där jag har lagt alla mina svampar på ett tidningspapper..håller på att torka dom. Men jag tänkte göra te på alla svamparna, det lär ligga ett par broklingar där i..ere någon som vet om det är farligt? är broklingar giftiga och isåfall hur giftiga?
Runt 2-3 dagar tror jag. Har nog några svampar som har legat 5 dagar också, men det ska nog inte vara nån fara.
plockar jag dom 5 på dagen så är dom torkade kl 10 nästa morgon när jag vaknar så jag skulle säga att 1 dygn räcker mer än väl iallafall om dom ligger på toapapper
så där jag har lagt alla mina svampar på ett tidningspapper..håller på att torka dom. Men jag tänkte göra te på alla svamparna, det lär ligga ett par broklingar där i..ere någon som vet om det är farligt? är broklingar giftiga och isåfall hur giftiga?
tack som fan för hjälpen
Nej de är inte giftiga. Även broklingar är psykedeliska svampar, fast då behöver man äta massvis för att märka effekt.
Är det någon som har hittat någonting i Uppsala på sistone? Jag tänker nämligen bege mig ut och ge det ett sista försök i morgon, men jag vill inte åka dit i onödan.
Tjabba dudes, jag och två polare var ute och plockade idag. Vi hittade 93st sen typ 20 som det bara är mos av. Vi hittade alla i en övergiven kohage ofta nära gammla koskitar. Tänkte kolla om ni kunde ta en titt å säga om vi har hittat rätt.
Nu har jag lagt in alla i en plastpåse och sen i kylen är det ett bra förvarings sätt? tänkte käka dom på lördag..
Det där ser inte ut som toppisar. Möjligtvis brokingar, men jag hade verkligen inte käkat dem. Stammarna har dels för mörk färg, samt är för raka. Och hattarna är inte karaktäristiska toppishattar.