2007-10-08, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsloop
Hur länge ska man torka dom?

Tills de är torra! Tar kanske ett dygn eller så.

Edit: Vid närmare eftertanke så kan det nog ta upp till tre dygn, men det går inte att torka dem för länge om någon trodde det!
Citera
2007-10-08, 21:42
Medlem
Tidsloops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Runt 2-3 dagar tror jag. Har nog några svampar som har legat 5 dagar också, men det ska nog inte vara nån fara.

Tackar! Ska lägga upp lite bilder imorgon på några jag är osäker på, orkar inte just nu.
Citera
2007-10-08, 22:20
Medlem
så där jag har lagt alla mina svampar på ett tidningspapper..håller på att torka dom. Men jag tänkte göra te på alla svamparna, det lär ligga ett par broklingar där i..ere någon som vet om det är farligt? är broklingar giftiga och isåfall hur giftiga?

tack som fan för hjälpen
Citera
2007-10-09, 09:26
Medlem
Polskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Runt 2-3 dagar tror jag. Har nog några svampar som har legat 5 dagar också, men det ska nog inte vara nån fara.

plockar jag dom 5 på dagen så är dom torkade kl 10 nästa morgon när jag vaknar så jag skulle säga att 1 dygn räcker mer än väl iallafall om dom ligger på toapapper
Citera
2007-10-09, 09:28
Medlem
kallestolpillers avatar
Tror inte brOKIngar är giftiga, men jag kan minnas fel så här på morgonkvisten, så lyss inte till min röst i detta fallet.

Men som sagt, TROR inte det!
Citera
2007-10-09, 10:22
Medlem
Skåne skåne skåne!!!!!

Vad händer här nere egentligen? Jag var ute förra veckan i några timmar, hittade inte en enda. Bara en massa pissiga broklingar eller vad dom heter.

Nån som är sugen på utflyckt?
Citera
2007-10-09, 11:10
Medlem
hezbollahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ville1
så där jag har lagt alla mina svampar på ett tidningspapper..håller på att torka dom. Men jag tänkte göra te på alla svamparna, det lär ligga ett par broklingar där i..ere någon som vet om det är farligt? är broklingar giftiga och isåfall hur giftiga?

tack som fan för hjälpen

Nej de är inte giftiga. Även broklingar är psykedeliska svampar, fast då behöver man äta massvis för att märka effekt.
Citera
2007-10-09, 12:17
Medlem
TurboBoosts avatar
Inte för att märka ord, men det heter väl BROKINGAR? Vad är det med FB och "Broklingar" egentligen?
Citera
2007-10-09, 12:44
Medlem
Absinthias avatar
Är det någon som har hittat någonting i Uppsala på sistone? Jag tänker nämligen bege mig ut och ge det ett sista försök i morgon, men jag vill inte åka dit i onödan.
Citera
2007-10-09, 14:51
Medlem
jimmors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardkårr
Skåne skåne skåne!!!!!

Vad händer här nere egentligen? Jag var ute förra veckan i några timmar, hittade inte en enda. Bara en massa pissiga broklingar eller vad dom heter.

Nån som är sugen på utflyckt?

var i skåne e du ifrån själv har jag o en polare kommit upp i ca 1k nu klart harvarit varmt nu dem senaste dagarn amen vänder på tors
Citera
2007-10-09, 15:25
Medlem
kallestolpillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboBoost
Inte för att märka ord, men det heter väl BROKINGAR? Vad är det med FB och "Broklingar" egentligen?

Japp, det heter Brokingar, notera min "brOKingar" där högre upp, Undra vem som startade denna myt om brokLingar?
Citera
2007-10-09, 16:30
Medlem
Roygbivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ville1
Tjabba dudes, jag och två polare var ute och plockade idag. Vi hittade 93st sen typ 20 som det bara är mos av. Vi hittade alla i en övergiven kohage ofta nära gammla koskitar. Tänkte kolla om ni kunde ta en titt å säga om vi har hittat rätt.

http://www.drivehq.com/file/df.aspx/shareID2663904/fileID90009516/Picture 95.jpg

http://www.drivehq.com/file/df.aspx/shareID2663904/fileID90009517/Picture 96.jpg

pz

Nu har jag lagt in alla i en plastpåse och sen i kylen är det ett bra förvarings sätt? tänkte käka dom på lördag..

Det där ser inte ut som toppisar. Möjligtvis brokingar, men jag hade verkligen inte käkat dem. Stammarna har dels för mörk färg, samt är för raka. Och hattarna är inte karaktäristiska toppishattar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in