Känner mej hyffsat säker på att detta är toppisar. Men eftersom jag är en förstagångsplockare så är det lika bra att få det bekräftat
Dock undrar jag om dom är ovanligt små? Och hur många bör man käka av den storleken för att få en level 3-4 tripp?
Det är toppisar och de ser absolut inte speciellt små ut. Storleken har ingen större betydelse vad jag märkt, små funkar väldigt fint de med. Skulle rekommendera att börja med 15-20 stycken och vänta ut dem någon timme.
Jag var ut idag till en riktigt stor golfbana för att leta t oppisar. Men gav upp efter 4 timmar utan att ha hittat en enda....
Så jag håller mig till mina hagar där jag hittills i år hittat över 3000 st....
Tycker mig nu se att produktionen utav toppisarna börjat att sakta ner en aning...
Va ute en sväng precis jag med och kan oXå konstatera att tillväxten är väldigt väldigt låg.
Antagligen så behövs det lite nytt regn (skåne), eller så håller säsongen på att ta slut?
Som vill dra ut o plocka svamp? Känner ingen just nu som vill göra det... Antingen så är det de ena eller det andra, polarn fått bilen sönderslagen och den är på service.
PM gärna mig om du har fordon och är sugen på att plocka, här finns det väl svamp lite varstans..
[OBS, detta är absolut inge kranfiske, om det här räknas som det ta bort mitt inlägg isåfall, för det är inte det som är meningen med detta inlägg!]
Tjabba dudes, jag och två polare var ute och plockade idag. Vi hittade 93st sen typ 20 som det bara är mos av. Vi hittade alla i en övergiven kohage ofta nära gammla koskitar. Tänkte kolla om ni kunde ta en titt å säga om vi har hittat rätt.