2005-08-19, 11:34
Medlem
Smokebombs avatar
Finns inte mycket forskning kring svampar, har man otur kanske toppisar även innehåller små mängder av något gift som kanske pajar levern eller vad som helst på längre sikt, men så vitt vi vet med den lilla forskning vi människor har inom detta område så orskar inte psilocybin svampar varken fysiska skador eller fysiskt beroende...

EDIT: Btw, tror inte att man kan hitta några svampar efter denna torka på länge nu!

Svamp försvinner spårlöst efter ett par dagars torka...
Citera
2005-08-20, 18:06
Medlem
The_arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokebomb
Finns inte mycket forskning kring svampar, har man otur kanske toppisar även innehåller små mängder av något gift som kanske pajar levern eller vad som helst på längre sikt, men så vitt vi vet med den lilla forskning vi människor har inom detta område så orskar inte psilocybin svampar varken fysiska skador eller fysiskt beroende...

EDIT: Btw, tror inte att man kan hitta några svampar efter denna torka på länge nu!

Svamp försvinner spårlöst efter ett par dagars torka
...

Jo jag skulle gissa på att det kommer dröja ett par veckor innan den riktiga boomen sätts igång.
Citera
2005-08-20, 20:30
Medlem
Spaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemoglobin
ja finns ju inga bevis för att vare sig psilocybin, LSD, meskalin eller DMT tex skulle skada hjärnan på något sätt förutom att de kan framkalla psykoser och oönskade upplevelser!
MVH Johan
Så vad kallar du permanent HPPD om det nu inte är en hjärnskada?

/Spader
Citera
2005-08-21, 14:57
Bannlyst
Vad står bokstavsformeringen HPPD för?
Citera
2005-08-21, 15:05
Bannlyst
Det där tycker jag det behövs mer forskning kring för att utröna,, och just att svampen skulle vara en av orsakerna,,, njaa det vill jag se svart på vitt!
MVH Johan
Citat:
Ursprungligen postat av Spader
Så vad kallar du permanent HPPD om det nu inte är en hjärnskada?

/Spader
Citera
2005-08-22, 01:47
Medlem
Är sugen på att prova svamp, så jag har lite nybörjarfrågor.
Vilka kännetäcken ska man titta efter när man letar efter dem? Värkar vara svårt att hitta rätt, men tanke på alla tidigare bilder som folk postat som inte var toppskivlingar.
Är det nåt man ska tänka på när man tar svamp första gången? tex om man inte bör vara själv osv.
Hur känns det när man käkat svamp? Lite svårt att förklara kanske, men ungefär, har aldrig tagit nåt psykedeliskt förr.

Ursäkta om jag frågar saker som redan varit uppe, läste genom en 10-15 sidor i tråden bara...
Citera
2005-08-22, 07:55
Medlem
Smokebombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HIM666
Är sugen på att prova svamp, så jag har lite nybörjarfrågor.
Vilka kännetäcken ska man titta efter när man letar efter dem? Värkar vara svårt att hitta rätt, men tanke på alla tidigare bilder som folk postat som inte var toppskivlingar.
Är det nåt man ska tänka på när man tar svamp första gången? tex om man inte bör vara själv osv.
Hur känns det när man käkat svamp? Lite svårt att förklara kanske, men ungefär, har aldrig tagit nåt psykedeliskt förr.

Ursäkta om jag frågar saker som redan varit uppe, läste genom en 10-15 sidor i tråden bara...
http://knarkkorven.magiskamolekyler.org/svampinfo/toppslatskivling.html
Citera
2005-08-22, 12:47
Bannlyst
Har dock en fråga som inte verkar finnas nån stans. Har vatt ute å plockat svampen detta året å förra året. Å det verkar nästan vara ett lotteri. Hur länge ska det vara under 16+ å regn? nån som har nån bra tumregel? alltså på hur snabbt dem växer förhållande till tempereaturen å fuktigheten i vädret. Efter som att värmen dödar den på typ 1-2 dagar verkar det ju som.
Citera
2005-08-23, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cronologix
Har dock en fråga som inte verkar finnas nån stans. Har vatt ute å plockat svampen detta året å förra året. Å det verkar nästan vara ett lotteri. Hur länge ska det vara under 16+ å regn? nån som har nån bra tumregel? alltså på hur snabbt dem växer förhållande till tempereaturen å fuktigheten i vädret. Efter som att värmen dödar den på typ 1-2 dagar verkar det ju som.

nu stannade nog svampen av lite i sydsverige iochmed värmen som kommit, några dagar med regn och sen lite uppehåll och 15-17 grader så kommer det nog nya fina toppisar, inte vart ute nu senaste dagarna då det vart över 22-23 grader varje dag!
MVH Johan
Citera
2005-08-26, 17:41
Medlem
Hylands avatar
Snart så. Har regnat en hel del här i Stockholm de senaste dagarna.
Citera
2005-08-26, 18:01
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Regnat som fan i Göteborg det sista, glädjande säger jag!
Citera
2005-08-26, 20:02
Medlem
Terumos avatar
Jag som gjort mej hörd i denna tråden många gånger ........ har bara hittat ca 15 st i trädgår'n .... jag vill ha ett rus NU !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in