va själv ute me en polare nån timme ikväll å vi hittade 124st... dock stooor äng så de va lite frustrerande å inte hitta mer... ska väl besöka mitt smultronställe om nåra dar igen sen blire nog årets premiärtripp te helgen... tycker ni 60st e på tok för mycke för nån som aldrig provat svamp? ja å 2 te ska ta de men har en nykomling i gänget oxå ...
Hittade dem på perfekta toppisplatser, dör man om man äter och provar? Jag tror det är toppisar.
Sen knäppte jag kort i mörkret med bloxt, färgerna kan ha blivit fel.
EDIT: Hittade för övrigt alla på samma ställe, i kohage vid tuvor. Ser dock nu att brokingar är jävligt lika, hmm. Men tydligen ätbara så det är väl bara att prova.
Jag skulle inte äta dom, det är fulsvamp och du kommer inte känna ett skit
Skulle säga att 30-40 skulle vara en bättre startdos så han får känna på lite lätt vad han har och göra med, men han kanske vill bli rejält fuckad from the start...
Ta det försiktigt bara, man skall respektera svampen
Ifall man skulle råka få med sig någon "farlig svamp" kan det vara livshotande att få i sig 1-2 st eller är det lugnt så länge man inte får i sig något 10-tal?
tror ja kommer sjunka i vissas ögon men e de fysiskt farligt å svampa när man knaprar antidepp (citalopram)... vet redan om att de inte e lämpligt me psykadelia om psyket e svagt men har kommit över mitt problem å nu käkar ja dom bara för de e stressigt på jobbet... så om man bortser från att ja kanske skulle få för mej å flyga ut genom fönstret eller dylikt, tar min kropp stryk av min vän svampen?