2007-09-06, 17:18
Medlem
TurboBoosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwickpekay
Är det någon som vet ett bra ställe att plocka toppisar i luleå? t ex. en kohage eller något sådant.

Tack i förhand

Ja en kohage i Luleå borde fungera bra
Citera
2007-09-06, 17:29
Bannlyst
Finns toppisar i skåne än? Enligt en kompis har det varit ner mot 4 grader på natten. Ligger runt 12 på kvällen och morgonen, 19 på dagen.
Citera
2007-09-06, 17:56
Medlem
Jag läste någonstans om ett dödsfall på toppisar.
Det var en fransman som hade kokat te och ätit typ 50 st. Han hade varit fullt frisk och sen ätit och kännt av ruset sen hamnat i koma och dött. Tycker det verkar skumt, det stod inte hur det hade dödat honom. kanske ätit fel svamp?

någon som vet något om det?
Citera
2007-09-06, 18:03
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cpdpok
Jag läste någonstans om ett dödsfall på toppisar.
Det var en fransman som hade kokat te och ätit typ 50 st. Han hade varit fullt frisk och sen ätit och kännt av ruset sen hamnat i koma och dött. Tycker det verkar skumt, det stod inte hur det hade dödat honom. kanske ätit fel svamp?

någon som vet något om det?

Han måste ha tagit fel svamp, eller så dog han av någon helt annan anledning. Fysiskt så är svamp inte ett dugg farligt, vissa tar 200-300 svampar..
Citera
2007-09-06, 18:34
Medlem
snoochriss avatar
Nån som vet om dom små jävlarna har ploppat upp i umeå än?
Citera
2007-09-06, 19:36
Medlem
Supranoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwickpekay
Är det någon som vet ett bra ställe att plocka toppisar i luleå? t ex. en kohage eller något sådant.

Tack i förhand

Gå ut på en promenad och let efter en äng med mycket tuvor, har hittat 300stycken utanför en bit från luleå så det ska nog finnas någonstans =)
Citera
2007-09-06, 19:53
Medlem
pihops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corv
Han måste ha tagit fel svamp, eller så dog han av någon helt annan anledning. Fysiskt så är svamp inte ett dugg farligt, vissa tar 200-300 svampar..

Den dödliga dosen ligger på runt 1,5kg torkad svamp enligt magiskamolekylers wiki.
Citera
2007-09-06, 20:55
Medlem
Feferonis avatar
Trött man blir.... Nu när temperaturen äntligen började sjunka, och man verkligen kände att det "snart var dags", så blir det varmt igen.
Ge oss höst året om istället!
/En mycket besviken svampplockare
Citera
2007-09-06, 22:45
Medlem
bultsaxnickes avatar
Gott, hittade upp mot 2hg idag så nu blire svamp!
Citera
2007-09-06, 23:02
Medlem
hezbollahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bultsaxnicke
Gott, hittade upp mot 2hg idag så nu blire svamp!

You lucky bastard!
Citera
2007-09-06, 23:41
Medlem
trippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pihop
Den dödliga dosen ligger på runt 1,5kg torkad svamp enligt magiskamolekylers wiki.

sen så finns det extremt känsliga människor. vissa är känsligare än andra. föresten så frans mannen som sägs ha dött av toppissar drack dessutom alkohol framkommer det i en berättrelse på en sida som jag inte minns namnet på just nu . men eftersom jag är så duktigt på google när jag orkar så här är en länk till historien. http://www.dan-erik.com/2004/Knark/Psilocybin/psilocybin.html inte för att det känns så seriöst men tanke på att det finns några bevis att svampen var dödsorsaken.
Citera
2007-09-06, 23:43
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kthxbye
Jag förstår inte, folk postar bilder och frågar om det är toppisar, när det inte ens är i närheten.. är det så svårt att läsa på.. eller har dom knarkat bort läsförmågan

Det är därför den heter officiell identifieringstråd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in