2007-08-28, 15:19
Medlem
PotRockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feferoni
Nu har kylan kommit på riktigt! 6 grader ikväll här i Örebro... brrr..
Upp med er små liv!!

Tror du det går bra att plocka lite idag ( Örebro län )
Citera
2007-08-28, 15:37
Medlem
Nooomys avatar
Hallaah

Har bara en Liiiten fråga vilka hagar har man störst chans att hitta i? Kossor, hästar eller får? eller beror det helt på gräset? eller kombination?
Citera
2007-08-28, 16:15
Medlem
toppisar

alla hagar funkar det är inte det på vissa ställen växer det bara inte (ner trampat mm)jag bor i vänersborg här kan man inte ens hitta än o det är bästa våglängden i sverige men mot helgen när det vart under 15 grader ett tag kan man hitta på rätt ställen (inte i alla hagar)FRED
Citera
2007-08-28, 16:24
Medlem
Feferonis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PotRocker
Tror du det går bra att plocka lite idag ( Örebro län )

Med tanke på att kylan kom igår, och förutsatt att den håller i sig ett tag nu, så skulle jag nog tippa på att dom börjar poppa upp på riktigt om en vecka eller två.
Kan vara värt att gå ut och leta ändå. Man kan ju faktiskt stöta på tidiga exemplar, plus att man får lite motion och frisk luft
Citera
2007-08-28, 16:26
Medlem
MKnugens avatar
Plockade för första gången toppisar idag, blev ~20st.. Första bästa hagen.
Ville mest se lite så att det är rätt svamp jag plockar, därför kommer det upp ett par bilder på dem snart, för identifiering från mästarna på FlashBack!
Citera
2007-08-28, 16:44
Medlem
westlins avatar
wohoo äntligen har årets sässong startat
Citera
2007-08-28, 16:53
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MKnugen
Plockade för första gången toppisar idag, blev ~20st.. Första bästa hagen.
Ville mest se lite så att det är rätt svamp jag plockar, därför kommer det upp ett par bilder på dem snart, för identifiering från mästarna på FlashBack!
Langa bilder! Vill se om det har kommit några än. Själv så väntar jag nog 1-2 veckor. Var riktigt kallt idag och ska vara det resten av veckan också.
Citera
2007-08-28, 16:55
Medlem
TurboBoosts avatar
Ja det känns som hösten började sitt intåg i måndags, en härligt frisk höstmorgon var det, samt ett riktigt höstrusk-regn på eftermiddagen. Idag har det varit lite småkyligt ute också, avläste 15,4 grader vid 16-tiden idag. Håller det vädret i sig så tittar väl de små liven fram snart

Det kanske till och med kan bli en liten svampletartur till helgen.
(Örebro Län)
Citera
2007-08-28, 17:43
Medlem
klisssters avatar
Rapport från skåne än då?
Citera
2007-08-28, 17:56
Medlem
Garnaals avatar
Har inte hittat ett skit på stället som frodades förra säsongen, inte heller ett smack när jag var ute och sökte nya ställen. Hittade ett ställe som var optimalt. Kohage med massor av tuvor och skit.

Luleå-området.
Citera
2007-08-28, 19:20
Bannlyst
En liten fråga bara. Jag vet ju att det helst ska ha regnat och att temperaturen ska vara 5~15C men jag bara undrar om dom kan växa utan regnet. Temperaturen är ju i stort sett perfekt här i eskilstuna men inget regn. Spelar det det mycket roll eller ska jag helt enkelt vänta på regnet också?
Citera
2007-08-28, 20:17
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tainted
En liten fråga bara. Jag vet ju att det helst ska ha regnat och att temperaturen ska vara 5~15C men jag bara undrar om dom kan växa utan regnet. Temperaturen är ju i stort sett perfekt här i eskilstuna men inget regn. Spelar det det mycket roll eller ska jag helt enkelt vänta på regnet också?

Om temperaturen är bra så tycker jag att du ska ut och leta, om det inte är alltför långt till platsen.
Det har väl antagligen regnat en hel del tidigare i sommar precis som det har gjort här runt siljan. Temperaturen börjar likna nåt här också, ca 15 grader just nu, har väl varit lite varmare tidigare på dagen, men det kommer å andra sidan bli kallare under natten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in