2007-07-10, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shizzle
Jag antar att den här (annan bild)inte är en toppis? eller? Verkar ju som sagt för tidigt... Är dock total newbie på detta.

Ursäkta den dumma frågan, men hur sjutton ser ni skillnad på en sådan här svamp och toppisar när väl säsongen är framme?

Har läst identifikations-tips och liknande, men förstår fortfarande inte hur folk ser skillnad ibland.
Citera
2007-07-10, 16:47
Medlem
chemeleons avatar
Precis av samma anledning jagar jag inte svamp =) Jag ser ingen som helst skillnad ;D
Citera
2007-07-10, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shizzle
Jag antar att den här (annan bild)inte är en toppis? eller? Verkar ju som sagt för tidigt... Är dock total newbie på detta.

Broklingar, bara att elda upp

När du hittat din första toppis, då vet du att det är rätt vara
Citera
2007-07-10, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av den_gule
Broklingar, bara att elda upp

När du hittat din första toppis, då vet du att det är rätt vara

Men då kommer egentligen frågan. Är inte broklingar pyttelite psykadeliska och att man får en ganska bra tripp om man äter 200-300 stycken ?
Citera
2007-07-10, 18:08
Medlem
Yeah!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
Men då kommer egentligen frågan. Är inte broklingar pyttelite psykadeliska och att man får en ganska bra tripp om man äter 200-300 stycken ?

De är släkt med toppisar, Ja. Angående antalet så har jag inte en aning vad som krävs men skulle tippa på att du spyr upp svampen innan du får i dig tillräckligt för att bli trippad, men det är bara vad jag TROR.
Citera
2007-07-10, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan

Det stämmer. Läst en trippapport om en kille som gjorde just det, han fick en minimal upplevelse och hade, till råga på allt ,svårt att få i sig allt Han sammanfattade att det icke var värt det. Hittar inte rapporten men den finns på magiskamolekyler.
Citera
2007-07-12, 22:23
Medlem
Etchions avatar
verkar som att dom första börjar komma nu, och i gbg av alla ställen!

Bild från Magiska Molekyler
Citera
2007-07-12, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etchion
verkar som att dom första börjar komma nu, och i gbg av alla ställen!

Bild från Magiska Molekyler

Underbart! kan man läsa tråden nånstans?
Jag håller nog mig två veckor eller mer innan jag börjar ut å leta. Det har dock regnat som fan nu senaste veckan i stort sätt över hela ladet jue så det är väl fördelaktigt.

shroom on!
Citera
2007-07-12, 23:59
Medlem
Etchions avatar
Visst deras klistrade toppis -07 tråd, men kan fixa länk för er slackers

Länk
Citera
2007-07-13, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etchion
Visst deras klistrade toppis -07 tråd, men kan fixa länk för er slackers

Länk

coolt :P Får ta mig en sväng nån dag å bara vandra runt lite spontant å kolla ner i marken å se ifall man hittar nått (inte för att jag tror att jag skulle hitta några, men det är alltid mysigt att vandra i naturen.)

förresten så låg inte bilden på samma adress, jag kunde inte adressen till knarkkorven

EDIT: magiska molekyler menar jag
Citera
2007-07-13, 00:59
Medlem
West-ens avatar
Kommer det att komma toppisar uppe i västerbotten?
Citera
2007-07-13, 05:15
Medlem
dasshanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av West-en
Kommer det att komma toppisar uppe i västerbotten?

Undrar jag med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in