Citat:
Ursprungligen postat av
derivat
Hittade jag äntligen en? Helt dött i övrigt.
https://anonfiles.com/1aCeK9j7b7/sv1_jpg
Den vänstra tror jag är en annan svamp. Jag har sett den växa bland toppisar och den är onekligen lik, men troligen som sagt en annan svamp. Den ser alltid ut sådär, brun/grå (både fot och hatt) och saknar toppen som toppisar oftast har.
Jag hittade t ex sist 5 st halmgula klassiska toppisar och precis bredvid dom två sådana där. Visst kan toppisar vara mörka ibland men detta var på samma ställe, samma väta, samma ljus. Finns ingen anledning att dom skulle få ett helt annat utseende.
För säkerhets skull - släng den.