Citat:
Ursprungligen postat av
Eruannon
Om man plockar 100 svampar som är fel så får man skylla sig själv. Man måste göra sin hemläxa ordentligt innan man ger sig ut och plockar. Att plocka någon enstaka som är fel, bland 100 svampar, är acceptabelt och säkert vanligt förekommande även bland mer erfarna plockare.
Jag har redan stakat ut riktlinjer:
"Alla jag plockat har haft 4 klockrena attribut.
1. Hattens nedre del buktar inåt.
2. Mörka skivor som är vinklade uppåt från hattens kant.
3. Vertikala linjer på hatten när dem är blöta
4. Pellicle Hinnan
+ Gärna krökt/skruvad fot då majoriteten har det."
Det är rätt lustigt att jag kommit med mest matnyttig och konkret information, som ni totalt blundat för. Hur många sidor bak i tråden måste man gå för att tex hitta någon som berättar om pellicle hinnan och hur pass effektivt sätt det är att identifiera en toppis på?(när andra attribut redan stämmer in)
Sällan jag blir arg på riktigt över internetpersoner men nu börjar din enfald ta priset alltså. Ja man ska göra sin hemläxa
ordentligt innan man ger sig ut och plockar. Men man ska
verkligen ha lärt sig innan man sitter och hjälper andra med deras "hemläxa".
Ja hela tråden applåderar och klappar dig på axeln för att du berikar oss med din kunskap angående pillicle hinnan. Vill du ha medalj?
Men visst, matnyttig info ja. Men du sprider ju samtidigt rena skiten här när du bryter mot trådens viktigaste regel: Gröna inte röd svamp.
Haha ja du har då verkligen "stakat ut" dina egna riktlinjer för hur en Toppslätsskivling ser ut, så mycket är säkert i alla fall.