Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-13, 01:36
  #23653
Medlem
bestwizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Jag har plockat 25 säsonger och min posthistoria talar för sig själv.

Så du påstår alltså att bild nr 5 inte är toppisar?
Citera
2017-09-13, 01:39
  #23654
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bestwiz
Så du påstår alltså att bild nr 5 inte är toppisar?
Ja, absolut.
Citera
2017-09-13, 01:49
  #23655
Medlem
bestwizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Ja, absolut.

Min åsikt är iallafall att alla svamparna på bild 1 - 5 är toppisar. Och på dom resterande bilderna är det lite blandat, men iallafall några enstaka toppisar. Vi får väl se vem utav oss som folk håller med.
__________________
Senast redigerad av bestwiz 2017-09-13 kl. 02:14.
Citera
2017-09-13, 01:51
  #23656
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bestwiz
Min åsikt är iallafall att alla svamparna på bild 1 - 5 är toppisar. Och på dom resterande bilderna är det lite blandat, men iallafall en del toppisar. Vi får väl se vem utav oss som folk håller med.
Ja, vi får invänta expertisen. Men du har fortfarande fel. Inte en enda toppis på bilderna.
Citera
2017-09-13, 01:53
  #23657
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Jag tycker inte ens det är likt men ok

Nej det gör inte jag heller egentligen. Men jag meande att jag har nog inte stött på någon sort som är särskilt mycket mer lik än denna. Men när jag googlade "gul kragskivling" så är nog den strået mer lik ändå ja.

Citat:
Ursprungligen postat av bestwiz
Bild 5 är väl den tydligaste. Om du inte ens kan se att det är toppisar så är det du som inte ska ge råd till folk. Och man kan dessutom inte dö av någon svamp som är lik toppisar. Att du påstår det avslöjar din okunskap om ämnet.

Svampidentifiering skall dock alltid hanteras med så pass stor respekt att man skall hålla sig till regeln att man ska vara 100% säker på vad det är man identifierar/äter.

Citat:
Ursprungligen postat av bestwiz
Nej, jag har inte fel. Svamparna på bilderna ser inte ut som typiska toppisar ofta ser ut, så jag förstår att du gör misstaget att identifiera de som någon annan svamp, men det är toppisar. Så du kan ju kanske istället avstå från att identifiera framledes.

Du är fel ute. Jag på andra forum genom åren sett flera som likt dig råkar gröna fel svamp. Trots anonymitet på internet så verkar det sitta så jävla långt inne för en person att erkänna sitt misstag. Antar att det är så vanligt för att dessa personer är unga, nyfrälsta och för ivriga.
Citera
2017-09-13, 02:01
  #23658
Medlem
bestwizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Nej det gör inte jag heller egentligen. Men jag meande att jag har nog inte stött på någon sort som är särskilt mycket mer lik än denna. Men när jag googlade "gul kragskivling" så är nog den strået mer lik ändå ja.



Svampidentifiering skall dock alltid hanteras med så pass stor respekt att man skall hålla sig till regeln att man ska vara 100% säker på vad det är man identifierar/äter.



Du är fel ute. Jag på andra forum genom åren sett flera som likt dig råkar gröna fel svamp. Trots anonymitet på internet så verkar det sitta så jävla långt inne för en person att erkänna sitt misstag. Antar att det är så vanligt för att dessa personer är unga, nyfrälsta och för ivriga.

Jag säger iallafall att bild 1 - 5 är toppisar. Jag "erkänner" att det på dom resterande bilderna finns en del svampar som inte är toppisar, och en del som är det.
Citera
2017-09-13, 02:05
  #23659
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bestwiz
Jag säger iallafall att bild 1 - 5 är toppisar. Jag "erkänner" att det på dom resterande bilderna finns en del svampar som inte är toppisar, och en del som är det.
Varför framhärdar du? Vad vill du? Det är inte toppisar. Släpp sargen.
Citera
2017-09-13, 02:22
  #23660
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bestwiz
Jag säger iallafall att bild 1 - 5 är toppisar. Jag "erkänner" att det på dom resterande bilderna finns en del svampar som inte är toppisar, och en del som är det.

Okej. Kan bara rekommendera dig till göra lite hemläxa inför nästa gång du ska plocka.

Till andra läsare: Fel som dessa dyker upp titt som tätt. Så det skadar inte om ni väntar med att stoppa i sig era svampar innan två användare har hunnit ge sitt godkännande.
Citera
2017-09-13, 02:35
  #23661
Medlem
bestwizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Okej. Kan bara rekommendera dig till göra lite hemläxa inför nästa gång du ska plocka.

Till andra läsare: Fel som dessa dyker upp titt som tätt. Så det skadar inte om ni väntar med att stoppa i sig era svampar innan två användare har hunnit ge sitt godkännande.

Jag har totalt plockat flera tusen toppisar, så jag slipper nog den hemläxan. Dock ska jag öva på hemläxan att inte identifiera svampar när jag är trammad + lyricad. Som du säger är det INTE toppisar.

Till andra läsare: Vänta alltid nån dag efter att ni lagt upp bilder så att det inte råkar vara exempelvis höga/fulla människor (som i det här fallet) som identifierar svamparna. Om man avvaktar så kan ju folk i bästa fall bekräfta att man har gjort en fel identifiering!
Citera
2017-09-13, 02:45
  #23662
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bestwiz
Jag har totalt plockat flera tusen toppisar, så jag slipper nog den hemläxan. Dock ska jag öva på hemläxan att inte identifiera svampar när jag är trammad + lyricad. Som du säger är det INTE toppisar.

Till andra läsare: Vänta alltid nån dag efter att ni lagt upp bilder så att det inte råkar vara exempelvis höga/fulla människor (som i det här fallet) som identifierar svamparna. Om man avvaktar så kan ju folk i bästa fall bekräfta att man har gjort en fel identifiering!

Bra tips. Var inte höga när ni identifierar. Hade nog själv gjort det misstaget med den drogkombom i blodomloppet.
Citera
2017-09-13, 13:54
  #23663
Medlem
HunkiDunkens avatar
https://imgur.com/a/5zsFA
Helt fel habitat, lite skev färg. Men på det känns ändå rätt?
Citera
2017-09-13, 14:04
  #23664
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Postar denna för att se vad ni säger. Har inte linserna på mig så jag ser dåligt, men än användare som inte ville skriva i tråden bad om hjälp.

https://imgur.com/a/mvPlr
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback