Goddag!
Fick nys om det här med toppslätskivling i förrgår kväll då jag surfade ut på the web.
Verkar ju att ha tajmat upptäckten i hyfsat rätt tid eftersom att säsongen börjar nu!
Så jag funderade på vilka ställen i trakten som skulle kunna vara tänkbara för att det ska växa toppisar där.
Åkte dit idag och kollade och visst fans det svamp men de flesta var ganska små så jag antar att man kanske ska vänta en vecka till så att de får väx till sig? eller?
tog bild på en som jag tycker är lik de bilder jag sett, den är dock väldigt liten.
Men skulle ni vilja identifiera denna tack?
http://imgur.com/a/wey3l
det är tre bilder på samma svamp på länken.
Tack på förhand!