2015-09-22, 07:16
  #22477
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Intagen
Någon vänlig själ som kan informera mig om jag har haft tur idag?

http://sv.tinypic.com/r/5cj95l/8

Score.
Citera
2015-09-22, 12:24
  #22478
Medlem
Vet egentligen inte varför jag frågar, tycker toppisar är den enklaste svampen att känna igen, kan se dem på flera meters avstånd...

http://pasteboard.co/PiM87FA.jpg
men här är en högupplöst bild. ser alla okej ut?
115 stycken från Södra Skåne
Citera
2015-09-22, 15:00
  #22479
Medlem
datzs avatar
Någon som har hittat i västernorrland ? . varit ute igår och idag några timmar. letade i gamla hästhagar och åkermarker och lite liknande men fann inte ett jotta

la väll den i fel tråd antar jag men haka inte upp er på de
__________________
Senast redigerad av datz 2015-09-22 kl. 15:08.
Citera
2015-09-22, 16:37
  #22480
Medlem
fhoshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datz
Någon som har hittat i västernorrland ? . varit ute igår och idag några timmar. letade i gamla hästhagar och åkermarker och lite liknande men fann inte ett jotta

la väll den i fel tråd antar jag men haka inte upp er på de


Västra götaland här och jag tror i slutet på veckan eller i nästa, efter att det har blivit lite kallare och regnat mer så kommer det växa fram. Hörde om en tomte i Norge(som har det runt 10 grader genomsnitt) hittade flera hundra på gräsmattor. Där jag bor har vi runt 15 fortfarande och varit ganska torrt.


Vet inte om teorin stämmer till 100% men det låter logiskt, ner mot 10 och mer regn=mer shit.
Citera
2015-09-22, 17:02
  #22481
Medlem
GeneraIens avatar
Skulle ta frukost idag på jobbet och innan jag gick in i boden så såg jag någonting som lös upp lite fint på gräset och såg denna
http://i60.tinypic.com/6pq0rr.jpg

Blev lite nyfiken då det liknade en toppis till 100% och började då plocka alla liknande svampar efter jag hade käkat frukost och tänkte höra med er om ni kan verifiera mitt fynd?

http://i59.tinypic.com/zk1rfd.jpg

Citera
2015-09-22, 17:05
  #22482
Medlem
KringExs avatar
Om jag som är helt ovan att käka svampar. Om jag äter ca 20st och tycker att det blir för jobbigt, kan jag avbryta eller lugna ner trippen då med benso och några öl?
Citera
2015-09-22, 17:13
  #22483
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneraIen
Skulle ta frukost idag på jobbet och innan jag gick in i boden så såg jag någonting som lös upp lite fint på gräset och såg denna
http://i60.tinypic.com/6pq0rr.jpg

Blev lite nyfiken då det liknade en toppis till 100% och började då plocka alla liknande svampar efter jag hade käkat frukost och tänkte höra med er om ni kan verifiera mitt fynd?

http://i59.tinypic.com/zk1rfd.jpg


Ser rätt ut det där du..
Citera
2015-09-22, 17:16
  #22484
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Om jag som är helt ovan att käka svampar. Om jag äter ca 20st och tycker att det blir för jobbigt, kan jag avbryta eller lugna ner trippen då med benso och några öl?

Benso går att avbryta trippar med, ja. 20 toppisar är nästan en mikrodos så länge du inte har extraordinärt potenta svampar till hands, så i detta fallet kanske några öl kanske ta udden av ruset som inte lär bli särskilt starkt till att börja med.
Citera
2015-09-22, 20:04
  #22485
Medlem
Är detta möjligtvis rätt?

http://sv.tinypic.com/r/x42id0/8
Citera
2015-09-22, 20:33
  #22486
Medlem
Tropicanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nehemiah
Är detta möjligtvis rätt?

http://sv.tinypic.com/r/x42id0/8


Svar ja
Citera
2015-09-23, 01:14
  #22487
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneraIen
Skulle ta frukost idag på jobbet och innan jag gick in i boden så såg jag någonting som lös upp lite fint på gräset och såg denna
http://i60.tinypic.com/6pq0rr.jpg

Blev lite nyfiken då det liknade en toppis till 100% och började då plocka alla liknande svampar efter jag hade käkat frukost och tänkte höra med er om ni kan verifiera mitt fynd?

http://i59.tinypic.com/zk1rfd.jpg


Nice frukostdessert eller om det blev afterwork tilltugg!
http://oi62.tinypic.com/t88b5v.jpg det här var gårdagens middag för mig(som blev några matlådor över)
__________________
Senast redigerad av 4YB4B7U 2015-09-23 kl. 01:21.
Citera
2015-09-23, 08:01
  #22488
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av magictruffles
Vet egentligen inte varför jag frågar, tycker toppisar är den enklaste svampen att känna igen, kan se dem på flera meters avstånd...

http://pasteboard.co/PiM87FA.jpg
men här är en högupplöst bild. ser alla okej ut?
115 stycken från Södra Skåne

Stora och fina du hittat där...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in