Citat:
Ursprungligen postat av Member-X
Ingen aning om vilket område jag bor (öster, väster osv.) men jag tror dom är plockade i närheten av molkom.
Inte jag själv som plockar, jag brukar hjälpa mina sambos morsa att köpa bär från polacker & dylikt.
Förra året så bjöd jag 2st på några bananer innan dom skulle åka hem & då fick jag lite svamp av dom.
När dom kom nu i år så sa jag att jag ville ha mer & vips så fick jag 8 "feta" doser. Det va ca 80 svampar i varje påse.
Dom plockade dom i fredags sedan torkade dom & så fick jag dom igår.
Snacka om smidigt!
Det tog dom ca 3 timmar att plocka, dom är ju experter på svamp så jag räknar iskallt med att få mer innan dom åker om 1 vecka då dom tog slut igår.
I Polen så tjänar man ca 12kr i timmen på Mc Donalds, funderar på att ge dom en femhundring så man får sig en riktigt fet påse.

Haha, det låter ju fan som en god idé! Fast de är ju lite skoj och komma ut i naturen själv också... fånga sitt eget och avnjuta. Det känns mer värt då.
Jag ska ta mig en tur idag till traktens lokala hage. För tre veckor sedan hittade jag närmare 25st där... men på sista tiden har de försvunnit.
Jag antar att det beror på det varma, törkade vädret!
Molkom är iof en bra bit ifrån mig, mer säger jag inte