2006-09-17, 23:14
Medlem
Polskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glömsk
Argh... jag ska bli en bättre svampplockare och bege mig ut imorrn igen för att hitta toppisarnas gömställe en gång för alla.

Jag funderar på att självmedicinera mig med cannabis istället.

Men! Imorgon ska jag fasiken hitta toppisar!

skit i rökat o sätt dig o plugga in all fakta om toppisarna istället o håll dig till stonerollers guid o skit i vad alla säger i den här tråden, om d inte kommer från knarkkorven då ska du lyssna ordentligt
Citera
2006-09-17, 23:29
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polski
hitta 32st idag=)
bild kommer så fort jag laddat kameran

http://img170.imageshack.us/my.php?image=img0001dji1.jpg så nu e bilden här oxå

Grattis!
Citera
2006-09-17, 23:48
Medlem
rökning av toppisar?

Om man torkar dem i några dagar, tror ni inte att man kan bli bäng, eller rent utav tjäna på att röka dem?

Det skulle va nice att mecca ner en massa toppisar och balza topp!
Citera
2006-09-18, 00:08
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DopeDOC
Om man torkar dem i några dagar, tror ni inte att man kan bli bäng, eller rent utav tjäna på att röka dem?

Det skulle va nice att mecca ner en massa toppisar och balza topp!
Vad jag har läst så finns det ingen anledning till att göra det. Bara slöseri.
Citera
2006-09-18, 12:32
Medlem
Rob Foxters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Member-X
Ingen aning om vilket område jag bor (öster, väster osv.) men jag tror dom är plockade i närheten av molkom.

Inte jag själv som plockar, jag brukar hjälpa mina sambos morsa att köpa bär från polacker & dylikt.

Förra året så bjöd jag 2st på några bananer innan dom skulle åka hem & då fick jag lite svamp av dom.

När dom kom nu i år så sa jag att jag ville ha mer & vips så fick jag 8 "feta" doser. Det va ca 80 svampar i varje påse.

Dom plockade dom i fredags sedan torkade dom & så fick jag dom igår.
Snacka om smidigt!

Det tog dom ca 3 timmar att plocka, dom är ju experter på svamp så jag räknar iskallt med att få mer innan dom åker om 1 vecka då dom tog slut igår.

I Polen så tjänar man ca 12kr i timmen på Mc Donalds, funderar på att ge dom en femhundring så man får sig en riktigt fet påse.

Haha, det låter ju fan som en god idé! Fast de är ju lite skoj och komma ut i naturen själv också... fånga sitt eget och avnjuta. Det känns mer värt då.
Jag ska ta mig en tur idag till traktens lokala hage. För tre veckor sedan hittade jag närmare 25st där... men på sista tiden har de försvunnit.
Jag antar att det beror på det varma, törkade vädret!
Molkom är iof en bra bit ifrån mig, mer säger jag inte
Citera
2006-09-18, 12:55
Medlem
Är det helt kört att hitta Toppisar i Stockholm nu måntro? Bor i närheten av skärgården, vet dock inte riktigt var hagarna här finns :/ Men jag har en ledig och rastlös dag idag så jag tänkte jag skulle ge mig ute och kolla lite...
Citera
2006-09-18, 15:03
Medlem
Äh jag hittade inget. Eller så är jag bara lat. Hittade dock bra ställen att leta på, en stor övergiven fotbollsplan med massa mark runtomkring. Hittade en del svampar som påminde om Toppisar men är rätt säker på att det inte är det...får väl leta lite senare i år antar jag, kanske med sällskap så går det kanske lättare.
Citera
2006-09-18, 15:34
Medlem
entrapments avatar
Dags i Norrland nu eller? Typ umeåtrakten?
Citera
2006-09-18, 16:32
Medlem
DrGreenthumbs avatar
klartecken om ca 1 vecka till för sthlm! kan bli mer, så klart beroende poå vädret!
Citera
2006-09-18, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polski
skit i rökat o sätt dig o plugga in all fakta om toppisarna istället o håll dig till stonerollers guid o skit i vad alla säger i den här tråden, om d inte kommer från knarkkorven då ska du lyssna ordentligt

Lol, det är ju också en jävla inställning.
Citera
2006-09-18, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
klartecken om ca 1 vecka till för sthlm! kan bli mer, så klart beroende poå vädret!

Men vad är bäst väder då? Ska det vara typ mellan noll och tio grader eller? Regn? Sol? Och dom är ju så jävla små dom där...man blir helt yr av att gå och titta ner i marken hela tiden
Citera
2006-09-18, 18:25
Medlem
toppslatskivlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lenore
Men vad är bäst väder då? Ska det vara typ mellan noll och tio grader eller? Regn? Sol? Och dom är ju så jävla små dom där...man blir helt yr av att gå och titta ner i marken hela tiden

som sagt läs guiden..

http://knarkkorven.magiskamolekyler.org/svampinfo/toppslatskivling.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in