2012-10-12, 17:36
  #18877
Medlem
mecca--villages avatar
En sista fråga innan jag trycker i mig mina svampar, finns det något som boostar trippen märkbart?
tack på förhand

Mvh
Citera
2012-10-12, 18:07
  #18878
Medlem
fneschks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
De saknar topp (bröstvårta) och stammarna är för släta. Dina svampar ser inte torkade ut. Torkade toppisar blir pyttesmå och skrynkliga med en nästan guldgul eller brun färg. Stammarna blir smalare än ett barr från en gran om du torkar dem på tidningspapper.
Jag menade bara torkad som i att den inte är våt längre! De hade legat på ett papper i ca ett dygn innan jag tog bilden. Tack för beskrivningen förresten, men jag har även läst att den lilla "bröstvårtan" inte är ett måste, men det kanske inte stämmer?
Citera
2012-10-12, 18:55
  #18879
Medlem
Har varit ute 2-3ggr o plockat efter att ha gått förbi ett grönområde med massor av vad jag tyckte såg ut som toppisar. Där fanns massor av annan svamp också och var väldigt blött. Problemet är att jag nu när de börjat närma sig att trippa har jag nojjat upp mig att det inte är toppisar jag och 2 andra plockat. Jag har plockat en gång tidigare de andra två har ej plockat innan. Anledningen till att jag är osäker är för att de va som sagt blött ute så svamparna var mörka och hade inte den beiga färgen. Andra tecken stämde in på de flesta, nästan violetta skivor och krokig stam. Dock syntes inte vårtan alltid men de va mer åt kyrklocke-hållet än tefat.

Är som sagt osäker på om de är rätt nu i efterhand (har torkat dem så går ej att identifiera nu). Va väldigt säker innan men inte nu längre. Vad ska vi göra? Vågar man stoppa i sig ändå? Finns inga bilder tyvärr.
Citera
2012-10-12, 19:24
  #18880
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zlogo
Har varit ute 2-3ggr o plockat efter att ha gått förbi ett grönområde med massor av vad jag tyckte såg ut som toppisar. Där fanns massor av annan svamp också och var väldigt blött. Problemet är att jag nu när de börjat närma sig att trippa har jag nojjat upp mig att det inte är toppisar jag och 2 andra plockat. Jag har plockat en gång tidigare de andra två har ej plockat innan. Anledningen till att jag är osäker är för att de va som sagt blött ute så svamparna var mörka och hade inte den beiga färgen. Andra tecken stämde in på de flesta, nästan violetta skivor och krokig stam. Dock syntes inte vårtan alltid men de va mer åt kyrklocke-hållet än tefat.

Är som sagt osäker på om de är rätt nu i efterhand (har torkat dem så går ej att identifiera nu). Va väldigt säker innan men inte nu längre. Vad ska vi göra? Vågar man stoppa i sig ändå? Finns inga bilder tyvärr.

Ta en bild på dom nu då. Svårt att hjälpa dig annars.
Citera
2012-10-12, 19:31
  #18881
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mecca--village
En sista fråga innan jag trycker i mig mina svampar, finns det något som boostar trippen märkbart?
tack på förhand

Mvh
Syrliga sager som jag har hört de. typ citron koncetrat eller ren citron. apelsin kiwi osv osv
Citera
2012-10-12, 21:22
  #18882
Medlem
fredrochas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Experience666
Fel! De tre längst till höger på bild nr 2 är Toppisar. De andra är jag tveksam till.


Den till vänster på första bilden också, väl?
Citera
2012-10-13, 08:41
  #18883
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Experience666
Fel! De tre längst till höger på bild nr 2 är Toppisar. De andra är jag tveksam till.

Citat:
Ursprungligen postat av fredrocha
Den till vänster på första bilden också, väl?

Japp, stämmer.
Citera
2012-10-13, 10:57
  #18884
Medlem
Asgarvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mecca--village
En sista fråga innan jag trycker i mig mina svampar, finns det något som boostar trippen märkbart?
tack på förhand

Mvh

Cannabis (av bra kvalité) och svamp tillsammans är mycket bra vänner som kompletterar och boostar varandra. Vi har också MAO-hämmare såsom harmalin, om du har extrakt eller exempelvis P. Harmala (Syrian Rue)-frön. Om du gör té kan du hacka svamparna väldigt mycket och i det heta vattnen tillsätta en eller två droppar citronjuice, då psilocybinet är lättare att extrahera ur svampdelarna under sura förhållanden (kring 4-5 pH). Enkla meditationsövningar i syfte att dämpa yttre sinnesintryck i sällskap med lämplig musik gör väldigt mycket också. Beror på hur du vill boosta trippen, då det kan gå åt flera olika håll!
Citera
2012-10-13, 14:38
  #18885
Medlem
Har haft 3 frostnätter irad här så så gott som all svamp e rätt mossiga. kan något av dessa vara toppisar?

http://i.imgur.com/ko278.jpg
Citera
2012-10-13, 14:53
  #18886
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damaf
Har haft 3 frostnätter irad här så så gott som all svamp e rätt mossiga. kan något av dessa vara toppisar?

http://i.imgur.com/ko278.jpg

Nej, det är inga toppisar.
Citera
2012-10-13, 14:55
  #18887
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokeUp
Rätt?
http://imageshack.us/scaled/landing/40/img096mf.jpg

Den längst till vänster är rätt, den näst längst till vänster kan vara rätt men jag är inte säker, resten är fel.
Citera
2012-10-13, 15:54
  #18888
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damaf
Har haft 3 frostnätter irad här så så gott som all svamp e rätt mossiga. kan något av dessa vara toppisar?

http://i.imgur.com/ko278.jpg
ingen är toppisar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in