Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
De saknar topp (bröstvårta) och stammarna är för släta. Dina svampar ser inte torkade ut. Torkade toppisar blir pyttesmå och skrynkliga med en nästan guldgul eller brun färg. Stammarna blir smalare än ett barr från en gran om du torkar dem på tidningspapper.
Jag menade bara torkad som i att den inte är våt längre!

De hade legat på ett papper i ca ett dygn innan jag tog bilden. Tack för beskrivningen förresten, men jag har även läst att den lilla "bröstvårtan" inte är ett måste, men det kanske inte stämmer?