Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpådig
Måste bara säga att innan idag när jag gick över en åker och kollade lite smått efter svamp, när jag kom upp från åkern (det är lite ned sänkt) så kom det en polis bil som frågade vad jag gjorde, jag sade att jag bara var ute och promenerade. Polisen svarade: "Nej, du letade efter något. Tror fan att jag är dum eller?" Sade att jag inte letade efter något och bara var ute och promenerade och polisen fortsatte att tjafsa.
Men efter ett tag sisådär tio minuter så åkte de sin väg. Detta tycker jag är ganska skumt, polisen ville inte tala om vad han trodde att jag letade efter och det faktum att jag bor i en ganska liten by. Hur kunde polisen veta att jag var på åkern? Kanske någon som bodde där hade sett mig, men varför ringa polisen då? Eller så har de svampletar trupper ute. Det är väldigt konstigt att de sätter resurser på sådant i huvudtaget tycker då jag...
Var bara tvungen att skriva det då det vart ganska komiskt. Akta er för poliser!
Det var troligen någon som har polisanmält dig, varför kan jag inte säga, men du gjorde rätt som sa att du abra var ut och gick.
Mina frpgor är osm följer.
Hur lång tid tar det för en polis bil att komma till din by och hur länge var du ute ....
Var du ut altså i närheten av folks bostäder så de kunde se dig? ...