suttit på jobbet hela dagen läst om toppisar har aldrig testat svamp innan och ska jag vara ärlig så visste jag inte att du kan plocka godingar i sverige !
nu jävlar ska stövlarna på och här ska letas svamp! tar med ficklampa för jag går fan inte hem innan jag hittat dom små rackarna! =)
Moi moi kamrater. Utlovade att ta bild på hur det kan se ut. Hittade nog runt 100st bara av att gå efter sidan av det klippta gräset. Så jag var inte nere o rotade i tuvorna. Känns smått olustigt att stå och plocka, speciellt när det var typ 50 m ifrån en trafikerad väg Så det var grab and run för min del haha
jag hittade utav en slump något som skulle kunna vara toppisar... de har vårtan på toppen mm men de är korta och hattarna är inte speciellt spetsiga... trodde själv inte att de var dom men blev ändå lite nyfiken på om det kunde vara "unga" toppisar (är inte den mest erfarna plockaren )
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!