Citat:
Ursprungligen postat av Kashi
Den gången ni hittar mängder av toppisar så får ni lite känsla för miljön sen, inte så lätt ibörjan och för den delen kan en helt perfekt gammal kohage vara totalt tom.
Förra året gick jag och en vän i flera timmar och letade i en stoor hage med kossor i, vi hittade eeen toppis så nog skulle där finnas fler. När vi däremot hoppade över stängslet längst in i hagen, på en plats där det förut hade varit bete men numera 'övergiven av ko' mark vid skogskanten så fann vi närmare hundra stycken och mer fanns det.
Som det verkar är gamla hagar, där det alltså inte längre förekommer bete, en varm rekommendation.
Citat:
Ursprungligen postat av Shroomface
Lite överallt faktiskt. Mest runt kanterna, några nära skit och andra inte. Några vid högt gräs och några där det nästan inte var nå gräs alls. Hade varit runt 15-16 grader några dagar, och ganska regnigt. Tror att jag ska vänta tills det är lite kallare innan jag ger mig ut igen.
Tack för hjälpen.
Jag skickar ut en yngling tidigt imorgon bitti som får ut i gräva i hästskiten då det som sviker mig mest är min syn. Väldigt svårt att se skillnad på ekollon, golfbollar, löv och svamp. Men en icke använd hage finns, såväl en använd. Nu har det varit ganska varmt och soligt i ett par dagar, det kanske är därför det var en sån torka.