2012-07-26, 11:12
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahmetinejat
Hittade dessa idag. Vad tror ni?

Kan de vara giftiga. Är vått 18 gram, tror ni man får någon effekt.

http://img442.imageshack.us/img442/2315/img0828vt.jpg

inte toppisar.

Ja de kan vara giftiga då de ser ut som bläcksvamp.

du får ingen effekt.

I värsta fall måste du gå på dialys resten av livet.

KAN FOLK SLUTA ÄTA SVAMPAR SOM INTE BLIVIT IDENTIFIERADE? VILKA JÄVLA CP-BARN DET HAR KOMMIT TILL HALLUCINOGENFORMUMET!

KOMMER SLUTA SNART MED ATT NÅGON DÖR!

Citat:
Ursprungligen postat av oggestaden
ser ganska legit ut imo, men vänta tills ngn som kan det här bättre än jag

Har man någonsin plockat toppisar så ser man att det inte är toppisar. Kan du vara god och lämna denna tråd innan du dödar någon....
Senast redigerad av FelGud 2012-07-26 kl. 11:20.
Citera
2012-07-26, 21:44
Medlem
Tänkte ge mig ut på lite svampplockeri men det kanske inte är bäst nu när det varit soligt ett par dagar? Det ska helst varit kallt och regnat om man vill öka chanserna att hitta något, eller?
Citera
2012-07-26, 22:23
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingonkuk
Tänkte ge mig ut på lite svampplockeri men det kanske inte är bäst nu när det varit soligt ett par dagar? Det ska helst varit kallt och regnat om man vill öka chanserna att hitta något, eller?

Underlättar om du säger vart någonstans i Sverige du bor i. Det är inget bra svamp väder om det är 20-30grader varmt ute. Fortfarande sommar så det är lite för tidigt men några har ju tydligen hittat toppisar redan så ja chansen finns men som sagt, vart bor du?
Citera
2012-07-26, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CristDaFist
Underlättar om du säger vart någonstans i Sverige du bor i. Det är inget bra svamp väder om det är 20-30grader varmt ute. Fortfarande sommar så det är lite för tidigt men några har ju tydligen hittat toppisar redan så ja chansen finns men som sagt, vart bor du?

Jo vet att det är lite tidigt men man kan alltid pröva lyckan. I göteborg bor jag. Bra/dålig svampstad såhär års?
Citera
2012-07-26, 22:56
Medlem
Kattmattas avatar
Citat:
Jo vet att det är lite tidigt men man kan alltid pröva lyckan. I göteborg bor jag. Bra/dålig svampstad såhär års?

Om du inte letat efter svamp innan, och inte vet något bra ställe att plocka på är det bättre att vänta tills dagstemperaturen sjunker under 15 grader och håller sig så i någon vecka. Ni besparar er tid om ni gör detta. Så vänta en månad innan du ger dig ut.
Citera
2012-07-27, 00:50
Medlem
FelGuds avatar
Citat:

är du utvecklingsstörd?

Känns som hela hallucinogenforumet har översvämmats av downsyndrombarn...
Citera
2012-07-27, 01:01
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:

Jag hade väntat ett tag till. Bor inte långt ifrån gbg o här finns det inga toppisar än iaf.
Citera
2012-07-27, 16:04
Medlem
thechosenones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelGud
är du utvecklingsstörd?

Det är väl sommarlovstider nu? Det förklarar en del.
Citera
2012-07-27, 20:29
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelGud
är du utvecklingsstörd?

Måste du vara så jävla otrevlig?

Det är väl bara bra att folk kommer in och frågar, så att de inte gör fel eller får i sig fel sorts svamp? Din påfrestande attityd, förpestar tråden mer än de som ställer relevanta frågor i den.
Citera
2012-07-27, 20:34
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Måste du vara så jävla otrevlig?

Det är väl bara bra att folk kommer in och frågar, så att de inte gör fel eller får i sig fel sorts svamp? Din påfrestande attityd, förpestar tråden mer än de som ställer relevanta frågor i den.

Nja, man tröttnar ju lite efter ett tag när det kommer fem nya bilder om dagen på kantareller och karl-johan och folk frågar "är detta toppisar?" frågar när man kan hitta dem och vart när det står tydligt på förstasidan. Kanske skärper de sig med en rejäl tillsägelse, fast ja man kan la vara sträng utan att vara tyken
Citera
2012-07-27, 20:44
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Nja, man tröttnar ju lite efter ett tag när det kommer fem nya bilder om dagen på kantareller och karl-johan och folk frågar "är detta toppisar?" frågar när man kan hitta dem och vart när det står tydligt på förstasidan. Kanske skärper de sig med en rejäl tillsägelse, fast ja man kan la vara sträng utan att vara tyken

Ja såklart, men jag ser ingen anledning till att att vara invektiv. Det kanske är andra användare som besöker tråden för första gången, och dessa kanske undviker att ställa verkligt relevanta frågor. För att det finns någon segdragen jävel i tråden som är otrevlig. Det är ju trots allt en identifieringstråd och således en frågetråd. Det kanske inte är väsentligt med frågor som; ''Hej, blir min kuk blå om jag käkar toppisar?'' då kan jag förstå ifall någon ryter till.

Fred!
Senast redigerad av LGD 2012-07-27 kl. 20:53.
Citera
2012-07-28, 11:55
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Ja såklart, men jag ser ingen anledning till att att vara invektiv. Det kanske är andra användare som besöker tråden för första gången, och dessa kanske undviker att ställa verkligt relevanta frågor. För att det finns någon segdragen jävel i tråden som är otrevlig. Det är ju trots allt en identifieringstråd och således en frågetråd. Det kanske inte är väsentligt med frågor som; ''Hej, blir min kuk blå om jag käkar toppisar?'' då kan jag förstå ifall någon ryter till.

Fred!

Jag vägrar vara trevlig mot personer som ställer frågor som går att söka upp själv på 5 minuter.

Klarar man inte av att hitta sådan information själv tycker jag att det är bättre att man håller sig borta från toppisarna.

Att använda hallucinogener på ett vettigt sätt kräver mycket kunskap och mogna, har man inte kunskap eller vilja att söka upp den tycker jag att man ska hålla sig borta från hallucinogener.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in