2011-11-11, 23:45
Medlem
Jag åt 20 st toppisar för nästan 3 timmar sedan och har inte hallucinerat eller någonting. Kände knappt någon effekt alls. Mina pupiller blev stora men mycket mer än så var det inte.
Detta första gången jag trippar och mina kompisar åt samma mängd som jag(första gången för alla) och sa att det var det sjukaste dom hade varit med om. Jag sitter fortfarande som ett stort frågetecken och funderar över varför jag inte kände ett skit och att dom fick uppleva något underbart.
...och ja det var toppisar vi åt.

Någon)
Citera
2011-11-12, 09:57
Medlem
DeyTukOurJerbss avatar
Toppisar.. hjälp

Igår bestämde sig min vän att köra toppisar, jag sittade honom. Han tuggar 30 stycken vi väntar.. Inget händer, efter en timme tar han 20 till och inget händer sen somnar båda..

Det jag undrar över är två saker

Varför gav det ingen effekt? vi är helt säkra på att det är toppslätskivling

Idag ska han testa igen, 50 svampar direkt. kommer det ge effekt i och med att han åt under gårdagen?

Tack på förhud
Citera
2011-11-12, 10:07
Medlem
DeyTukOurJerbss avatar
Svamparna blev plockade för 1,5 vecka sedan. Han torkade dom i ett mörkt rum, på en tidning i en skokartong. sedan så "vakumpaketerade" han dem. Väntade tre dagar sedan frös han in dem.
Kan svamparna blivit skadade under någon del av processen?
Citera
2011-11-12, 10:20
Medlem
Käkar din vän några mediciner?

Bland annat viss antidepp slår ut hallucinogener helt. Det ska tydligen vara farligt dessutom..
Citera
2011-11-12, 10:23
Medlem
DeyTukOurJerbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvinfest
Käkar din vän några mediciner?

Bland annat viss antidepp slår ut hallucinogener helt. Det ska tydligen vara farligt dessutom..

Nein.
Citera
2011-11-12, 10:41
Medlem
för de första ska du inte torka toppisarna helt och hållet, effekten försvinner grovt om dom får ligga framme och torka ^^

du skulle istället lagt dom i en burk eller likande.
Citera
2011-11-12, 10:54
Medlem
DeyTukOurJerbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -amfi-
för de första ska du inte torka toppisarna helt och hållet, effekten försvinner grovt om dom får ligga framme och torka ^^

Har du källa på det?
Citera
2011-11-12, 10:59
Medlem
DeyTukOurJerbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -amfi-

Hur ska jag förvara mina svampar?

Det bästa sättet är att torka svamparna, det gör ni lättast igenom att sprida ut dom färska svamparna på en utvikt tidning i rumstemperatur, har ni en fläkt så låt den blåsa svagt på svamparna. Låt svamparna torka över natten och känn på dom, känns dom lite sega så låt dom ligga en stund till, dom ska vara torra som fnöske. Om du ska spara dem en längre tid så förpacka dem så luft-tätt som möjligt gärna i sk. Ziplock påsar, placera dessa i frysen. Där letar sällan Polisen om du mot förmodan skulle få besök av någon anledning, hittar dom svampen så tror dom att det är matsvamp. Tänk torrt och mörkt gärna svalt vid långtidsförvaring.

källa: http://knarkkorven.magiskamolekyler.org/svampinfo/toppslatskivling_identifiering.php
Citera
2011-11-12, 11:11
Medlem
Cheiross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeyTukOurJerbs
Hur ska jag förvara mina svampar?

Det bästa sättet är att torka svamparna, det gör ni lättast igenom att sprida ut dom färska svamparna på en utvikt tidning i rumstemperatur, har ni en fläkt så låt den blåsa svagt på svamparna. Låt svamparna torka över natten och känn på dom, känns dom lite sega så låt dom ligga en stund till, dom ska vara torra som fnöske. Om du ska spara dem en längre tid så förpacka dem så luft-tätt som möjligt gärna i sk. Ziplock påsar, placera dessa i frysen. Där letar sällan Polisen om du mot förmodan skulle få besök av någon anledning, hittar dom svampen så tror dom att det är matsvamp. Tänk torrt och mörkt gärna svalt vid långtidsförvaring.

källa: http://knarkkorven.magiskamolekyler.org/svampinfo/toppslatskivling_identifiering.php

-amfi- har fel, toppisar förlorar inte i styrka om man torkar dem. Han måste ha blandat ihop dem med cubensis: de förlorar ungefär hälften av sina aktiva ämnen vid torkning. Låter man toppisar ligga framme för länge så förlorar dock även de i styrka, men 1.5 veckor är ingenting som påverkar det särskilt mycket.

Optimal förvaring är i frysen efter att toppisarna har torkats: då kan de hålla i flera år. Annars funkar lufttätt, mörkt och svalt bra det med, då håller de i alla fall ett år utan problem. Jag brukar lägga toppisarna i en zip-påse, som i sin tur läggs i en större påse och den i sin tur i en ännu större. Då blir det lufttätt vill jag lova!

OnT så verkar det konstigt att han inte fått effekt av så pass många toppisar. Inga mediciner och rätt svamp, då ska det ge effekt. Möjligen att han har haft extrem otur och bara plockat väldigt svaga svampar (det varierar en hel del från exemplar till exemplar) men det är väldigt osannolikt.

Förresten, bry er inte om att testa direkt dagen efter igen. 50 svampar är då ungefär som, säg, 15 stycken i och med toleransen. Med tanke på hur lite han kände i går så kommer han nog inte att få effekt idag heller, slöseri med svamp. Bäst att vänta ett par dagar...
Senast redigerad av Cheiros 2011-11-12 kl. 11:19.
Citera
2011-11-12, 11:19
Medlem
DeyTukOurJerbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheiros
-amfi- har fel, toppisar förlorar inte i styrka om man torkar dem. Han måste ha blandat ihop dem med cubensis: de förlorar ungefär hälften av sina aktiva ämnen vid torkning. Låter man toppisar ligga framme för länge så förlorar dock även de i styrka, men 1.5 veckor är ingenting som påverkar det särskilt mycket.

Optimal förvaring är i frysen efter att toppisarna har torkats: då kan de hålla i flera år. Annars funkar lufttätt, mörkt och svalt bra det med, då håller de i alla fall ett år utan problem. Jag brukar lägga toppisarna i en zip-påse, som i sin tur läggs i en större påse och den i sin tur i en ännu större. Då blir det lufttätt vill jag lova!

OnT så verkar det konstigt att du inte fått effekt av så pass många toppisar. Inga mediciner och rätt svamp, då ska det ge effekt. Möjligen att ni har haft extrem otur och bara plockat väldigt svaga svampar (det varierar en hel del från exemplar till exemplar) men det är väldigt osannolikt.

Förresten, bry er inte om att testa direkt dagen efter igen. 50 svampar är då ungefär som, säg, 15 stycken i och med toleransen. Med tanke på hur lite ni kände i går så kommer ni nog inte att få effekt idag heller, slöseri med svamp. Bäst att vänta ett par dagar...

Tack för svar!

Jag testade aldrig igår så idag är det min tur!
Citera
2011-11-12, 11:45
Medlem
tions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serpa
Jag åt 20 st toppisar för nästan 3 timmar sedan och har inte hallucinerat eller någonting. Kände knappt någon effekt alls. Mina pupiller blev stora men mycket mer än så var det inte.
Detta första gången jag trippar och mina kompisar åt samma mängd som jag(första gången för alla) och sa att det var det sjukaste dom hade varit med om. Jag sitter fortfarande som ett stort frågetecken och funderar över varför jag inte kände ett skit och att dom fick uppleva något underbart.
...och ja det var toppisar vi åt.

Någon)

Är du helt säker på att det är rätt svamp så borde 20 st ge lite effekt i alla fall.

Effekterna kan utebli om du till exempel ätit mat innan du äter svampen. Jag råder dig att läsa lite.

http://knarkkorven.magiskamolekyler.org/svampinfo/atasvamp.php
Citera
2011-11-12, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeyTukOurJerbs
Tack för svar!

Jag testade aldrig igår så idag är det min tur!

Återkom med resultat! lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in