Citat:
Ursprungligen postat av The_Ghost
Akta er för den här tråden, myllrar av mytbildningar.
Psilosin/psilosybin bryts t.ex inte ned vid 80 så du kan gott koka dem i 170 grader om du så vill (källa magiska molekyler)
Källa på det? Står inte i wikin iaf så då är det ju en rätt värdelös källa om det är forumet. Det stämmer fullt och riktigt att psilocybinet inte bryts ner vid 80 grader som han sa så han hade fel (kokpunkt 220 grader celsius). DOCK så är psilocinet mycket känsligare för ljus värme och oxidering men hittar ingen exakt siffra. Däremot tror jag knappast att 100 grader förstör mer effekt än ifall man torkar svamparna (torkar du svamparna oxideras psilocinet). Det är ju mest psilocybin i svamparna och bara lite psilocin, psilocybin metaboliseras till psilocin i kroppen.
Värt att notera är att enligt mm's wiki så innehåller cubensis ungefär lika mycket psilocin som psilocybin! (0,6 % vardera till skillnad från toppisens 1,0% och 0,02% psilocin). Dock är dessa siffror inte helt exakta eftersom att det skiljer sig från varje svamp. Men det är fullt möjligt, cubensis brukar ju bli väldigt blåa, det blåa är pga att psilocinet oxiderar.
Citat:
Ursprungligen postat av flaeskd0ris
namn: Doris blixt
vikt: 37-45+ ?
namn : Doris
gillar : volta ipren + piccadilly circus tro fett [ En intern förmåga ]
Bor : Det vill jag tiep inte berätta, vrf undra lix ?
vad faen äre för fel på mej ?

: Jah åt toppisar i min sommarstyga tiep igår och asså ingenting hände ?

ja bara balla ur lixom va ska jag göra lixom hjälp mig?

är 100 procent på att de är toppppis??? För jag tiep var ute i min sommarstyuga [stavning?] igår och inget hände ?

Asså jag måste seriöst ha down syyndrom eller nåttt tiep

. Vet ni vad jag gjort för feil ?

Med tanke på hur du skriver är du antingen fortfarande jättepåverkad eller så har du rätt och du är mentalt handikappad. Förstår det inte själv att det naturligtvis var någon annan svamp du åt?

Tycker att du ska sluta försöka använda droger eftersom att det är rätt uppenbart att du har en mental mognad som en 10-åring om du var nykter när du skrev det där, annars kan jag förlåta dig
Citat:
Ursprungligen postat av TeaRex
Vad fan snackar du för skit? Dra från tråden om du ska spela allan är du vänlig.
Det finns visst toppisar på dessa bilder.
Kan nästan hålla med killen du citerade. Visst fanns det ett par stycken gränsfall men de var så få på dem 2 bilderna jag såg iaf att man likagärna kan slänga hela skiten för säkerhetsskull. På bilderna jag såg såg jag iaf ingen helt uppenbar toppis med bra nipple och allt.