2011-09-20, 10:18
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenna20
Tack för era svar. Då ska jag ut i fårhagarna i helgen och leta toppisar. Får återkomma med resultatet. Känner mig ganska osäker.
Lite dum kommer jag känna mig också...Folk som ser en trava omkring i en hage och leta svamp. Ja inte letar man kantareller då i alla fall, det är ett som är säkert Hoppas folk är lika ovetande som jag var tills igår!

Haha oh ja vad folk sneglar på en när man går runt med huvudet i hagen å letar efter någonting litet. Men men vad ska man göra liksom. Lycka till.
Citera
2011-09-20, 10:20
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Jo en fråga till...hur smakar de?
Jag är inte förtjust i svamp alls. Ger bort all svamp jag plockar, äter aldrig. Dessa svampar ser ju verkligen läbbiga ut dessutom. Smakar de illa? Konsistens? Hur äter ni era? Rakt upp och ned? Eller kan man smula sönder och lägga i ngn youghurt eller liknande?

Man kan göra Te på dom,ätar dom råa eller torka dom försiktigt på ett tidningspapper t.ex och då blir dom lite enklare att få ner också. Men jag föredrar mina råa av någon anledning, fått bäst rus då.

Edit: Man kan göra milkshake, klippa dom i bitar och lägga i yougurten eller hur man nu vill så länge man får i sig hela svampen.
Citera
2011-09-20, 11:10
Medlem
Asgarvars avatar
Citat:
Jo en fråga till...hur smakar de?
Jag är inte förtjust i svamp alls. Ger bort all svamp jag plockar, äter aldrig. Dessa svampar ser ju verkligen läbbiga ut dessutom. Smakar de illa? Konsistens? Hur äter ni era? Rakt upp och ned? Eller kan man smula sönder och lägga i ngn youghurt eller liknande?

Dom smakar ungefär som dom luktar. Själv ogillar jag starkt att äta dom, men själva ätandet är för mig lite av en ritual. Finns många sätt att maskera smaken (och konsistensen, som jag ogillar mycket mer än själva smaken). Ett sätt är att göra thé, genom att koka upp vatten och sedan hälla detta över toppisarna och låta toppisarna ligga i det varma vattnet utan uppvärmning i ca 10 minuter. Sedan häller man över vattnet i en mugg genom ett durkslag, så inga svampbitar kommer med. Detta kräver såklart en större mängd toppisar än när man äter dom, om man bara gör silningen en gång. Man kan få ut mer av ämnena i svamparna om man silar fler gånger, men då krävs mer vatten vilket innebär mer att dricka, om man inte låter vattnet sjuda bort på låg värme (60-70 grader C). För att sedan maskera smaken så kan man lägga i en vanlig thé-påse av valfri smak. Sedan sätter man igång mysig musik, virar in sig i filtar och dricker sitt thé, på tom mage. Effekterna slår på snabbare om man dricker svamparna som thé, då vätska tas upp snabbare i magen än fast mat.
Citera
2011-09-20, 11:19
Medlem
Slideits avatar
Citat:
I helgen ska jag ge mig ut i hagen och leta efter denna svamp. Att jag aldrig tänkt på det förut! Jag som plockar så otroligt mycket annan svamp (matsvamp).
Men jag måste medge att jag är lite rädd...Har två frågor till er som är mer erfarna,
1. Finns det någon annan svamp man kan förväxla denna med?
Jag vill inte gärna förtära en giftsvamp och bli tvungen att transplantera njurar och lever efteråt.
2. Jag bor med min familj. De är inte så förtjusta i min egen förkärlek till piller odyl. Inte svampar heller med största säkerhet. Finns det ngn möjlighet att inta en mindre mängd svamp, få en eufori känsla, men att omgivningen inte märker att man har käkat ngt?

tacksam för svar

1. ja de finns svampar som man kan förväxla med Toppslätskivlingar, men som sagt om du kollar på MM och Knarkkorven kan du lätt identifiera på ett ungefär och sedan kan du lägga upp en bild här på din fångst så experterna kan avgöra om de är toppisar eller ikke.
Men när du har hittat denna svamp en gång vet du exakt hur dom ska se ut

2. Om du ska skaffa effekt av svamp och din familj inte tycker de är bra med diverse droger skulle jag säga att du tar din tripp ensam, man blir rätt så konstig/flummig i huvudet, och det är svårare att dölja än cb imo, men de går som sagt att dölja om de verkligen gäller.
15 toppisar är ungefär de minsta du kan käka och få effekt, har dock ingen erfarenhet om de kommer släppa iväg så mycket eufori känsla på enbart 15 svampar..

Mvh Slideit
Citera
2011-09-20, 11:37
Medlem
kan man göra en fet pizza med ost skinka som är bombad med shrooms?alltså d.v.s att den ser ut som en tallrik med bara svamp på
Citera
2011-09-20, 11:39
Medlem
Slideits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtremwhatup
kan man göra en fet pizza med ost skinka som är bombad med shrooms?alltså d.v.s att den ser ut som en tallrik med bara svamp på

Svar ja, lägg bara på svamparna efter du värmt pizzan

Mvh Slideit
Citera
2011-09-20, 11:42
Medlem
jenna20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CristDaFist
Man kan göra Te på dom,ätar dom råa eller torka dom försiktigt på ett tidningspapper t.ex och då blir dom lite enklare att få ner också. Men jag föredrar mina råa av någon anledning, fått bäst rus då.

Edit: Man kan göra milkshake, klippa dom i bitar och lägga i yougurten eller hur man nu vill så länge man får i sig hela svampen.

Citat:
Ursprungligen postat av Asgarvar
Dom smakar ungefär som dom luktar. Själv ogillar jag starkt att äta dom, men själva ätandet är för mig lite av en ritual. Finns många sätt att maskera smaken (och konsistensen, som jag ogillar mycket mer än själva smaken). Ett sätt är att göra thé, genom att koka upp vatten och sedan hälla detta över toppisarna och låta toppisarna ligga i det varma vattnet utan uppvärmning i ca 10 minuter. Sedan häller man över vattnet i en mugg genom ett durkslag, så inga svampbitar kommer med. Detta kräver såklart en större mängd toppisar än när man äter dom, om man bara gör silningen en gång. Man kan få ut mer av ämnena i svamparna om man silar fler gånger, men då krävs mer vatten vilket innebär mer att dricka, om man inte låter vattnet sjuda bort på låg värme (60-70 grader C). För att sedan maskera smaken så kan man lägga i en vanlig thé-påse av valfri smak. Sedan sätter man igång mysig musik, virar in sig i filtar och dricker sitt thé, på tom mage. Effekterna slår på snabbare om man dricker svamparna som thé, då vätska tas upp snabbare i magen än fast mat.

Citat:
Ursprungligen postat av Slideit
1. ja de finns svampar som man kan förväxla med Toppslätskivlingar, men som sagt om du kollar på MM och Knarkkorven kan du lätt identifiera på ett ungefär och sedan kan du lägga upp en bild här på din fångst så experterna kan avgöra om de är toppisar eller ikke.
Men när du har hittat denna svamp en gång vet du exakt hur dom ska se ut

2. Om du ska skaffa effekt av svamp och din familj inte tycker de är bra med diverse droger skulle jag säga att du tar din tripp ensam, man blir rätt så konstig/flummig i huvudet, och det är svårare att dölja än cb imo, men de går som sagt att dölja om de verkligen gäller.
15 toppisar är ungefär de minsta du kan käka och få effekt, har dock ingen erfarenhet om de kommer släppa iväg så mycket eufori känsla på enbart 15 svampar..

Mvh Slideit

Tackar igen för era svar. Det lutar åt att det blir en thé variant. Om jag inte lyckas med detta så får jag väl gå ett steg längre och tömma några vitaminkapslar och peta in svampen i. Förutsätt att jag nu kommer hitta några då.

Hur många svampar rekommenderar ni? När man aldrig förut testat och är 160 cm och väger 50 kg? Om man vill vara på den säkra sidan och ta det lugnt första gången? Är 15 lagom?
Citera
2011-09-20, 11:48
Medlem
Slideits avatar
Citat:
Tackar igen för era svar. Det lutar åt att det blir en thé variant. Om jag inte lyckas med detta så får jag väl gå ett steg längre och tömma några vitaminkapslar och peta in svampen i. Förutsätt att jag nu kommer hitta några då.

Hur många svampar rekommenderar ni? När man aldrig förut testat och är 160 cm och väger 50 kg? Om man vill vara på den säkra sidan och ta det lugnt första gången? Är 15 lagom?

i would go for 15-20!

Mvh Slideit
Citera
2011-09-20, 12:32
Medlem
Tommyols avatar
Tjena gott folk!

Var ute och vandrade idag och tidigare idag har jag suttit och läst en del om toppisar.. Hittade några av dessa. Är det toppisar?

BILD1
http://www.speedyshare.com/files/30396459/P9200004.JPG
BILD2
http://www.speedyshare.com/files/30396460/P9200005.JPG

Jag tror själv INTE detta är en toppis, men jag får inget svar om jag inte frågar!

Äter man tjälken(stavning) med? Eller bara själva toppen?

Finns det mycket toppisar i sundsvallsområdet?

MVH ME!
Citera
2011-09-20, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tommyol
Tjena gott folk!

Var ute och vandrade idag och tidigare idag har jag suttit och läst en del om toppisar.. Hittade några av dessa. Är det toppisar?

BILD1
http://www.speedyshare.com/files/30396459/P9200004.JPG
BILD2
http://www.speedyshare.com/files/30396460/P9200005.JPG

Jag tror själv INTE detta är en toppis, men jag får inget svar om jag inte frågar!

Äter man tjälken(stavning) med? Eller bara själva toppen?

Finns det mycket toppisar i sundsvallsområdet?

MVH ME!

Långt ifrån toppisar. Du äter hela svampen, foten innehåller också psilocybin.
Citera
2011-09-20, 12:40
Medlem
Tommyols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 41-Mosquitoes
Långt ifrån toppisar. Du äter hela svampen, foten innehåller också psilocybin.

Okej tack! Då vet jag
Ingen som vet något som sundsvallsområdet förövrigt? Växer det bra? osv.
Citera
2011-09-20, 14:21
Medlem
Ser ut som toppisar, men ändå inte.. Help? : D

har regnat idag och de är ganska kletiga, klibbar i händerna och så

http://imageshack.us/photo/my-images/593/008iob.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/839/009ywm.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/155/010qeed.jpg/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto