Citat:
Ursprungligen postat av MILJARDEN
Hoppas det är någon som vill svara på mina frågor om diverse saker med en svamp-tripp.
Har aldrig ätit svamp tidigare men har fått upp ett intresse för det när man läser runt lite online.
Är "Psilocybe Semilianceata" den vanligaste svampen när det kommer till tripp osv? Är det den bästa för nybörjare?
Hur många gram ska man äta som nybörjare? 2gram torkat över 1-2 dagar?
Hur länge kan man förvara svampen i kylen/torkat i en låda?
Hur länge varar trippen?
Ska man bara äta toppen av svampen eller allt?
Är det bra att fasta innan trippen eller ska man ha ätit som vanligt?
Är svamp något ni rekommenderar i helhet?
Något som många gör fel när de trippar?
Tar förövrigt en bild och postar den här i tråden när jag hittar lite svamp som jag tror att det är den rätta sorten.
Det här är frågor som du mycket enkelt kan få svar på om du bemödar dig att leta på internet ca 10- 30 minuter.
Problemet i en sådan här tråd som på hösten är en populär tråd, är att om folk ställer sådana här frågor och folk svarade ideligen så skulle inte tråden längre ha någon seriös funktion. I den här tråden kan man lägga upp bilder och få omdömen, eller ställa frågor kring om fältet man spanar på ser rätt ut, eller en ganska viktig fråga om svampen du plockar liknar någon svamp som du kan bli sjuk av.
I alla fall i första hand. Det finns bättre trådar där du kan ställa nybörjarfrågor. Glada amatörer kommer säkert att ge dig svar då och då. Men som sagt det är helt enkelt onödigt att ställa en fråga som du lätt kan få svar på google på någon minut.