2011-03-04, 18:15
Medlem
singularitets avatar
Kanske bedömningen som högsta domstolen fick i sin hand delvis handlar om risken för förväxlingssvampar. Det vill säga att man vet inte vad du stoppar i dig om du tar en E. På samma vis så vet man inte att man plockat rätt svamp. Men det är bara en spekulation.

Jag vet hur en toppis ser ut och underkänner nästan skrivelsen till högsta domstolen.
Senast redigerad av singularitet 2011-03-04 kl. 18:19.
Citera
2011-03-04, 20:01
Medlem
KungensKurvas avatar
Jag plockade toppisar i en kohage, jag och en polare käkade 50 st var. visst vissa är mer potenta änn andra men, 50 st va ingen speciell upplevelse. lampan "smälte" samt att väggarna andades. men mer så var det som sagt inte. en erfaren toppis- ätare som jag känner, säger att oavsätt potens så är en bra tripp 100 st.
Citera
2011-03-05, 15:45
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungensKurva
Jag plockade toppisar i en kohage, jag och en polare käkade 50 st var. visst vissa är mer potenta änn andra men, 50 st va ingen speciell upplevelse. lampan "smälte" samt att väggarna andades. men mer så var det som sagt inte. en erfaren toppis- ätare som jag känner, säger att oavsätt potens så är en bra tripp 100 st.

50 toppisar bör ge en ganska stark upplevelse. Är du säker att du plockade rätt svampar? Jag tvivlar.
Citera
2011-03-05, 16:26
Medlem
KungensKurvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
50 toppisar bör ge en ganska stark upplevelse. Är du säker att du plockade rätt svampar? Jag tvivlar.

Jag är mycket säker, Det tog mig kanske 1-2 år får att bestämma mig att prova svamp. jag har under den tiden lärt mig att identifiera svamparna, och få into om dem. Plus att en kompis till mig har provat toppisar många gånger, han sa att det va rätt. Men man ska inte luras, 50 st kan säkert ge någon en ganska stark tripp. Det handlar mycket om dess potens
Citera
2011-03-05, 23:44
Medlem
Extremegrinders avatar
Citat:
Jag har också hört att vissa personer har högre tolerans till att börja med, och behöver alltså dosera mer än "normalt".
Men jag vet så klart inte om det verkligen är så; hur ett rus upplevs är ju något så pass subjektivt.

Jag är nog ganska känslig mot psilocybin, räcker att jag äter 60 toppisar (hög dos för mig) för att tappa den mesta uppfattning om världen.
Senast redigerad av Extremegrinder 2011-03-05 kl. 23:49.
Citera
2011-03-07, 18:47
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremegrinder
Jag har också hört att vissa personer har högre tolerans till att börja med, och behöver alltså dosera mer än "normalt".
Men jag vet så klart inte om det verkligen är så; hur ett rus upplevs är ju något så pass subjektivt.

Jag är nog ganska känslig mot psilocybin, räcker att jag äter 60 toppisar (hög dos för mig) för att tappa den mesta uppfattning om världen.

För mig blir det som skönast om jag äter 25 - 35 toppslätskivlingar.
Citera
2011-03-07, 20:08
Medlem
Asgarvars avatar
Jag brukar käka 100st för att känna att det ska ge något. Det jobbiga är att man blir så hjärndöd i jämförelse med metocin och syra. Om 100mg metocin och 2 lappar syra är datorspel så är 100st toppisar en film.
Citera
2011-03-07, 20:13
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgarvar
Jag brukar käka 100st för att känna att det ska ge något. Det jobbiga är att man blir så hjärndöd i jämförelse med metocin och syra. Om 100mg metocin och 2 lappar syra är datorspel så är 100st toppisar en film.

Jag vill inte ta 100 toppisar, jag tror att jag och du letar olika rus.
Citera
2011-03-07, 20:44
Medlem
Asgarvars avatar
Citat:
Jag vill inte ta 100 toppisar, jag tror att jag och du letar olika rus.

Eller så är doseringen individuell, helt enkelt Ganska lustigt, egentligen. Jag är en ganska liten kille, 20 år, 177cm lång, ca 68kg i vikt. Kan däcka på ett 6-pack folköl om dessa dricks inom 2-3 timmar, men när det kommer till DÖDSDROGERNA så är jag lika stor i aptiten som med mat (och jag äter mycket. Jag äter för ungefär fyra normala personer). Men sen så är det ju skillnad på hjärnkemi osv. Men det här vet alla redan!
Citera
2011-03-07, 21:37
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
För mig blir det som skönast om jag äter 25 - 35 toppslätskivlingar.

samma här.

40+ blir man bara gegga och lost gillar inte det så mycket : /
Citera
2011-03-09, 20:25
Medlem
Förlåt om de redan finns ett inlägg/tråd om det här nånstans men jag kunde inte hitta någon.

Finns det något "identifieringsspel" för toppisar? Dvs. en del där en får se ett antal olika bilder och ska klicka på den som är en toppis, samt svara på frågor om toppisen och lite sånt?
Vore ju ganska smidigt för de som planerar på att gå ut till hösten men aldrig plockat förut. Visst finns det massa identifikationsguider men jag tycker iaf det vore roligare med ett "spel".

Edit: Vill även passa på att fråga om några videoklipp eller liknande där de visar/förklarar hur en identifierar en Semilanceata?
Sitter just nu och söker efter det men ville bara skriva medans jag fortfarande kan ändra så kom inte å skrik på mig att jag skulle sökt
Senast redigerad av dinosaurwithahat 2011-03-09 kl. 20:37.
Citera
2011-03-10, 04:07
Medlem
kallestolpillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinosaurwithahat
ssa identifikationsguider men jag tycker iaf det vore roligare med ett "spel".
Edit: Vill även passa på att fråga om några videoklipp eller liknande där de visar/förklarar hur en identifierar en Semilanceata?
Sitter just nu och söker efter det men ville bara skriva medans jag fortfarande kan ändra så kom inte å skrik på mig att jag skulle sökt

http://knarkkorven.magiskamolekyler.org/svampinfo/toppslatskivling_foton_id.php

Allt du behöver veta finns på knarkkorven's svampinfo. Just denna länken tar dig till identifikationshjälpen, men det finns grymt mycket mer information än så där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in