2010-10-11, 23:46
Medlem
ChoppaJrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Tror det är bäst att låta det sjuda i 20-30 min samtidgt som man rör om lite. Sen är det bara att sila bort svamparna, möjligen krama ur dom lite i silen. Kan vara en idé att slänga i nån tepåse samtidigt som man kokar upp svampen, tar bort nästan all smak!

en jävla massa socker också?
Citera
2010-10-11, 23:53
Medlem
ia015s avatar
Tack för ditt svar! Juste en fråga till för att vara helt säker.
När man ska koka till fler än 1 person (vi kommer vara 3 st) ska man koka allas svampar i samma gryta sen dela upp teet när det är klart då?
Citera
2010-10-12, 00:00
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ia015
Tack för ditt svar! Juste en fråga till för att vara helt säker.
När man ska koka till fler än 1 person (vi kommer vara 3 st) ska man koka allas svampar i samma gryta sen dela upp teet när det är klart då?
Ja, det är väl klart bäst, speciellt om alla vill få en lika stark tripp?

Annars är det ju bara att dosera efteråt ändå, orka stå och koka svamp 3 gånger, det luktar fan inte gott
Citera
2010-10-12, 00:16
Medlem
ChoppaJrs avatar
Citat:
Ja, det är väl klart bäst, speciellt om alla vill få en lika stark tripp?

Annars är det ju bara att dosera efteråt ändå, orka stå och koka svamp 3 gånger, det luktar fan inte gott

what about all Psilocybin? finns inte risken att det samlas vid en del av vattnet eller är det väldigt vattenlösligt?
Citera
2010-10-12, 10:29
Medlem
unleash82s avatar
Var ute en 50-60 minuter i götet idag.

Hittade 38 st små sötisar så säsongen verkar inte vara över ännu!

gogogo!

http://oi56.tinypic.com/34jd9nl.jpg

http://oi56.tinypic.com/119uuiu.jpg

http://oi53.tinypic.com/313rnrb.jpg

Mvh
Citera
2010-10-12, 10:37
Medlem
asdf011s avatar
"Uppsala"
Torsdag: beräknad lägsta temp -1 grader
Fredag: beräknad lägsta temp -3 grader
Lördag: beräknad lägsta temp -5 grader
Söndag: beräknad lägsta temp -5 grader
Måndag: beräknad lägsta temp -4 grader
Tisdag: beräknad lägsta temp -4 grader

Det här måste väl innebära det definitiva slutet på säsongen för oss runt Uppsala? Eller kan de växa upp igen senare om vi får regn och temperaturen höjs över noll ett tag? Är det möjligt ens? Tacksam för svar! Vill inte få ryggvärk i onödan.
Citera
2010-10-12, 10:43
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdf011
"Uppsala"
Torsdag: beräknad lägsta temp -1 grader
Fredag: beräknad lägsta temp -3 grader
Lördag: beräknad lägsta temp -5 grader
Söndag: beräknad lägsta temp -5 grader
Måndag: beräknad lägsta temp -4 grader
Tisdag: beräknad lägsta temp -4 grader

Det här måste väl innebära det definitiva slutet på säsongen för oss runt Uppsala? Eller kan de växa upp igen senare om vi får regn och temperaturen höjs över noll ett tag? Är det möjligt ens? Tacksam för svar! Vill inte få ryggvärk i onödan.
Det är ju nu säsongen börjar Nje, men skulle rekomendera att dra ut nu faktiskt.
Citera
2010-10-12, 10:54
Medlem
asdf011s avatar
Citat:
Det är ju nu säsongen börjar Nje, men skulle rekomendera att dra ut nu faktiskt.
Det ska jag definitivt göra Tack. Någon som har hittat toppisar efter såna här väderförhållanden? Några frostnätter i rad = slutet, brukar det ju sägas, men undrar hur väl det stämmer egentligen. Låter som en FAQ-generalisering.
Citera
2010-10-12, 11:26
Medlem
berlinlondons avatar
Kan någon snälla svara mig.

Varierar potensen i en toppis efter storlek???

Har nämligen plockat en hel del, men de är ganska små...
Citera
2010-10-12, 11:37
Medlem
asdf011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berlinlondon
Kan någon snälla svara mig.

Varierar potensen i en toppis efter storlek???

Har nämligen plockat en hel del, men de är ganska små...
Det sägs att potensen inte varierar särskilt mycket, de små är med andra ord ganska potenta för sin storlek. Dock kan potensen variera från svamp till svamp, bortsett från storleken alltså.
Citera
2010-10-12, 15:22
Medlem
dundermusen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CD-skiva
Nu har jag och ett par bekanta varit ute och letat tre gånger sen det regnade i torsdags, utan att hitta en enda svampjävel. Är det någon i Småland som har hittat några toppisar den senaste veckan?
Jag var hos en bekant i helgen i småland och plockade ca 300st på en timme, slutade inte för att de inte fanns mer utan slutade för att ja kände mig nöjd.
Har två riktigt bra ställen där det fullkomligt kryllar av dom, så visst finns de.

Pm vart du bor så ska ja ta med dig ut om du har lust? och bor i närheten av där jag brukar vara.
mvh.
Citera
2010-10-12, 15:37
Medlem
hesthests avatar
http://s1106.photobucket.com/albums/h370/anonymo1/?action=view&current=toppis006.jpg&newest=1#!oZZ10 QQcurrentZZhttp%3A%2F%2Fs1106.photobucket.com%2Fal bums%2Fh370%2Fanonymo1%2F%3Faction% 3Dview%26current%3Dtoppis003.jpg%26newest%3D1

toppisar??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in